عمومی

کاربردهای پروژکتور ال ای دی

آشنایی با انواع پروژکتور ال ای دی:

پروژکتورهای LED در واقع نسل نوین قطعات روشن هستند که از طرف مجموعه ‌ی دیود های ال ای دی که کنار یکدیگر قرار گرفته ساخته گشته اند.

مزایای پروژکتور ال ای دی

از مزیت های پروژکتورهای ال ای دی جدید در مقایسه با لامپ های نسل قدیم، میزان نور است اعم از ملایم یا قوی و از مزایای مهمتر آن مصرف کم انرژی این پروژکتورها و عدم احتیاج به سیم کشی کابل میباشد چرا که نیاز نداشتن در عین کم مصرف بودن و عدم نیاز به  سیم کشی کابل است که از نظر اقتصادی هزینه های هنگفتی را در بر دارد.

پروژکتور ال ای دی سبک وزن بوده و همچنین به سهولت قابل حمل میباشند و  لامپ های پروژکتورهای LED هنگام کار انرژی کمی را مصرف نموده و باعث صرفه جویی در مصرف انرژی میگردد و از آنجایی که انرزی زیادی را به هدر نمی دهد  مصرف انرژی چندانی ندارند به مراتب گرمای کمتری را هم تولید می نماید.

انواع پروژکتورهای ال ای دی

پروژکتورهای LED به دو دسته تقسیم میگردند

  • پروژکتور COB
  •  پروژکتور SMD

پروژکتورهای ال ای دی COB کهاز نظر لغت مخفف واژه ی Chips On Board میباشند، تراشه های LED نور را در یک بخش کوچکی متمرکز می نمایند. چیپپ در این مدل از پروژکتور های LED به طور یه تکه میباشد و موقعی که به زاویه ای با نور کم احتیاج بود ، این امکان را داریم تا از پروژکتور COB لنز دار بهره ببریم.

پروژکتور های ال ای دی لنز دار بمنظور کم کردن زاویه نور، متمرکز کردن و همچنین کانونی کردن نور دارای کاربرد میباشند.

پروژکتورهای ال ای دی COB محدب برای پرتاب نور زیاد با زاویه نور پایین استفاده میگردد،اما پروژکتور ال ای دی COB بدون لنز شامل سه چیپ بمنظور تولید نور زیاد کاربرد دارد، پروژکتور ال ای دی COB از نوع دو چیپ بمنظور تولید نور شدید استفاده میگردند.

پروژکتور ال ای دی SMD  شامل اجزا و قطعاتی بسیار ریز است که از این مدل پروژکتور ال ای دی این نوع پروژکتور ال ای دی در بیشتر دستگاه های الکترونیکی نسل نو استفاده میگردد.

پروژکتور های ال ای دی  در این دو مدل smd و cob از لحاظ ظاهر و نما، کاملا شبیه  به یکدیگر هستند اما اغلب پروژکتور LED مدل COB در صنعت بکار گرفته میشود و کاربرد فراوان دارد در حالی که پروژکتورهای ال ای دی در مدل SMD کاملا به صرفه بوده ولی ال ای دی در نوع COB دارای زاویه نور پایین است و پرتاب نور در آن بیشتر اتفاق می افتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *