عمومی

جدیدترین انواع لامپ هالوژنی LED-SMD-COB کدامند؟

لامپ هالوژن چیست؟

نوعی از لامپ رشته‌ای ، لامپ هالوژن می باشد که در آن رشته توسط گازهای فشرده و خنثی و مقدار کمی از عناصر هالوژن مثل ید و برم اضافه شده است. چرخه موجود در لامپ‌های هالوژن که سبب ته‌نشین شدن دوباره تنگستن بخار شده بر روی رشته می‌شود نقش تاثیرگذاری در بیشتر شدن عمر این نوع لامپ‌ها دارد. به دلیل وجود این چرخه در لامپها، امکان افزایش دمای رشته بدون کم شدن عمر لامپ نسبت به لامپ‌های معمولی نیز به وجود می‌آید که سبب بالارفتن بهره‌وری این لامپ‌ها می شود.

لامپ هالوژن

لامپ های هالوژنی از انواع جدید لامپ ها می باشند که در حقیقت مدل تغییر یافته لامپ های رشته ای می باشند و نور خوبی را در محیط ساطع می کنند .به همین علت در حال حاضر این دسته از لامپ ها کاربرد فراوانی یافته اند. انواع لامپ هالوژن LED ، لامپ هالوژن SMD و لامپ هالوژن COB از مدل های متفاوت هستند که کاربرد فراوانی دارند و می توان از آنها به منظور تامین روشنایی در فضاهای مختلف استفاده کرد.

مدل های جدید لامپ هالوژن سقفی LED ، هالوژن اس ام دی و هالوژن COB محصولاتی هستند که نسبت به هالوژن های قبلی برق کمتری مصرف می کنند . از مزایای بااهمیت لامپ های هالوژن جدید این است شکل ظاهری زیبایی دارند و می توانند به عنوان توکار در سقف سالن ها ، اداره ها ، منازل ، سالن های کنفرانس و غیره مورد استفاده قرار گیرند.

لامپ هالوژن LED

میزان مصرف برق در لامپ هالوژن LED اندک می باشد و توانایی تولید نوری با شدت و کیفیت مناسب را دارد . همچنین این محصولات گرمای کمتری ایجاد می کنند و مصرف آنها موجب ایجاد اشعه مادون قرمز و فرابنفش نمی شود و به همین علت در حال حاضر در مکان هایی که احتیاج به نورپردازی می باشد از این چراغ های هالوژنی استفاده می شود .

لامپ هالوژن LED (لامپ هالوژن سقفی)

لامپ های هالوژنی ال ای دی دارای سایزها و توان های متفاوتی می باشند که فناوری مورد استفاده در این لامپ ها استفاده از دیود های LED می باشد که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و با عبور جریان برق از آنها نور مناسبی را ساطع می کنند. نور چراغ های ال ای دی هالوژنی بستگی به تعداد LEDها دارد و هرچقدر تعداد آنها بیشتر باشد نور بیشتری تولید می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *