عمومی

کارخانه های تولید کننده کابل فشار قوی کدامند؟

  • کابل فشار قوی چیست؟
  • انواع کارخانجات تولیدکننده کابل فشار قوی
  • کاربرد کابل فشار قوی
  • چه کارخانه هایی کابل فشار قوی باکیفیت تولید می کنند؟

کابل های فشار قوی

کابل های فشار قوی به منظور منتقل کردن انرژی الکتریکی در سیستم هایی که ولتاژ نامی آنها بیشتر از ۳۰ کیلوولت از نیروگاه به شبکه مرکزی می باشد مورد استفاده قرار می گیرد و به در داخل زمین دفن و یا درون کانال قرار می گیرند. در اینجا تعدادی از کارخانه های تولید کننده سیم و کابل فشار قوی را به شما معرفی می نماییم.

  • کارخانه سیم و کابل خراسان

در حال حاضر کارخانه سیم و کابل خراسان از جمله عظیم ترین تولیدکنندگان سیم و کابل در ایران می باشد که از هنگام تاسیس تا به امروز توجه زیادی بر کیفیت تولیدات خود دارد و کیفیت بالای تولیدات این کارخانه موجب گردیده که بعد از نیم قرن فعالیت در این حوزه، در حال حاضر لقب تولیدکننده با کیفیت سیم و کابل در ایران را بگیرد.

  • کارخانه سیمکو

شركت سيمكو توسط دو نفر از بزرگان در صنعت سيم و كابل ايران به نام های آقايان قائدان و حاجي جعفري در سال 1347 تاسیس گردید. این کارخانه در ابتدا انواع سيم و كابل فشار ضعيف را تولید می کرد. سپس در جهت ابتکار و خودكفايی صنعتی در 1379 اقدام به تولید كابل فشار قوی 132 كيلوولت نمود. لازم به ذکر است این شرکت در سال 1387 توانست خط توليد كابلهای فوق فشار قوی 400 كيلوولت را با استفاده از پيشرفته ترين تكنولوژی و ایجاد آزمايشگاه كنترل كيفی راه اندازی نماید. شركت سيمكو توانایی ساخت كابل‌های مختلف از جمله کابل فشارضعيف ، متوسط ، قوی و فوق فشار قوی را تا میزان ولتاژ 400 كيلوولت دارد.

  • کارخانه سیم و کابل تبریز سیمکات

شرکت تولیدی سیم و کابل تبریز سیمکات در سال 1353 در تبریز احداث گردید و همچنین در سال 1357، نصب و راه اندازی ماشین آلات آن شروع شد. در شروع فعالیت این کارخانه، تولیدات آن سیمهای عایق دار، هادیهای هوایی مسی و کابلهای سبک بود بودند اما با گذشت زمان و هم اکنون این کارخانه انواع کابل های قدرت با هادی مس و آلومینیوم را تولید می کند.

  • کارخانه سپهر البرز

شرکت کابل سپهر البرز در سال ۱۳۹۰ بعد از اخذ جواز از وزارت صنایع و معادن و دریافت گواهینامه‌های استاندارد افتتاح گردید. این شرکت به منظور فراهم نمودن قسمتی از احتیاجات صنعت برق و ساختمان‌سازی کشور تاسیس گردید و صادرات تولیدات خود را به کشورهای دیگر آغاز نمود.

  • کارخانه سیم و کابل مغان

شركت سيم و كابل مغان درسال 1361 و با توليد انواع سيم و كابل فشار ضعيف در شاهرود شروع به کار کرد. در سال 1375 به علت توسعه قسمت های مختلف صنعت در حوزه نفت و گاز ، پتروشيمی و صنايع دريائی و احتیاج به سیم و کابل فشار متوسط و سیم و کابل فشار قوی در قسمت منتقل کردن انرژی، تصمیم گرفتند با کمک تکنولوژی پیشرفته و ماشین آلات به روز در قسمت های گوناگون، تولید خود را گسترش داده و سیم و کابل فشار قوی تولید نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *