عمومی

عوامل موثر در قیمت پروژکتور وال واشر

وال واشر و کاربرد آن

وال واشر یکی از کاربردی ترین محصولات روشنایی می باشد که به دلیل اندازه و سایز، نوع روشنایی و داشتن رنگ متنوع استقبال بسیار مطلوبی از این وسیله روشنایی شده است. روشنایی خطی تولید شده به وسیله وال واشرها ،نورپردازی زیبایی را ایجاد می کند. از بااهمیت ترین کاربرد وال واشر می توان به فراهم کردن روشنایی و نورپردازی در نمای ساختمان، پل، دیوار، راهرو، باغ تالار و زیرگذر اشاره کرد. یک وال واشر از اجزای گوناگونی تشکیل شده است که هر یک دارای کیفیت گوناگونی می باشند. همچنین وال واشرها در انواع مختلف و اندازه های متفاوت می باشند که هریک از این عوامل در قیمت وال واشر تاثیرگذار می باشد. مهمترین اجزا وال واشر عبارتند از:

اجزای مکانیکال

  • بدنه و یا پروفیل آلومینیومی به همراه درپوشها

از بااهمیت ترین اجزای وال واشر بدنه آن می باشد زیرا جنس و کیفیت متریال بدنه مشخص کننده میزان خنک کنندگی و مقدار مقاومت محصول در مقابل عوامل محیطی می باشد. در صورتی که جنس بدنه آلومینیومی دارای کیفیت مطلوب نباشد با گذشت زمان در برابر شرایط محیطی صدمه می بیند و دچار خردگی می شود .لازم به ذکر است به منظور انتقال حرارت ضریب کمتری خواهد داشت بنابراین با گذشت زمان با افت نور مواجه می شود. همچنین باید دقت کرد که وزن بدنه و سطح تماس آن با هوا نیز یک از دلایل تعیین کننده در خنک کنندگی می باشد .

  • پایه یا نگهدارنده

نوع و مدل پایه یکی از بااهمیت ترین عوامل در میزان کیفیت تابش و تنظیم زاویه تابش است و اگر در طراحی اشکال وجود داشته باشد نصب محصول به سختی انجام می شود . لازم به ذکر است در صورتی که جنس پایه از مواد بادوام در مقابل شرایط محیطی نباشد با گذشت زمان سبب خردگی و فرسایش می شود. حتی ممکن است در زمان نصب وال واشر، پایه از حالت طبیعی خارج شود.

اجزای الکتریکال

در بیشتر محصولات نوری ، بااهمیت ترین قسمت منبع نوری می باشد و به صورت حتمی میتوان گفت در یک وال واشر بااهمیت ترین بخش ، ال ای دی آن می باشد . ال ای دی از آن جهت دارای اهمیت می باشد که بر روی توان مصرفی ، کارایی و از همه مهمتر میزان تابش نور به صورت مستقیم اثر می گذارد. ال ای دی ها مدلهای گوناگونی دارند و معمولا از مدل پاور آن در وال واشرها بکار برده می شود. اندازه چیپ و شرکت تولید کننده چیپ ، توان نامی و توان واقعی ، لومن یا شار نوری، جریان مصرفی ، ولتاژ کار و دمای کارکرد از بااهمیت ترین عوامل مشخص کننده کیفیت و قیمت می باشند.

  • راه انداز یا درایور

درایور مسئولیت راه اندازی ال ای دی ها را دارد . در واقع برق شهر را به ولتاژ لازم برای مصرف ال ای دی ها تبدیل می کند . بااهمیت ترین کاری که درایور انجام می دهد کنترل جریان مجموع هاست. زیرا اگر این کار انجام نشود حرارت ایجاد شده به وسیله یک حلقه عملکردی موجب بیشتر شدن مصرف جریان می شود و با گذشت زمان نور ال ای دی ها کاهش می یابد .

  • لنز

لنز یک قطعه پلاستیک فشرده می باشد که به وسیله آن زاویه تابش نور ال ای دی ها کنترل می شود. اگر جنس لنزها نامرغوب باشد سریعا رنگشان عوض می شود و موجب کم شدن خروجی نور می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *