عمومی

تفاوتهای بخاری برقی کم مصرف با بخاری برقی قدیمی

بخاری برقی وسیله ای است که سوخت لازم آن به وسیله انرژی الکتریکی تامین می شود.

بخاری برقی تابشی

از مدل‌های قدیمی یا سنتی بخاری برقی، مدل‌های تابشی می باشد که گرمای به وجود آمده از لامپ یا المنت (که ۸۶درصد انرژی دریافتی خود را به گرما تبدیل می‌کند) به مکان یا سطح سرد تابیده می‌شود و سبب افزایش دما می شود. در این مدل، از المنت، لامپ یا کوارتز مقاوم در مقابل گرما به کار برده می‌شود که به وسیله سطح بازتابنده که پشت بخاری گذاشته شده، گرما را انتقال دهد. مصرف برق در این بخاری ها بسبتا کمتر می باشد ولی راندمان کمتری هم نسبت به بخاری های فن دار دارند. اغلب مصرف برق در هر لامپ بخاری‌ تابشی، ۴۰۰وات است و مدل‌های ۳تا ۵ لامپه، ۱۲۰۰تا ۲۰۰۰وات برق استفاده می کنند و برای مکانهای کوچک مناسب هستند. لازم به ذکر است مدل‌های بزرگ (تا ۳۰۰۰وات) هم موجود است. و قیمت این بخاری ها بر اساس تعداد لامپ و اندازه بخاری متفاوت است.

بخاری برقی فن دار

بخاری های برقی نسل جدید دارای ترموستات اتوماتیک هستند تا بر اساس دمای لازم عمل گرم کردن محیط را انجام دهند و بعد از آن خاموش می شوند. برای مثال بخاری های برقی فن دار را می توان نام برد. این بخاری برقی گرمای ایجاد شده به وسیله المنت را توسط فن به مکان منتقل می کند. از ترموستات اتوماتیک در این مدل بخاری ها استفاده شده و همچنین دارای سنسور خاموش شدن می باشد تا اگر بیش از اندازه محیط گرم شد ،بخاری برقی خاموش شود. به دلیل وجود فن محیط گرم شدن محیط با سرعت بیشتری انجام می شود و چرخش هوا مطلوب تر صورت می گیرد. اما این بخاری ها برای مکان هایی که رطوبت زیادی دارند مناسب نمی باشد.

رادیاتور برقی

این بخاری ها از نظر ظاهری مانند رادیاتور گازی می باشد و تفاوتشان در این است که درون این رادیاتورها به جای آب از روغن استفاده می شود. در حقیقت روغن به منظور انتقال حرارت استفاده می شود. استفاده از روغن به جای آب سبب می شود تا در حجم کمتری بتوان انرژی گرمایی بیشتری تولید کرد و در نتیجه گرمای بیشتری در محیط ایجاد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *