عمومی

تفاوت ترانس با محافظ

گاها این سوال ممکن است برایتان بوجود آید که  ترانس و محافظ چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

همانطور که همه ما با آن آشنا هستیم با توجه به گران قیمت بودن وسایل برقی  از قبیل یخچال تلویزیون ماشین لباسشویی و… کاربرد محافظ های برق در منازل بسیار زیاد شده است تا جایی که اخیرا از آن به عنوان پرکاربردترین و ضروری ترین وسیله  یاد می شود. از آنجایی با نوسانات برق لوازم برقی اسیب میبینند و امکان سوخته شدن آنها وجود دارد و این مشکل از خدمات شرکت گارانتی نمی باشد بدین جهت باید تمام ایمنی ها را در استفاده از لوازم برقی رعایت کرد و به همین علت از محافظ برق استفاده می نماییم تا از مشکلات  نوساناتی که برق شهری دارد بتوانیم جلوگیری کنیم.

محافظ برق، بنابر ماهیت خود فقط زمان بالا و یا پائین بودن ولتاژ برق شهر که  از حدتعریف شده بالاتر رفته باشد (اغلب بین۱۸۰ تا ۲۴۵ ولت است) جریان برق را قطع می کند و این که در بازه بیان شده ولتاژ و نوسان برق را بدون هیچ گونه تغییری و دقیقا به همان میزان به شما انتقال می دهد

محافظ برق یک مدار تاخیر بمنظوراتصال مجدد برق شهر با زمان تعیین شده را دارا می باشند.
پس در نهایت بایستی بگوییم که محافظ برق به علت ابتدایی بودن و پوشش ندادن کامل نوسانات ولتاژ برق دستگاه قابل اطمینانی بای دستگاههای برقی حساس نمی باشد اما ترانس ها بر اساس سیستم خاصی که طراحی گشته اند جدا از قطع و وصل جریان برق در خارج از محدوده پذیرش که اغلب بین ۱۶۰ تا ۲۴۵ ولت  می باشند کاربردی تر و مطمئن تر هستند چرا که نوسانات ولتاژ برق را بخوبی کنترل می کنند تا کوچکترین آسیبی به وسایل شما نرسد .پس بایستی بگوییم که ترانس انتخاب مناسب تری از محافظ برق می باشد بدین معنی که محافظ برق خوب وجود ندارد.

برتر بودن ترانس در مقایسه با محافظ برق
محافظ برق، میتوان گفت هر سطح ولتاژی را به لوازم برقی متصل می نماید،اما ترانس‌ نظارت بسیار دقیق و منظمی را روی سطح ولتاژ خروجی دارد و هر تغییری در نوسان ولتاژ را جبران می نماید. افت بیش از حد ولتاژ توسط ترانس اصلاح گشته و ولتاژ لوازم برقی ای که به دستگاه وصل هستند را در بازه مناسب نگه می دارد. و این امر سبب می گردد که  عمر مفید و راندمان لوازم برقی افزایش قابل توجهی را داشته باشد و از خطرات ناشی از اغتشاشات ولتاژ برق شهر در امان باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *