عمومی

راهنمای خرید آیفون های تصویری و صوتی

  • در خرید آیفون صوتی و تصویری به چه مواردی باید توجه کرد؟
  • کارکرد آیفون صوتی و تصویری به چه صورت است؟
  • خصوصیات آیفون تصویری مناسب چیست؟
  • در انتخاب آیفون تصویری به چه مواردی باید توجه کرد؟

آیفون تصویری

آیفون تصویری از جمله وسایل بااهمیت در منازل و محیط های گوناگون به شمار می آید. به منظور انتخاب و خرید یک آیفون تصویری باید به تعداد واحد ، نوع ساختمان و میزان قیمت آن توجه نمایید. لازم به ذکر است خصوصیات دیگری برای یک آیفون مناسب در نظر گرفته می شود که حافظه آن و رنگی بودن آیفون ملاک نمی باشد به دلیل اینکه بیشتر آیفون ها حافظه دار و رنگی می باشند. در نتیجه یک آیفون مطلوب آیفونی می باشد که در شرایط گوناگون مطلوب ترین کارکرد را دارا باشد.

آیفون تصویری در مقایسه با آیفون صوتی از عملکرد بهتری برخوردار می باشد و همین موضوع موجب گردیده که اکثر افراد تمایل به استفاده از آیفون تصویری داشته باشند. از جمله کارایی های آیفون تصویری عبارتند از: دایورت تماس آیفون تصویری روی تلفن و موبایل، در بعضی از انواع آیفون تصویری توانایی ضبط صدا موجود است، امکان بهره گیری از آن برای درب های ورودی گوناگون و تعدادی دوربین مدار بسته، ارتباط صوتی میان واحدها و ارتباط با واحد نگهبانی و باز کردن درب پارکینگ، توانایی ضبط عکس و فیلم فرد تماس گیرنده.

چه مدل آیفونی برای کدام ساختمان مناسب است؟

آیفون تصویری باید طبق تعداد واحد ساختمان و متراژ ساختمان انتخاب و خریداری شود. در ساختمان هایی با تعداد واحد زیاد باید از آیفون کدینگ بکار برده شود. به دلیل اینکه احتیاج به سیم کشی زیادی نمی باشد و به آسانی و در سرایط ابتدایی می توان آن را عیب یابی نمود.

ویژگی آیفون تصویری مناسب عبارتند از:

  1. دارا بودن گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب
  2. کیفیت مناسب و دید در شب
  3. قابلیت و عملکرد آیفون
  4. صدای واضح و رسا
  5. ضد آب و ضد زنگ بودن
  6. کیفیت مناسب رنگ مانیتور تصویری

  7. به منظور خرید آیفون تصویری به چه مواردی باید توجه نمود؟

    به منظور خرید آیفون تصویری لازم است با توانایی های آیفون تصویری آشنا شوید و بر اساس پارامترهایی مثل قیمت ، توانایی فنی ، سایز آیفون تصویری ، رنگ و موارد دیگر یک آیفون تصویری مناسب را خریداری نمایید. از موارد دیگری که در خرید آیفون باید به آن توجه کرد عبارتند از:

    • برخورداری از تنوع رنگی

    تعداد زیادی از آیفون های موجود در بازار تنها با رنگ سفید وجود دارد ولی در برندهای معروف اغلب وسایل پر فروش در رنگهای سفید ، مشکی ، نقره ای تولید می گردد. برخورداری از تنوع رنگی از جمله مواردی است که برای مشتریان اهمیت دارد زیرا موجب به وجود آمدن تنوع در انتخاب می گردد و می توان انتخاب مناسب تری داشت.

    • آیفون ها دارای گوشی و بدون گوشی

    در حالت کلی آیفون تصویری به دو شکل با گوشی و بدون گوشی (هنذفری) موجود می باشد. آیفون های بدون گوشی چند سالی به بازار وارد شده است و این محصول در کلیه برندها با کیفیت های گوناگون مشاهده می گردد. آیفون های تصویری که گوشی ندارند از نظر ساختمان مانند تبلت هستند. این آیفون ها به دربازکن های تبلتی یا هندزفری معروف می باشند.

    • اختلاف در سایز تصویر و اینچ مانیتور

    به دلیل ساخت آیفون های تصویری گوناگون در اندازه ها و طرح های متفاوت، سایز مانیتورها باهم تفاوت دارند اما در حالت کلی مانیتورها از اندازه کوچک 2.5 اینچ تولید می شوند و در اندازه های 3 اینچ ، 3.5 اینچ ، 4 اینچ ، 5 اینچ ، 7 اینچ ، 10 اینچ موجود می باشد. کیفیت تصویر در مانیتورها بر اساس برند سازنده با هم فرق دارد. این تفاوت در کیفیت تصویر ، رزولوشن و تراکم پیکسلی ، بکارگیری از فناوری LCD یا LED است. مقدار نور و روشنایی و نور پس زمینه همچنین موجب به وجود آمدن تفاوت در مانیتورهای آیفون های تصویری می گردد.

    • قابلیت لمسی بودن کلیدها یا صفحه نمایشگر

    قابلیت لمسی بودن یا TOUCH در دو سطح گوناگون موجود می باشد. این قابلیت یکی در مانیتورها موجود می باشد و دیگری در کلیدهای تنظیمات وجود دارد که در برخی از آیفون های تصویری این کلیدها به شکل لمسی وجود دارد.

    • برخورداری از حافظه داخلی و خارجی

    دارا بودن حافظه در آیفون های تصویری یکی از پارامترهای با اهمیت به حساب می آید زیرا یکی از امکانات حائز اهمیت دارا بودن از توانایی ذخیره سازی تصویر و فیلم است. تعدادی از آیفون های تصویری دارای حافظه داخلی است و می تواند تصاویر را ذخیره نماید. در تعدادی از دربازکن های تصویری می توان حافظه خارجی نیز اضافه نمود و قابلیت ذخیره سازی را بیشتر کرد.

    • توانایی منتقل کردن تماس

    این توانایی زمانی کاربرد دارد که شما در منزل حضور ندارید و به وسیله این قابلیت توانایی منتقل کردن زنگ واحد خود را به واحد دیگری دارید.

    • توانایی اینترکام یا ارتباط میان واحدها

    توانایی ارتباط داخلی یا اینترکام به این صورت می باشد که شما می توانید با واحدهای دیگر ارتباط برقرار نمایید. برخی از مانیتورهای درب بازکن رنگی توانایی برقراری ارتباط صوتی را با بخش نگهبانی یا سایر واحد دارد.

    • پشتیبانی از سیستم دو پنلی

    سیستم دو پنلی در آیفون های تصویری به این صورت است که آیفون های تصویری توانایی باز کردن دو درب ورودی را از طریق یک دربازکن تصویری دارند. پنل همان زنگ درب ورودی است که به وسیله این توانایی در صورتی که منزل یا محیط اداری شما دو درب داشته باشد می توان دو درب ورودی را مدیریت نمایید.

    • توانایی باز کردن درب پارکینگ به وسیله آیفون

    از جمله امکانات موجود در آیفون های تصویری توانایی باز کردن جک درب پارکینگ است. این قابلیت به این صورت می باشد که درب های پارکینگ احتیاجی به ریموت ندارند و با یک کلید بر روی دربازکن تصویری باز و بسته می گردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *