عمومی

عوامل موثر در قیمت سینی کابل و نردبان کابل و اتصالات

در اینجا ما می خواهیم شمارا با سینی کابل و نردبان کابل آشنا نماییم و به سوالات زیر پاسخ دهیم:

  • سینی کابل و نردبان کابل چیست؟
  • سینی کابل در چه جاهایی مورد استفاده قرار می گیرد؟
  • نردبان کابل چه کاربردی دارد؟
  • جنس مناسب سینی کابل و نردبان کابل در دمای پایین؟
  • قیمت سینی کابل و نردبان کابل به چه عواملی بستگی دارد؟

سینی کابل چیست؟

سینی کابل از تمامی کابل‌ها و سیم‌های روکش دار در کل طول مسیر نگهداری و پشتیبانی می نماید. اغلب طول استاندارد سینی کابل 3 متر می باشد و به صورتی ساخته شده که از مقاومت بالایی برخوردار است. سینی کابل گالوانیزه فابریک در مقابل پوسیدگی و صدمات بادوام می باشد. برخی از آن‌ها گالوانیزه گرم می باشد که هم از طول عمر بالایی برخوردار هستند و به دلیل دوام زیادشان در محیط باز می توان از آنها استفاده نمود. اتصالات سینی کابل عبارتند از: زانویی سینی کابل، سه راهی سینی کابل، چهارراهی سینی کابل، رایزر سینی کابل، ردیوسر سینی کابل و… .

نردبان کابل چیست؟

اغلب نردبان کابل در نقش محکم ترین نوع وسیله نگهداری و حفاظت از کابل‌ها و سیم‌کشی‌ها بکار برده می شود. معمولا نردبان کابل در محیط هایی کاربرد دارند که سیم کشی به‌ شکل عمودی صورت می گیرد. جنس نردبان کابل از فولاد، استیل، آلومینیوم یا به شکل گالوانیزه می تواند تولید گردد. نردبان کابل به منظور حفاظت تعداد بسیاری از کابل ها با وزن بالا و فاصله های زیاد گزینه بسیار خوبی می باشد که سریع نصب می شود و همچنین از قدرت و طول عمر زیادی برخوردار است. اندازه استاندارد به منظور استفاده از نردبان کابل بین ۳ الی ۶ متر است. اتصالات و وسایل متصل به نردبان کابل شامل زانویی نردبان کابل، سه راهی نردبان کابل، چهارراهی نردبان کابل، رایزر نردبان کابل، ردیوسر نردبان کابل و… می باشد.

کاربرد سینی کابل و نردبان کابل

سینی کابل و نردبان کابل در نقش جایگزین به منظور سیم کشی باز و یا سیستم کاندوئیت کاربرد دارند. در مکان های صنعتی و تجاری از سینی کابل و نردبان کابل به سبب امکان بررسی دقیق بر چگونگی کابل کشی به‌ شکل گسترده استفاده می گردد. لازم به ذکر است بکارگیری از سینی کابل و نردبان کابل به علت قرار گرفتن کابل‌ها بر روی سینی کابل و یا نردبان کابل به‌جای قرار گرفتن درون لوله های برق (کاندوئیت)، برای زمان هایی که می خواهیم جریان کابل کشی تغییر کند سودمند می باشد. سینی کابل و نردبان کابل به منظور ایجاد نظم و مرتب شدن سیم کشی‌ها مخصوصا در ساختمان‌های عظیم بسیار بکار می روند.

پارامترهای اثرگذار بر قیمت سینی کابل

  • نوسانات قیمت ارز
  • قیمت مواد اولیه و ورق های صنعتی
  • مدل سفارش و طراحی ویژه
  • نوع ورق فلزی که خریدار تقاضا می کند

نحوه محاسبه قیمت سینی کابل

قیمت سینی کابل بر اساس نوسانات فلزات در بازار تعیین می گردد . همچنین نوع ورق سینی کابل در قیمت آن اثر می گذارد و ورق گالوانیزه، استیل سینی کابل گالوانیزه گرم بر اساس مدل آبکاری از سینی کابل گالوانیزه سرد هزینه اش بیشتر می باشد . هر اندازه که طول شاخه های سینی بیشتر باشد و پهنای سینی برق با کف وسیع تر باشد، هزینه و قیمت سینی کابل بیشتر می شود.

انتخاب سینی کابل و نردبان کابل مطلوب

به دلیل اینکه صنایع گوناگون در سراسر دنیا به سینی کابل و یا نردبان کابل احتیاج دارند، توجه به موضوع انتخاب مناسب و صحیح مواد به منظور ساخت سینی کابل و نردبان کابل برای استفاده از آنها در بازه دمایی گوناگون و برای پیشگیری از صدمات جدی و هزینه‌بر در طولانی مدت لازم می باشد. برخی از دستورالعمل‌های کلی در ارتباط با انتخاب مواد مطلوب به منظور تولید سینی کابل و کارایی آنها در درجه حرارت بسیار پایین به صورت زیر می باشد.

جنس سینی کابل و یا نردبان کابل کاربردی در حداقل دمای پیشنهاد شده :

  • سینی کابل از جنس فولاد ضد زنگ مناسب دمای ۳۰۰ درجه فارنهایت (۱۸۴- درجه سانتیگراد)
  • سینی کابل از جنس آلومینیوم به منظور دمای منفی ۲۰۰ درجه فارنهایت (۱۲۹- درجه سانتیگراد)
  • سینی کابل از جنس فایبر گلاس برای دمای منفی ۱۰۰ درجه فارنهایت (۷۳- درجه سانتیگراد)
  • سینی کابل از جنس فولاد کم کربن برای دمای منفی ۲۰ درجه فارنهایت (۲۹- درجه سانتیگراد)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *