عمومی

روش ساخت المنت میله ای

  • المنت میله ای چیست؟
  • ساختار داخلی المنت میله ای چگونه است؟
  • انواع روکش در المنت میله ای؟

المنت میله ای

المنت های میله ای از روکش لوله ای که از جنس استیل و یا مس و آلومینیوم می باشد تولید می گردند . درون این لوله از سیم کروم نیکل مقاومتی فنر شده بکار برده شده که توسط خاک اکسید منیزیم به صورت کامل عایق بندی شده و اصلا اتصال الکتریکی به بدنه و لوله روکش ایجاد نمی کند و به وسیله 2 پیچ ابتدا و انتهای فنر بسته می گردد که در اصطلاح “نقطه سرد” نامیده می شود. به دلیل اینکه این نوع پیچ ها اصلا گرم و داغ نمی گردند. المنت میله ای از جمله منطبق ترین و با کاربردترین نوع هیتر های برقی موجود در صنعت می باشد.

گرمایش الکتریکی در این نوع المنت ها توسط نیرو برق انجام می شود که اول برق به 2 سمت المنت متصل می گردد و سیم کروم نیکل آغاز به مقاومت می کند و انرژی الکتریکی را در خود ذخیره می نماید و به این صورت سیم درجه حرارتش افزایش می یابد و در کناره های خود ایجاد گرما می نماید. سپس خاک اکسید منیزیم این گرما و درجه حرارت را به روکش انتقال می دهد و المنت سرخ شده و درجه حرارتش بالا می رود.

باید مطلع باشید که هر اندازه سیم فنر شده درون لوله کمتر باشد، گرمای تولید شده افزایش می یابد و بر عکس. همچنین باید دقت کنید که عمر مفید آن اگر فنر کوتاه باشد کاهش می یابد.

ساختمان داخلی المنت میله ای

این مدل المنت ها به علت ساختمان داخلی و شیوه ساخت آن که تغییر فرم می دهند به اشکال گوناگون می باشند. همچنین هر اندازه مدت زمان آنیل شدن این مدل المنت ها افزایش یابد، میزان انعطاف پذیری آن در هنگام شکل دادن افزایش می یابد. المنت های میله ای می توانند انتقال دمای زیادی را به وسیله رسانش و کنواکسیون و تابیدن به منظور افزایش حرارت مایعات، هوا، گازها و سطوح گوناگون داشته باشند.

در میان المنت ها با انواع گوناگون ساختمان داخلی و خارجی، مدل المنت میله ای می تواند به صورتی طراحی گردد که به فرم های گرد، سه گوش و فلت، پرس شده و شکل بگیرد. همچنین خمش های بوجود آمده در این گونه المنت ها می تواند بر اساس خواست مشتریان ایجاد گردد و از قطر 6 میلی متر تا 22 میلی متر متغیر است. همچنین جنس پوسته می تواند از انواع گوناگون باشد که توانایی تحمل درجه حرارت زیاد در طولانی مدت را تا 870 درجه سانتیگراد دارا باشد و همچنین توانایی منتقل کردن گرما و ولتاژ را تا 600 ولت داشته باشد.

جنس روکش نهایی انواع المنت میله ای

از انواع جنس روکش نهایی این گونه المنت ها ، استینلس استیل با گریدهای گوناگون مثل ۳۰۴ و ۳۱۶، مس و اینکونل می باشد. اگر در تولید المنت میله ای از آلیاژ های ویژه بکار برده شود، این روکش المنت ها می توانند حرارت بالای ۸۷۰ درجه سانتیگراد را تحمل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *