عمومی

لوازم ضد انفجار و کاربرد آن-تجهیزات ضدانفجار

با توجه به استفاده بسیار از کارخانه ها از گازهای قابل انفجار در بخش صنعت و معدن و یا استفاده از این گازها برای رنگ سازی یا داروسازی  و یا در بخشهای از قبیل پتروشیمی و نیز خودروسازی و نیز خیلی از شاخه های دیگر به کار گرفتن تجهیزات االکترونیکی نیز قادر به بوجود آوردن  خسارت و ضررهای غیر قابل جبران میباشد ، که برای پیشگیری از ایجاد چنین اتفاقات ناخوشایندی بایستی لوازم الکترونیکی ضد انفجاررا به کار گرفت.بدین منظور که باید دستگاه هایی را راه اندازی کرد که نکات ایمنی و حفاظتی را نسبت به شوک الکتریکی یا جرقه در نظر داشته باشد.که این دستگاه یا سیستم یا تجهیزات الکترونیکی را لوازم ضد انفجار می نامند.

استفاده نکردن از لوازم ضد انفجار در حقیقت به دلیل غفلت و نادیده گرفتن نکات ایمنی حفاظتی می باشدکه خسارات ناگواری را میتواند در صنایع به بار بیاورد از جمله انفجارهایی که در پالایشگاهها صورت میگیرد و یا اتش سوزی هایی که در صنعت ریسندگی بافندگی بوجود می آیدو نیز شرایطی که باعث انفجار میشوند عبارتند از وجود اکسیژن به اندازه زیاد و نیز وجود غبارهایی که قابل اشتعال هستند و همچنین میزان درجه حرارت برای انجار یا شعله که توسط یک جرقه کوچک  یا اصطکاک میتواند بوجود بیاید

تعریف انفجار

تغییر و مبدل شدن به سرعت هر یک از حالت های ماده که میتواند جامدیا مایع یا گاز باشد به گاز را با لحاظ کردن تامین دو شرط در کسر ثانیه را انفجار می گویند.

حال در ادامه برخی از لوازم ضد انفجار و کاربردهای آن را برای شما بیان میکنیم

چراغ ضد انفجار EX

چراغ هایی که به آنها چراغ ضدانفجار میگویند از تنوع بسیار زیادی برخوردارند ضد انفجار و چراغهای  ضد انفجار از لوازم ضد انفجاری میباشد که در مناطق اماده انفجار کاربرد دارد. این چراغ های ضد انفجار به به شکلی تولید میشوند که هنگام اتصال کنتاکت ها، از ایجاد هرگونه جرقه ای جلوگیری می کنند و یا به هنگام ایجاد جرقه، و نیز ایجاد انفجارداخل محفظه چراغ، به هبچ وجه ،هیچ کمپرس محترق شده ایی به فضای بیرون نیاید و منجر به انفجار و احتراق محیط نشود. چراغ های ضد انفجار را می توان به نوع های متفاوتی از قبیل دیواری – خیابانی-اویز و نیز چراغ های ضد انفجار فلورسنت دسته بندی کرد. انواع مختلفی از جمله چراغ ضد انفجار دیواری ، چراغ ضد انفجار خیابانی ، چراغ ضد انفجار آویز ، چراغ ضد انفجار قابل حمل ، چراغ فلورسنت ضد انفجار تقسیم کرد.

پروژکتور ضد انفجار EX
پروژکتورهای ضد انفجار هم نیز در صنعت هایی از قبیل : نفت، گاز، پتروشیمی و کارخانه هایی که بسیار آماده برای اشتعال و انفجار هستند از پروژکتورهای ضد انفجار مدل Ex استفاده میشود. پروژکتور های ضد انفجار با عناوینی از قبیل هالوزن یا نورافکن مورد استفاده قرار می گیرد ودر بخشهای صنعتی و کارخانه های خیلی بزرگ با نور کافی و با مصرف انرژی به صرفه است کاربرد دارد.

باکس ضد انفجار EX

باکس های ضد انفجار از لوازم ضد انفجاری میباشد که با در نظر گرفتن شرایط محیطی باید به درستی بکار گرفته شود که خسارت جبران ناپذیری را ایجاد نکند. باکس های ضد انفجار اغلب در سه گونه و جنس متفاوت تولید میشود از قبیل باکس های ضد انفجار از بدنه استیل ، باکس ضدانفجار از بدنه آلومینیوم و نیز باکس های باکالیت ضد انفجار. تعرفه قیمت و نرخ این باکس های ضد انفجار به شکل خام دارای نرخ ثابتی است لکن به علت کاربردهای متفاوت این باکس ها که متنوع هستند به شکل سفارشی ساخته و تولید می شوند که روی نرخ و قیمت این وسیله ضد انفجار اثرگذار میباشد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *