تالار

7 ویژگی که یک مدیر تالار باید داشته باشد

امروزه مدیر تالار بودن یکی از سخت ترین و پر مسئولیت ترین شغل ها به حساب می آید. چرا که شما به عروس و داماد و همچنین مهمان های آن ها متعهد می شوید که در شب عروسی، همه چیز به نحوه احسنت اجرا شده و هیچ مشکل و اتفاقی پیش نمی آید. اما مطمئناً می دانید که احتمال بروز مشکل زیاد بوده و شما نمی توانید صد در صد این ضمانت را به آن ها بدهید.

در زمان بروز مشکلات این شما هستید که به عنوان مدیر تالار باید با تکیه بر ویژگی های خود، بتوانید مشکلات پیش آمده را جوری مدیریت کنید که هم خللی در کار کارمندان ایجاد نشود، و هم مجلس به بهترین نحوه ممکن به پایان برسد.

در این مقاله ما درباره هفت ویژگی که یک مدیر تالار باید داشته باشد با شما صحبت کرده ایم، تا بتوانید با شناخت این ویژگی ها، آن ها را در وجودتان تقویت کرده تا در نهایت به مدیر تالاری موفق تبدیل شوید. پس ما را تا پایان همراهی نمایید.

1-با هوش و با روابط اجتماعی بالا:

یکی از مهم ترین ویژگی های مدیر تالار ها، داشتن روابط اجتماعی و هوش بالا است. برخورد درست و محترمانه در بسیاری از موارد از سرویس دهی هم مهم تر است، تا حدی که می تواند یکی از فاکتور های مهم برای تبلیغات تالار شما به حساب بیاید. روابط اجتماعی در کنار هوش بالا باعث می شود تا افرادی که برای رزرو مراسم به شما مراجعه می کنند و یا حتی مهمان های آن ها نیز تجربه ای زیبا و به یاد ماندنی در برخورد با شما داشته باشند.

2-مسئولیت پذیر:

شما بهتر از هر کسی می دانید که مدیر تالار بودن، شغلی است که هر بخش آن مسئولیت های زیادی دارد، و این شما هستید که باید به تمام بخش ها نظارت کنید. شما باید همان گونه که به عروس و داماد و مهمان ها متعهد می شوید که شبی زیبا و با کیفیت برایشان رقم خواهید زد، به همان اندازه هم به کارکنان خود متعهد هستید که محیطی آرام، منظم و با امکانات کافی برایشان فراهم کنید. پس این شما هستید که باید با ویژگی مسئولیت پذیری خود تمامی این موارد را بپذیرید و به نحوه احسنت نیز انجام داده و در نهایت به پایان برسانید.

3-قابلیت مدیریت و حل سریع مشکلات در مواقع بروز آن:

موارد و اتفاقات زیادی وجود دارد که اگر در مراسم ها پیش بیاید، امکان دارد آن مجلس به هم بخورد و در نهایت به عنوان نکته ای منفی در کارنامه ی کاری شما ثبت بشود. در این مواقع این شما هستید که باید با حفظ آرامش و مدیریت قوی خود مشکل را از بین برده و یا تا حد امکان آن اتفاق را کنترل کنید. بسیاری از اتفاقات بد را می توانید به کمک کارکنانتان حل نمایید اما بعضی از مشکلات است که خودتان به تنهایی باید رسیدگی کنید که به طبع به انرژی و مدیریت بیشتری نیاز دارد.

4-جدی ولی در عین حال بسیار مودب:

مودب بودن از اساسی ترین ویژگی های یکی آدم موفق محسوب می شود. شما تصور کنید که فردی در محیط کار برای هر مشکل و یا اتفاقی به همه توهین کند و ناسزا بگوید. آیا افراد به او وفادار خواهند ماند؟ و یا از سر ترس با او همکاری خواهند کرد؟ پس اگر قصد دارید مدیر تالاری موفق شوید، تلاش کنید با احترام گذاشتن، افراد را به خود جذب کنید. البته توجه داشته باشید که مودب بودن به منظور جدی نبودن نیست، بلکه بلعکس شما باید در محیط کار فردی جدی باشید، که افراد به دستوراتتان عمل کنند.

5-آن تایم و منظم:

تصور کنید عروس و داماد هتلی برای مراسم عروسی خود رزو کرده، ولی در زمان شروع مراسم هیچ یک از وسایل پذیرایی آماده نباشد و یا شام دیرتر از تایم تعیین شده سرو شود، بی شک بروز این اتفاقات یک فاجعه محسوب می شود. پس تلاش کنید که همیشه و در حالتی سر زمان و تایمی که از قبل با دیگران هماهنگ کرده اید به وظایفتان عمل کنید و یا حتی سر قرارتان حاضر شوید، چرا که با این کار حس با ارزش بودن را به طرف مقابل خود القا خواهید کرد.

اگر نمی توانید سر زمان های مقرر شده از قبل به کار هایتان برسید، پیشنهاد می کنیم که حتماً چک لیستی از کار هایی که باید انجام دهید با ساعت و روز معلوم، تهیه کنید و بعد از انجام کار، آن را از چک لیست حذف کنید. با این روش می توانید زمان را مدیریت کرده و تمام وظایف خود را انجام دهید.

6-منصف و دارای قابلیت درک بالای افراد:

شما نه تنها به عنوان یک مدیر تالار، بلکه به عنوان یک انسان باید تلاش کنید که شرایط مشکلات زندگی افراد را درک کنید تا در نهایت بتوانید فضایی مناسب و به دور از تنش در تالارتان برای کارکندان خود فراهم آوردید. مثلاً یکی از کارکنان بخش آشپزخانه و یا خدمات دستش بر اثر اتفاق آسیب می بیند، این شما هستید که باید شرایط آن فرد را درک کرده و به او مرخصی بدهید، و فرد دیگری را مسئول انجام وظایف او کنید.

در کنار درک افراد باید منصف هم باشید، مثلاً اگر یکی از کارمندانتان از شما درخواست کرد که به منظور پرداخت بدهی هایش، حقوقش را زودتر از زمان معیین شده به او بدهید؛ بهتر است بعد از چک کردن شرایط این کار را انجام داده و حقوقش را زودتر به او پرداخت کنید. مطمئن باشد که با این کار آن فرد هم با انگیزه بیشتری برای شما کار خواهد کرد.

7-عادل و همیشه و در هر حالتی طرف حق بودن:

ممکن است در بین کارمندانتان و یا حتی در میان مهمان ها درگیری ها و یا تنش هایی پیش بیاید که شما به عنوان مدیر تالار مجبور به دخالت و در نهایت قضاوت کردن باشید تا بتوانید بعد از شناسایی مقصر، مشکل را حل کنید. در این زمان نیاز است که شما عدالت را برقرار کنید، حتی اگر در نهایت شما و افراد تالارتان مقصر شناخته شوید اما باید طرف حق را گرفته و مقصر را به سزای عمل ناشایست خود برسانید. شاید این کار در همان زمان نکته ای منفی برای تالار شما به حساب بیاید اما در آینده مردم از شما به عنوان فردی عادل یاد کرده و در نتیجه سریع تر به شما اعتماد می کنند.

سخن پایانی:

ما در این بر این تلاش بودیم تا شما را با هفت ویژگی مدیران تالار موفق که عبارتند از، با هوش و روابط اجتماعی بالا، مسئولیت پذیر، قابلیت مدیریت و حل سریع مشکلات در مواقع بروز آن، جدی ولی در عین حال بسیار مودب، آن تایم و منظم، منصف و دارای قابلیت درک بالای افراد، عادل و همیشه و در هر حالتی طرف حق بودن، آشنا نماییم. این ویژگی ها به شما کمک می کنند که بتوانید به نحوه احسنت تالارتان را مدیریت کنید و در نهایت به مدیر تالاری موفق تبدیل شوید.

به نظر شما مدیران تالار ها چه ویژگی دیگری نیز باید داشته باشند؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *