عمومی

جدید ترین انواع حشره کش

انواع حشره کش

وجود حشرات و موجودات موذی یکی از مشکلات در منازل و واحد های فروشگاهی، صنعتی، تولیدی و خدماتی می باشند که مسائل بهداشتی را تحت تاثیر قرار می دهند. روشهای گوناگونی به منظور دفع و نابود کردن حشرات وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از مصرف سم و مواد شیمیایی و حشره کش های برقی و چسبی. هر یک از این روشها مزایا و معایبی دارند. روشهای شیمیایی به سبب صدمه رساندن به سلامت انسان و محیط زیست و وجود محدودیت در مساحت قابل استفاده از کارایی کمتری برخوردار می باشند، همچنین این حشرات با گذشت زمان در مقابل سموم مقاوم شده و باید از سموم قوی تری استفاده کرد. حشره کش های برقی و چسبی از راندمان بالایی برخوردار می باشند و بدون اثرات تخریبی اشاره شده، حشرات را نابود می کنند.

حشره کش برقی

حشره کش برقی یا پشه کش برقی با ذخیره ی انرژی الکتریکی و جذب حشرات به وسیله لامپ های فلورسنت مخصوص، حشرات را به طرف لامپ مخصوص هدایت کرده و در اثر اصابت با دو الکترود ولتاژ بالا و بعد از تخلیه الکتریکی نابود می شوند. حشره کش های برقی در توان و ابعاد گوناگون ساخته میشود و بر اساس مساحت محل بهره برداری بکار برده میشوند. از این محصول به دلیل رعایت بهداشت مکان مخصوصا در رستوران، فروشگاه، منازل و اماکن سربسته عمومی استفاده می شود.

حشره کش الکتروچسبی

درحشره کش های الکتروچسبی به وسیله تله نوری و صفحات مقوایی چسبناک که شامل چسب مخصوص می باشند و در برابر اشعه UV خاصیت خود را از حفظ می کنند، حشرات به وسیله نور جذب و با نخستین فرود زمین گیر میشوند و هر چه برای پرواز تلاش کنند دیگر توانایی بلندشدن از صفحه چسبناک زیر پای خود را ندارند. در این روش آلودگی صوتی ایجاد نمی شود و آلودگی ذرات منهدم شده حشرات نیز وجود ندارد . فقط لازم است بر اساس دستورالعمل نسبت به عوض کردن صفحه های چسب اقدام کنید . همچنین در این روش اصلا محدودیتی در مورد محل نصب (به جز منبع نور و جلوی دهانه کولر) نخواهیم داشت . به همین دلیل پیشنهاد می شود در کارخانجات مواد غذایی و صنایع وابسته و همچنین کارخانجات دارویی و بیمارستانها به منظور پیشگیری و کاهش تعداد حشرات در مراکز حساس پس از نصب توری و پرده هوا و حشره کش الکتریکی در مبادی ورودی از دستگاههای الکتروچسبی بکار برده شود. همچنین کلیه حشره کشها از نوع الکتریکی می باشند و از ترانس ایزوله به منظور جلوگیری از خطرات برق گرفتگی استفاده میشود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *