عمومی

تفاوت لوله فولادی و لوله فلکسیبل و PVC و پلی آمید-لوله و اتصالات فلزی

لوله فلکسیبل چیست ؟
در تعریف لوله های فلکسی بایستی گفت که یک کانال با سطح مقطع گرد و انعطاف پذیر میباشد که اغلب به منظور حفاظت کردن از کابل های دوربین مدار بسته مثل کابل برق ، کابل شبکه و یا کابل کواکسیال نیز مورد استفاده قرار میگیرد . در واقع لوله های فلکسیبل جهت حفاظت کردن از کابل های گوناگون در فضای بیرونی استفاده میشود . لوله های فلکسیبل اغلب مشکی رنگ میباشند ولی مدلهایی سفید رنگ از آن هم نیز در بازار موجود میباشد.

چه موقعی بایستی از لوله های  فلکسیبل استفاده کرد؟
در زمان کابل کشی دوربین مدار بسته ، چنانچه که مسیر کابل ها میان دوربین و دستگاه ضبط از محیط بیرونی و پرپیچ و خم رد شود، این امکان وجود دارد که از لوله های فلکسیبل بهره برد . لوله فلکسیبل به علت منعطف بودن آن می تواند از کابل دوربین مدار بسته در فضاهای پر پیچ و خم حفاظت نماید . لوله های فلکسیبل دارای سایز و اندازه های متعددی میباشد. پس بایستی بر اساس سایز لوله فلکسییبل استفاده شده بست همان سایز نیز بایستی تهیه گردد.

لوله فلکسیبل همانطور که بیان کردیم یک لوله فلزی و انعطاف پذیری است که در حقیقت یک پوشش و محافظ جهت جلوگیری از آسیب  کابل هایی که از داخل آن رد میشود استفاده میشود.

مشخصه های لوله فلکسیبل :
چنانچه که بخواهیم به ویزگی های لوله فلکسیبل اشاره نماییم میتوانیم به انعطاف پذیر بودن آن ، استحکام و دوام آن نسبت به کشش و چرخش، مقاومت نسبت به فشار بالا، دوام و طول عمر زیاد، مقاوم در برابر حرارتو… میباشد.

لوله های pvc ,پلی امید

در طی این سالهای اخیر ما مشاهده کردیم که(PVC) بهترین جایگزین مواد ساختمان سازی قدیمی مثل چوب سیمان و سفال در اکثر جاها شده است که پدید آمدن یک ماده ایده ال در صنعت ساخت و ساز باز هم نگرانی ها در خصوص هزینه پی وی سی در خصوص محیط زیست طبیعی و سلامتی بشر نیز پابرجاست . از ماده pvc در بسیاری از صنایع و مواردی استفاده می شود که ما با بیشترین کاربرد آن یعنی استفاده از این ماده در لوله کشی ها آشنایی داریم.

امروزه ما به ندرت شاهدپروژه های ساختمانیی هستیم که از محصولات پی وی سی بهره نبرده باشد

پلی امید در واقع به نوعی از پلاستیک سخت گفته میشود که با ترکیبات شیمیایی متعددی امکان منعطف سازی و نرم کردن آن وجود دارد.بالای  50 درصد از تولیدات پی وی سی  از سوی بشر در ساختمان سازی استفاده شده و از عامل اصلی استفاده از آنها  میتوان به قیمت مناسب و سهولت در نصب آن نیز اشاره نمود.از ویژگی های این جنس از لوله به مقاومت در برابر خوردگی – قیمت مناسب – سطح داخلی بسیار صیقلی – دوام بالا در برابر شعله و حرارت – آب بندی دقیق به هنگام وصل اتصالات و… اشاره کرد.

لوله فولادی

همانگونه که در مقاله های قبلی هم بیان کردیم لوله و اتصالات فلزی در واقع لوله های  استوانه ای شکلی هستندکه بلند و توخالی میباشند بکه از دو سر بازهستند  و سطح مقطعی به شکل دایره از جنس هایگوناگون پلاستیکی، لوله فولادی ،بتنی، پی وی سی، استیل، آلومینیوم و … دارند که بمنظور حمل و نقل و جابجایی و انتقال سیالات کاربرد دارند. لوله های فولادی یا همان لوله های فلزی از رایج ترین لوله های استفاده شده در سیستم لوله کشی صنعتیهستندکه علت کاربرد زیاد این لوله ها به دلیل مقاومت و دوام بالای این جنس از لوله در برابر حرارت و گرمامیباشد که اغلب در فرآیند صنعتی و نیروگاهها و پالایشگاهها به عنوان بهترین گزینه مورد استفاده قرار میگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *