عمومی

بهترین کارخانه های تولید کننده ی سیم افشان و سیم ارت برق کدامند؟

سیم افشان چیست؟

سیم افشان شامل یک سیم تک رشته می باشد که هادی در آن از جنس فلز مس است و عایق استفاده شده در آن نیز آمیزه پلیمر PVC (پی وی سی) از نوع پلیمر PVC/C است.

از سیم افشان درون وسایل برقی و همچنین محافظت سیستمهای روشنایی در مکان های خشک، داخل لوله ها و زیر و روی گچ بکار برده می شود ولی استفاده از سیم افشان (سیم منعطف) به منظور نصب مستقیم بر روی سینی کابل ، کانال کابل کشی و مخازن انجام نمی شود.

در حال حاضر تولید سیم و کابل برق از جمله مناسب ترین صنایع از لحاظ اقتصادی می باشد. شرکت هایی که در حوزه فروش سیم و کابل فعالیت می کردند در این بخش به طور فراگیری وضعیتشان بهبود یافته است.

سیم و کابل و انتخاب صحیح آن از جمله بااهمیت ترین و در برخی موارد کار تخصصی می باشد. لازم به ذکر است سطح مقطع سیم و کابل بر اساس آمپر مصرفی، بیشترین و کمترین دمای مکان موردنظر، نوع قرارگیری در مکان که به صورت ثابت باشد یا متحرک نصب گردد و طول مسیر مشخص می گردد.

برای ثبت سفارش سیم و کابل کلیک کنید

کارخانجات سیم و کابل به صورت تخصصی به چند گروه طبقه بندی می گردند:

کارخانجاتی که سیم و کابل فشار ضعیف مسی تولید می کنند. از جمله شرکت صنعتی الکتریک خراسان، شرکت سیم و کابل همدان، سیم و کابل مغان و سایر کارخانجات دیگر که در این گروه قرار می گیرند.

کارخانجاتی که سیم و کابل فشار ضعیف آلومینیومی تولید می کنند. برای نمونه کارخانه سیم و کابل مشهد، سیم و کابل مسین، سیم و کابل پارس، سیم و کابل پیشرو و… در این گروه قرار می گیرند.

کارخانجات با تولید سیم و کابل فشار متوسط و قوی مسی و کابل فشار متوسط و قوی آلومینیومی مانند سیم و کابل ابهر، سیمکو، یزد، البرز و کرمان و کاویان … که در این طبقه بندی قرار می گیرند.

شاید علاقه داشته باشید: عوامل موثر بر قیمت سیم افشان و سیم ارت

استاندارد مرجع سیم افشان

تمامی سیم های افشان با ولتاژ نامی ۵۰۰/۳۰۰ ولت و سطح مقطع 0/5 ، 0/75 و یا ۱ میلیمتر مربع باید بر اساس موارد لازم که در استاندارد ملی ایران به شماره ISIRI(607)06 و یا استاندارد بین المللی ۶۰۲۲۷ IEC 06 بیان گردیده تولید و در بازار قرار گیرند.

سیم های افشان با ولتاژ نامی ۷۵۰/۴۵۰ ولت و سطح مقطع بالای ۱ میلیمتر مربع باید بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره ISIRI(607)02 و یا استاندارد بین المللی ۶۰۲۲۷ IEC 02 ساخته شوند.

بهترین سیم افشان

مطمئنا بهترین تولیدکننده سیم و کابل، کیفیت محصولات خود را حائز اهمیت می داند و فقط سیم افشان به وسیله هادی مسی را تولید و عرضه می نماید. همچنین مطلع باشید که مطلوب ترین نوع سیم افشان، سیم افشان با هادی مسی است.

برخی از کارخانجات تولیدکننده سیم افشان

  • شرکت کابل هادی نور گستر

این کارخانه در سال 1375 و به دلیل نیاز صنعتی کشور به وسیله بخش خصوصی افتتاح گردید. این شرکت به منظور تولید انواع سیم و کابل افشان فشار ضعیف تا 1 کیلوولت ساخته و افتتاح شد.

شرکت کابل هادی نور گستر به سبب مهم بودن کنترل کیفیت بعد از تهیه ماشین آلات خود و مجهز کردن آزمایشگاه کارخانه به مناسب ترین دستگاه های حال حاضر، تلاش نمود تا کابل افشان مرغوب تولید نماید و نیاز های کشور را پاسخ دهد.

  • كارخانه سيميا

کارخانه سیمیا در دی ماه 1360 با همکاری و مشاركت سهامداران کنونی افتتاح گردید. در حال حاضر كارخانه سيميا با برخورداری از ظرفيت توليد ساليانه بالای 12000 تن سيم و كابل برق و مخابراتي و ابزار دقيق و بهره مندی از بیش از 170 نفر پرسنل متبحر و باتجربه می تواند به طور تقریبی 850 مدل و اندازه از سيم و كابل های گوناگون را تولید نماید.

هم اکنون كارخانه سيميا با برخورداری از ماشين آلات گوناگون و بهره مندی از تكنولوژی روز دنيا که شامل دستگاه های كشش راد مس و آلومينيوم و مولتی وايرهاي 12 و 16 سيمه، استرندر، درام تويستر، اكسترودر و… می باشد مشغول به فعالیت می باشد.

  • شرکت صنعتی الکتریک خراسان

شرکت صنعتی الکتریک خراسان با بیش از نیم قرن کار در تولید و ساخت سیم و کابل از جمله بهترین تولیدکنندگان در این زمینه می باشد و در همه حال کیفیت مطلوب را دستور کار خود قرار داده است.

  • تولیدات افشار نژاد

تولیدات سیم و کابل افشار نژاد که مدل های گوناگون سیم و کابل فشار ضعیف که عبارتند از سیم‌ها و کابل‌های ساختمانی، کابل‌های افشان، کابل‌های کنترل و قدرت با عایق PVC و XLPE ، سیم‌های خودرو، کابل‌های شیلددار مسلح و غیر مسلح، مخابراتی، آیفونی می باشد را در بالاترین کیفیت تولید می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *