عمومی

ریسه شلنگی، نواری ، خطی SMD – انواع ریسه شلنگی موجود در بازار کدامند؟

ریسه شلنگی چیست؟

ریسه ها به عنوان روشنایی های بلند و باریک می باشند و به منظور تزیینات روشنایی و نورپردازی از آنها استفاده می شود. ریسه ها دارای مدلهای مختلفی می باشند که در مکانها و موقعیت های متفاوتی می توان از آن ها بهره برد. به طور مثال از آن ها در سقف های کاذب، روشن کردن پله ها،در لبه باغچه ها و… می توان استفاده کرد. از این مدل روشنایی ها در فضاهایی مثل منازل مسکونی، هتل ها، فروشگاه ها و مراکز مذهبی و … استفاده می شود. لازم به ذکر است از ریسه ها می توان به صورت پنهان در فضا استفاده کرد که موجب زیبایی و گیرایی بسیاری می شود. از این روشنایی ها در موقعیت های متفاوت و زیادی می توان استفاده کرد زیرا از انعطاف پذیری زیادی برخوردار می باشند.

ریسه ها دارای نورهای غیر مستقیم می باشند که در زیبایی فضا بسیار تاثیر می گذارند. از خصوصیت دیگر ریسه ها امکان استفاده از ریموت به منظور روشن یا خاموش کردن و یا سایر ویژگی های آن استفاده کرد. همچنین بعضی از این ریسه ها ضد آب می باشند و محافظ گرد و غبار و آب می باشند.

برای دیدن لیست قیمت ریسه کلیک کنید

انواع ریسه شلنگی

  • ریسه شلنگی گرد
  • ریسه نواری

هر یک از این گروه ها طبق مواد سازنده و مدل روشنایی از انواع مختلفی برخوردار می باشند.

انواع ریسه شلنگی گرد

  • ریسه شلنگی LED
  • ریسه شلنگی معمولی
  • ریسه شلنگی فلکسی
  • ریسه شلنگی نئون فلکسی
  • ریسه شلنگی SMD

انواع ریسه نواری

  • ریسه نواری SMD
  • ریسه نواری دو لاین
  • ریسه نواری تک لاین

معمولا ریسه شلنگی از یک بورد، چیپ های ال ای دی و چسب در پشت بورد به منظور قرارگرفتن آن تولید شده است. هنگامی که آن را روشن می کنیم نور به صورت مستقیم رو به جلو ساطع می شود. اغلب قیمت آن ها ارزان است و به دلیل خصوصیتشان سبب می شود در مکانهای مختلف از آنها استفاده شود. این لامپها انواع مختلف با قابلیت ها و نورهای متفاوت دارد و غالبا در فضاهای زیر از آنها استفاده می شود:

  • زاویه های شکست های معماری و بالا و پایین کابینت های آشپزخانه ها و سرویس ها
  • به منظور روشن کردن سقف های کاذب و دیوارها
  • در قفسه ها برای صفحات نمایش در کافه ها و رستوران ها
  • در لبه های پنجره ها، درب ها، پله ها و …
  • در مسیرها و باغچه ها
  • به منظور نورپردازی مراسم ها و غیره

ریسه شلنگی معمولی چیست؟

این مدل از ریسه ها از نوع قدیمی تر می باشند. روشنایی و خصوصیت این ریسه ها مانند لامپ های رشته ای می باشد . این دسته از ریسه ها گرمای زیادی ایجاد می کنند و مقدار زیادی برق مصرف می کنند. این مدل ریسه ها دارای رنگ های متفاوتی می باشند که به وسیله شلنگ های رنگی ایجاد می شود و خود لامپ در ایجاد رنگ نقشی ندارد. برش های آن ها یک متری می باشد ولی بسته های آن ۱۰۰ متری می باشد.

ریسه شلنگی LED یا ریسه ال ای دی چیست؟

در این ریسه ها به منظور ایجاد روشنایی از لامپ های ال ای دی استفاده می شود. از این ریسه ها در تمامی فضاها و مکانها می توان استفاده کرد. لازم به ذکر است میزان مصرف برق در این ریسه ها مناسب می باشد و گرمای زیادی ایجاد نمی کند. از دیگر خصوصیت مثبت آن ها این است که برعکس مدل معمولی، رنگ های مختلف آن به دلیل وجود لامپ های رنگی درون آن است. این ریسه ها تنها هنگامیکه روشن شوند رنگ خود را منتشر می کنند و از آنها در تزیین ویترین فروشگاه ها و منازل و…استفاده زیادی می شود. این مدل ریسه شلنگی فاقد ریموت می باشد و کنترل روشن و خاموش شدن آن به طور دستی صورت می گیرد. این ریسه ها به صورت ۲ متری موجود می باشند.

ریسه شلنگی فلکسی چیست؟

در این مدل ریسه ، نوری که تولید می شود، به صورت نقطه نقطه نمی باشد و به طور یکسان و یکنواخت دیده می شود. این خصوصیت در زیباتر دیده شدن نقش زیادی دارد. ولی از این ریسه ها در سقف ها استفاده نمی شود و بیشتر در نمای ساختمان ها و زیر پل ها کاربرد دارد. این خصوصیت تفاوت این مدل ریسه با انواع دیگر می باشد. ریسه فلکسی طول عمر زیادی دارد و همچنین ضد آب می باشد. یکنواخت بودن آن سبب می شود که برعکس مدل های دیگر به صورت مخفی استفاده نشود و با طرح ویژه ای از آن استفاده شود. قطر بدنه ریسه فلکسی ۱×۲ سانتی متر می باشد.

ریسه شلنگی نئون فلکسی چیست؟

این ریسه جز گران قیمت ترین ریسه محسوب می شود. ریسه نئون فلکسی مانند ریسه فلکسی نور یکنواخت و یکسان تولید می کند و در سقف کاربرد ندارد و در نمای ساختمان ها از آن استفاده می شود. از آن به منظور نوشتن نوشته های مخصوص و ساخت المان ها نیز استفاده می شود. در هر یک متر جایی به منظور برش در آن موجود می باشد.

ریسه شلنگی اس ام دی چیست؟

مناسب ترین مدل ریسه شلنگی، ریسه شلنگی اس ام دی می باشد. میزان پایین مصرف برق در آنها از مزیت این مدل ریسه می باشد به طوری که مصرف آن ها حتی از ال ای دی نیز کمتر می باشد. دارای ریموت به منظور روشن و خاموش شدن میز می باشد. در آن از لامپ های SMD استفاده شده است . لامپ های اس ام دی دارای آی سی هایی هستند که پایه آن ها کوتاه می باشد.                                                    این پایه ها به وسیله لحیم کاری بدون استفاده از سوراخ بر روی بورد قرار داده می شوند و هنگامی که جریان برق از آنها عبور کند می توانند نور مناسبی را منتشر کنند. ریسه های شلنگی اس ام دی دارای دو نوع می باشند. نوع اول دارای تثبیت رنگ هستند. ولی نوع دوم آن توانایی تبدیل شدن به رنگ های متفاوت را دارد و به هفت رنگ شناخته می شود. برش های این نوع ریسه ۱ متری است و بسته های آن ۱۰۰ متری می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *