عمومی

جدیدترین انواع پروژکتور وال واشر

وال واشر چیست؟

وال واشرها محصولات روشنایی می باشند که به جای پروژکتورها از آنها استفاده می شود. هنگامی که استفاده از پروژکتور امکان پذیر نباشد و همچنین نور زیاد لازم باشد، می توان وال واشرها را جایگزین کرد. به طور مثال احتمال دارد به منظور نورپردازی ساختمان ، فضایی باریک و با ارتفاع زیاد داشته باشیم. در این حالت نمی توان تعدادی پروژکتور به صورت همزمان بکار برد زیرا هم فضای زیادی نداریم و هم تعدد پروژکتورها در کنار یکدیگر ، ظاهر نامناسبی به وجود می آورد. وال واشرها می توانند نور خطی و یکنواخت در عرض زیاد تولید کنند. از ال ای دی ها به منظور تولید نور در تولید وال واشرها استفاده می شود. در این ال ای دی ها از لنزی به منظور تنظیم زاویه تابش نور استفاده شده که موجب بالا رفتن کنترل برروی شرایط نورپردازی می شود . اغلب این زاویه بین 30 تا 45 درجه را پوشش می دهند.

کاربرد وال واشر

این محصول به منظور تولید روشنایی و نورپردازی بر روی دیوارها، نمای ساختمان و تشکیل پرده نور در سطوح مختلف مانند دیوارها، پل ها ، بناهای تاریخی ، تونل ها و… کاربرد دارد. همچنین می توان از وال واشر برای ایجاد انواع چراغ های خطی رنگی (مثل پرچم) استفاده کرد.

مزایای وال واشر

  • در وال واشرها فوکوس LED ها بسیار بالا می باشد
  • با سیستم DMX هماهنگی لازم را دارند
  • راندمان نوری بالایی دارند
  • توان مصرفی آنها نسبت به چراغ های معمولی و نورافکن ها بسیار پایین می باشد
  • می توان آن را در زوایای گوناگون نصب کرد و امکان تشکیل سایه و روشن در سطح دیوار وجود دارد
  • تداوم نور خروجی ثابت در طولانی مدت

انواع وال واشر

وال واشرها را میتوان از چندین حیث تقسیم بندی کرد که هریک از آنها عملکرد ویژه خود را دارند

  • از لحاظ چیدمان ال ای دی درون وال واشر

وال واشر ۱ ردیفه : به طور عمومی کاربرد دارد و معمولا به منظور نورپردازی دیوارها و نورپردازی تزئینی و نورمخفی مانند نور مخفی پشت آینه ها و یا نورمخفی پشت تابلو و یا نورمخفی المانهای شهری و ساختمانی از آنها استفاده می شود

والواشر۲ یا چند ردیفه : به منظور نورپردازی اسپات یک سطح وسیع استفاده می شود .برای نمونه بیلبوردهای اتوبانی و یا در موزه ها و گالری های فرش و یا برای نورپردازی پزشکی ، کشاورزی ، صنعتی و محوطه ای … .

  • از لحاظ رنگ نور خروجی

وال واشر تک رنگ : با توجه به نوع رنگ در مکان های گوناگون استفاده می شود .

وال واشر مولتی کالر RGB : این مدل والواشر قابلیت ایجاد بیشتر از چند میلیون رنگ نور را دارد. به منظور نورپردازی تزئینی دیوارها و یا پلها استفاده می شود.

وال واشر RوGوB یا چند رنگ یا پرچمی : برای نورپردازی تزئینی بلوارها و پارکها و … بکار برده می شود. این مدل وال واشر می تواند به طور تعدادی رنگ ثابت و بدون افکت و یا به صورت چندین رنگ قابل کنترل و همراه با افکت باشد. برای نمونه در مدل پرچمی که معمولا در بلوارها قرار می دهند به طور معمول اصلا افکتی وجود ندارد .

  • از نظر نوع نصب

والواشر روکار : در مکان هایی که دسترسی راحت امکان پذیر نیست و یا در معرض دید قرار ندارد .

وال واشر توکار یا دفنی : در مکان هایی که رفت و آمد وجود دارد و جاهاییکه تنها می خواهند نور مشاهده شود و نه خود المان نوری

  • از لحاظ نوع قاب

قاب باریک : اکثرا در نورپردازی تزئینی و وال واشرهای ویژه نور مخفی استفاده می شود.

وال واشر قاب پهن : اغلب در نورپردازی صنعتی و نورپردازی محیطی و معابر کاربرد دارد .

  • افکت

افکت نورپردازی یعنی حالت کم و زیاد شدن و خاموش و روشن شدن المانهای نورپردازی می باشد. مانند نورپردازی dancin در اینجا با کم و زیاد شدن رنگ نورها که از طریق کنترلر rgb به وجود می آید و می توان افکت های گوناگون را با انواع رنگ نورها ایجاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *