عمومی

مزایای استفاده از پروژکتور ویترینی و ریلی در مغازه ها و ویترین فروشگاها

نورپردازی در مغازه ها و ویترین

نورپردازی مهم ترین قسمت در طراحی یک مکان می باشد زیرا بیان کننده آن محیط می باشد. به همین علت در حال حاضر در مغازه ها و فروشگاه ها از پروژکتور استفاده می کنند. زیرا فقط روشنایی طبیعی نمی تواند همه احتیاجات نوری مکان را رفع کند. به همین سبب از نورهای مصنوعی بکار برده می شود.

استفاده از پروژکتور ویترینی باعث می شود تا محصولات عرضه شده به خوبی مشاهده شوند در نتیجه موجب جلب توجه مشتریان می شود و احتمال خرید را افزایش می دهد. همچنین کاربرد ویترین ها با گذشته بسیار تغییر کرده است. در گذشته از ویترین مغازه ها تنها به منظور نمایش کالا استفاده می شد اما امروزه ویترین ها نقش اساسی دارند. امروزه ویترین ها به خوبی می توانند موجب جذب مشتریان شوند.

پروژکتورها به طور وسیعی در طراحی دکوراسیون مغازه ها و مجتمع های تجاری بزرگ کاربرد دارند. به همین سبب به آسانی هیجان خرید را به مشتری القا کرده و موجب جذب مشتری می شود.

مزایای پروژکتور ویترینی

  • سبب آزار چشم نمی شود.
  • از تنوع رنگی برخوردار است در نتیجه می تواند با رنگ پس زمینه هارمونی داشته باشد.
  • دارای تنوع مدل و سایز می باشد.
  • برق کمی مصرف می کند.
  • بازده نوری زیادی دارند.
  • لامپ های ال ای دی در ساختار داخلی چراغ ویترینی وجود دارد.
  • سایه ایجاد شده توسط آنها کم است و نور به طور مستقیم بر روی کالا تابیده می شود.
  • موجب جلب و جذب شدن مشتری می شود.
  • ایجاد گرما نمی کند.
  • نور تولید شده با کیفیت می باشد.

پروژکتورهای ریلی در فروشگاه ها، گالری ها، موزه ها و… کاربرد دارند. این نوع نورپردازی در شرایطی مطلوب است که تابش نور موضعی بر روی المان ویژه ای مدنظر باشد. به دلیل اینکه می توان ،چراغ ها را در این سیستم در جهات گوناگون چرخش داد، از آنها در هر مکان ویژه ای با نورپردازی خاصی می توان استفاده کرد. همچنین در این نوع پروژکتور می توان هر یک از چراغ ها را در ریل خود به سمت چپ و راست جابجا کرد و یا با چرخش 360 درجه ای چراغ در مکان خود، به نور و روشنایی موردنظر رسید.

پروژکتورهای ریلی از منابع تولیدکننده نور در انواع فروشگاه ها و مراکز تجاری می باشند. به دلیل تولید نور به صورت موضعی و طریقه نصب، این چراغ ها از گزینه های مناسب در ایجاد نورپردازی ویترین ها و محصولات ایستاده و یا نصب شده روی دیوار می باشند. این منبع نور به دلیل قرار گرفتن بر روی ریل های ویژه و توانایی چرخش ۳۶۰ درجه به آسانی قابلیت استفاده و هماهنگی با طراحی ها و معماری های گوناگون داخلی را دارد. همچنین این چراغ ها ویژه استفاده در مکان داخلی (indoor) می باشد و انعطاف زیادی در زمان نصب و نورپردازی دارد. در حال حاضر استفاده از این پروژکتورها از شیوه مدرن و جدید و مناسب از نظر اقتصادی به منظور تامین کردن نور می باشد.

با این شیوه دیگر احتیاجی به سیم کشی کردن جداگانه هر چراغ نمی باشد. در نتیجه با سیم کشی ریل، تمامی چراغ ها در یک ردیف ، انرژی لازم خود را به منظور روشنایی از ریل می گیرند که سبب می شود تا به صورت با نظم در کنار یکدیگر قرار گرفته و به منظور نور پردازی از آنها استفاده شود. ریل های استفاده شده قابلیت نصب شدن بر روی زمین، دیوار، سقف و بقیه سطوح را دارندکه قطعا بر اساس کاربرد می توان نور را از جهات گوناگون به سطوح مختلف تابانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *