عمومی

کاربرد المنت فلنچ دار

المنت فلنچ دار

استفاده از المنت های فلنچ دار حرارتی از مهمترین و کاربردی ترین وسایل در حوزه گرمايشی و حرارتی است. معمولا نیازهای گرمايش صنعتی در اثر بالارفتن درجه حرارت يک نوع ماده است که در مخازنی مانند نفت ، گاز ، آسفالت ، روغن و يا معمولا آب مورد استفاده قرار می گیرد.

اغلب المنت های فلنچ دار به دو دسته تقسیم می گردند: مستقيم و غير مستقيم

معمولا مناسب ترین روش توسط مدل رسانه درون مخزن تعیین می شود که المنت موردنظر بايد توانایی عمل کردن در محلول را داشته باشد. مزيت تماس مستقيم منتقل شدن گرما می باشد. به منظور افزایش دما آب يا سایر مایعات شبیه به آن ، بالاترین عملکرد به این صورت است که ميله های گرمايش اين المنت را به صورت مستقيم در مخزن قرار دهید. لازم به ذکر است که المنت ویژه ای نیز موجود می باشد که بايد از برخورد مستقيم به عللی جلوگيری گردد از جمله ماهيت خورنده رسانه يا احتیاج به يک منتقل کننده حرارت کنترل شده می باشد که در این صورت، اغلب المنت ها در يک مکان جداگانه درون مخزن قرار می گیرند تا از برخورد مستقيم با مواد جلوگیری گردد. بکارگیری از المنت های فلنچ دار راحت ترين و همچنین بسيار سودمند به منظور افزایش دمای میزان بسیار زیادی از مواد می باشد. همچنین سربارهای اين يک طراحی بسيار راحت می باشد و نیازی به نگهداری ندارد.

کاربرد المنت فلنچ دار

  • افزایش دمای تانکر آب ، مخزن روغن و گاز
  • آبگرمکن برقی
  • شوفاژ برقی
  • پکیج برقی
  • بشکه
  • رادیاتور
  • استخر
  • از المنت فلنچ دار به منظور افزایش دمای بسیار زیاد در فرآوری مایعات – افزایش درجه حرارت آب ، روغن ، انواع گاز و منتقل کردن گرما در مکان های معمولی و فضاهای خاص با ضریب خطر بالا بکار برده می شود . در انواع استاندارد آن میله استفاده شده از جنس فولاد زنگ نزن و فلنچ آنها از جنس برنج فورچ شده می باشد. در این هیتر به منظور پیشگیری از برق ، از محافظ فلزی با پوشش الکترواستاتیک و در ضمن برای ایجاد راحتی در اتصالات از پلهای برنجی بکار برده می شود.

    همچنین المنت فلنچ دار به منظور بالارفتن دما درون مخازن سیالات و بونکرها که نیاز به افزایش حرارت درونی دارند بکار برده می شوند.

    المنت ها در مقایسه با وسایل گرمایشی دیگر از طول عمر بسیار زیادی برخوردار می باشند و احتیاجی به عوض کردن و یا تعمیر دائمی آنها نمی باشد. همچنین می توانند گرما و حرارت بسیار زیاد لازم مورد نیاز در صنایع را در مدت بسیار کمی ایجاد نمایند. لازم به ذکر است افت و اتلاف گرما در المنت های فلنچ دار بسیار اندک می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *