عمومی

تفاوت دوربین مدار بسته آنالوگ با دیجیتال-دوربین مداربسته

در این مقاله قصد داریم تا به تفاوت دوربین های دیجیتال و آنالوگ بپردازیم. در نگاه اول ممکن است فکرکنید این دو نوع دوربین تفاوتی ندارند و کاملا شبیه به یکدیگر میباشد بدین جهت ما برای شما برخی از تفاوت ها را آورده ایم که امیدواریم برای شما مفید باشد از مهمترین تفاوتی که میان دوربینهای آنالوگ و دیجیتال وجود دارد به کار گرفتن روش انتقال سیگنالهای ویدئویی و همچنین در آخر سیستم فشرده سازی و یا کد گذاری است. از اصطلاح IP که در دوربین های دیجیتال استفاده میگردد فقط به روش انتقال توجه می نماید در صورتی که بعضی از دوربینهای دیجیتال این امکان را دارند که عکسهای با کیفیت و نیز با وضوح بالا ثبت نمایند،ولی در دوربین های آنالوگ بازده بالاتر می باشد، هزینه نیز حداقل بوده و نیز امکانات قابل اطمینان و معتبری ارائه میگردد.
دوربین های مداربسته دیجیتابل در دسته دوربین هایی میباشند که با استفاده از شبکه کامپیوتری مثل LAN و WAN  از طریق اینترنت میتوان مشاهده کرد و محل مورد نظر تحت کنترل  داشت. در این نوع از دوربین های دیجیتال با بهره بردن از یک مرورگر یا برنامه کنترل از راه دور از راه اتصال شبکه شما این امکان را دارید که عکس های زنده ارسالی را از هر محلی ذخیزه و نیز بازبینی نمایید. در دوربینهای دیجیتال IP اغلب سنسورCCD و یا Cmos بکار گرفته می شود.دوربینهای دیجیتال IP  مجهز به وب سرور و نیز سیستم کدگذاری و پردازش گر می باشند. یک دوربین دیجیتال IP ترکیبی از قابلیتهای یک دوربین است که بعضی از قابلیتهای کامپیوتری را داراست. بدین شکل که آنها برای استفاده و به کار گرفته شدن  احتیاجی به وصل شدن مستقیم به کامپیوترد را ندارند و این امکان را دارند که در هر نقطه ای در طول شبکه مستقر گردند.

ولی حال همانگونه که بیان کردیم دوربین‌های مداربسته آنالوگ هزینه کمتری را در مقایسه با دوربین های دیجیتال دارند با این حال بایستی دقت داشته باشید که انتقال دیتای دوربین های آنالوگ که از راه سیم می باشد و شما باید هزینه ای را برای کابل کشی لحاظ نمایید؛ پس چنانچه که این هزینه های سیم و کابل کشی را هم  حساب کنید در قیاس با دوربین های دیجیتال فرق چندانی از لحاظ قیمت ندارند.
دوربین‌های مداربسته  آنالوگ جهت ثبت و ضبط و ارسال  عکس قدیمی است. بعد از ثبت و ضبط عکسها ، انتقال تصاویر توسط کابل‌های کواکسیال صورت میگیرد و روی یک دستگاه (DVR) ذخیره میگردند
ولی دوربین‌های مداربسته دیجیتال تحت شبکه کارایی متفاوتی را دارند. عکسها از سوی دوربین‌های دیجیتال ضبط گشته و به شکل اتوماتیک توسط دوربین Encode شده و نیز از سوی پروتکل IP به شکل دیجیتال به شبکه کامپیوتری انتقال داده می شوند. دستگاه ذخیره کننده در دوربین‌های مداربسته دیجیتال NVR است.
از دیگر تفاوت‌های دوربین مداربسته دیجیتال و آنالوگ کیفیت عکس های ذخیره‌ شده میباشد. در عکس های ثبت شده در دوربین‌های آنالوگ امکان بزرگ‌نمایی زیادی وجود ندارد و شما این امکان را نداررید که قسمت های کوچک یک عکس تا حد مورد نیاز با وضوح بالا بزرگ کنید  در صورتی که در دوربین‌های دیجیتال  از ساختار دیجیتال برای ثبت عکس استفاده می‌شود و میزان پیکسل‌هایی که از عکس دریافت میگردد بسیار زیاد می باشد پس شما عکسی با کیفیت را در اختیار خواهید داشت که تا هر اندازه ای که بخواهید می توانید آن را بزرگ کنید و وضوح و کیفیت تصویر نیز بالا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *