عمومی

لوازم جانبی دوربین های مدار بسته شامل چه تجهیزاتی می باشد؟-دوربین مداربسته

در دوربین مداربسته لوازم جانبی  و تجهیزات به کار رفته در آن در حقیقت این مجموعه نظارت حفاظتی و امنیتی را کامل می نماید. حال مجموعه امنیتی و حفاظتی و نظارتی به کار رفته در دوربین مدار بسته دارای بخش های مختلف و متعددی می باشد که در واقع دوربین مدار بسته بخشی از این مجموعه نظارتی میباشد که دیده می‌شود و سایر قسمت ها قابل رویت نمیباشند. سیستم نظارتی استفاده شده در دوربین مدار بسته بمنظور عملکرد دقیق و کاملا صحیح به وجود داشتن همه ی اجزا و نیز تجهیزات و متعلقات آن احتیاج دارد. دوربین‌های مداربسته تنها وظیفه ای که دارند و نقشی را که ایفا می نمایند  فتصویر برداری و فیلم برداری و ارسال تصاویر میباشد. بمنظور انجام دادن پروسه ارسال عکس و نیز مشاهده و ثبت و ذخیره  آن‌ها به به لوازم جانبی دیگری هم نیاز میباشد که برای شما به اختصار بیان میکنیم.

همانطور که میدانیم دوربین‌های مدار بسته دارای دو نوع آنالوگ و تحت شبکه هستند که هر یک لوازم جانبی و تجهیزات به خصوص خود را دارند.

تجهیزات و لوازم جانبی  استفاده شده در دوربین مدار بسته آنالوگ

درسیستم‌های نظارتی امنیتی  دوربین مداربسته از نوع آنالوگ عکس ها به شکل سیگنال فرستاده میشوندو بمنظور منتقل کردن این سیگنال و  نیز پخش و ذخیره عکس به به این تجهیزات و نیز لوازم جانبی دوربین مداربسته آنالوگ احتیاج است. لوازم جانبی استفاده شده در دوربین مداربسته آنالوگ عبارت است از :

دوربین آنالوگ

قسمت اصلی و مهم سیستم امنیتی نظارتی در دوربین مدار بسته آنالوگ نیز دوربین میباشد. در انتخاب مکان نصب این دوربین ها بایستی دقت داشته باشید چرا که این دوربین ها بایستی در مکانی مناسب نصب گردند و برای عکس برداری از نوع مناسب آنها استفاده گرددجهت اینکه فیلم‌برداری بدون هیچ نقصی صورت گیرد. دوربین‌های مدار بسته با توجه به کیفیت رزولوشن و نیز زاویه دید انتخاب میگردند که این دوربین ها دارای تنوع در مدل و کارایی شان میباشند.
منبع تغذیه

کابل برق

جهت منتقل کردن سیگنال و  قدرت به دوربین مدار بسته آنالوگ کابل برق احتیاج است برای اینکه بتوان انرژی مورد نیاز را از آداپتور به دوربین انتقال داد که بدین جهت اغلب از کابل برق دو رشته استفاده میگردد.

کابل کواکسیال

از کابل کواکسیال در دوربین مداربسته جهت منتقل کردن عکس آنالوگی که دوربین آن را ارسال مینمایداستفاده میگردد. کابل کواکسیال تحت عنوان سیم آنتن هم نامیده میشود.اجزای تشکیل دهنده کابل کواکسیال کابل  یک مغزی مسی با یک زره بافته شده است که دور آن میباشد. کابل کواکسیال با اتصالاتی تحت عنوان BNC که فیش آنتن شباهت دارد به دوربین وصل گشته و نیز بستر  را جهت ارسال تصاویر مهیا می نماید.

کابل کواکسیال بالون تصویر آنالوگ

همانطور که بیان کردیم از کابل کواکسیال برای ارسال عکس استفاده می نماییم که مسافت در اینجا مد نظر است چرا که تا مسافت مشخصی میتوان این تصاویر را ارسال کرد و اگر این مسافت زیاد باشد که امکان خطا در ارسال سیگنال وجود داشته باشد از بالون تصویر استفاده میگردد.  بالون تصویر در حقیقت یک دستگاه کوچک سایزی می باشد که در راه کابل کواکسیال قرار دارد و سیگنال آنالوگ  تقویت می‌ نماید که ارسال عکس و سیگنال دچار خطا نگردد.

دستگاه DVR

دستگاه DVR  مخفف کلمه Digital Video Recorder میباشد که نقش آن دریافت کل سیگنال‌های ارسالی از دوربین‌های آنالوگ میباشد این دستگاه DVR به کمک کابل‌های کواکسیال متصل به خود سیگنال های عکس را دریافت کرده وبعد از تبدیل سیگنال‌ها از آنالوگ به دیجیتال، میتوان مدیریت، نمایش و ثبت و  ذخیره تصاویر بر عهده داشت. دستگاه DVR در انواع گوناگون و نیز با قابلیت ساپورت تصاویر از تعداد دوربین‌های گوناگون  نیز در حال تولید میباشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *