عمومی

برای نصب دوربین های مدار بسته چه نوع کابلی باید استفاده شود؟-دوربین مداربسته

در این مقاله بایستی از استاندارد کابل کشی و طریقه کابل کشی در دوربین مدار بسته صحبت نماییم. برای کابل کشی دوربین مدار بسته لازم است توجه داشته باشید که از چه دوربینی نیز استفاده می نمایید چرا که دوربین های مدار بسته تحت شبکه از کابل هایی با استانداردهای UTP , SFTP , FTP و  نیز انواع متعددی مثل CAT5 , CAT6 , CAT7  بهره می برند.حال اگر بخواهیم کابل کشی را تعریف نماییم بایستی بگوییم که کابل کشی در دوربین مداربسته در واقع به نصب کابل میان دوربین مدار بسته تحت شبکه گفته میشود که میان تجهیزات شبکه و سوییچ ها نیز قرار دارد که تمامی این ها از پورت شبکه برخوردار می باشند.
پایداری یک شبکه  در گام نخست  به بستر غیر فعال (PASSIVE NETWORK ) شبکه نیز بستگی دارد و همچنین کابل کشی شبکه از استاندارد ها و همچنین قواعد خاص خود برخوردار میباشد که تاثیر خود را نیز در سرعت ارتباط و همچنین طول عمر شبکه تا زمان قطع به طور کامل ارتباط شدیدا نشان می دهد.

کابل کشی در دوربین های مداربسته مسیر خاص خود را دارد به این معنی که از هر مسیر به دلخواهی نمیتوان کابل کشی را  انجام داد  و به موانع بایستی توجه گردد و با لحاظ کردن در نهایت باید مسیری انتخاب شودکه در آن اصول و استانداردها و همچنین زیبایی کارها نیز رعایت گردد  و نیز محیط های اداری , مسکونی و فروشگاهی زیبایی برای خود در اولویت قرار دهد.
نکته فنی ای که در اینجا حائز اهمیت میباشد انتخاب مسیر کابل کشی شبکه است که بایستی از گذشتن از کنار کابل های برق و همچنین تجهیزات تولید کننده نویز و استابلایزر ها خودداری نمایید چرا که این نویزها منجر به  اختلال در منتقل کردن اطلاعات و همچنین بوجود آمدن پارازیت می شود. کمترین فاصله کابل شبکه و کواکسیال از کابل برق نزدیک به 30 سانتیمتر است.مسیر کابل را بایستی از نوع عایق دار انتخاب کرد.

استفاده از کابل های چینی و تقلبی برای کابل کشی به هیچ وجه توصیه نمیشود و نباید از آنها استفاده کرد چرا که دارای کیفیت نبوده و مشکلاتی مثل افت سرعت و قطعی ارتباط را برای شما ایجاد می نماید.کابل ها شبکه برای کابل کشی دوربین مداربسته انواع گوناگونی داشته که درطرحهای متفاوتی با سرعت های متفاوت نیز تولید گشته که دارای انواع روکش ها هم میباشند از نوع عایق دار و بی عایق.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *