عمومی

کارایی المنت سرامیکی

  • المنت سرامیکی چیست؟
  • المنت سرامیکی در چه جاهایی کاربرد دارد؟
  • مزیت المنت سرامیکی؟

المنت سرامیکی

المنت ها از جمله محصولات صنعتی می باشند که مدل های گوناگونی دارند. المنت سرامیکی از جمله المنت های ویژه می باشد که مورد توجه تعدادی زیادی از اشخاص قرار دارد. در حقیقت المنت ها قطعاتی می باشند که به وسیله نیروی برق درجه حرارتشان افزایش می یابد و از عملکرد آنها بهره برده می شود. این نوع المنتها به کمک تکنولوژی مقاومت تهیه و ساخته شده است. المنت های سرامیکی از یک هسته از جنس نیکل و کروم ساخته می شود که شباهت زیادی به المنت های کویل هیتر دارد. بر روی این هسته یک روکش از سرامیک قرار می گیرد و این مورد موجب می ‌گردد تا با افزایش درجه حرارت هسته آن، گرما به سرامیک منتقل گردد و اشخاص از آن استفاده نمایند. در واقع ساختمان این المنت ها سخت نمی باشد. لازم به ذکر است که المنت سرامیکی تا دمای 250 درجه سانتیگراد گرم می گردد و در صورتی که بیش از 250 درجه داغ شود احتمال دارد طول عمر آن کاهش یابد. از المنت سرامیکی در بخش های گوناگون بکار برده می شود. المنت های سرامیکی را در مدل های مسطح و گرد می توان تولید نمود.

کارایی و موارد استفاده از المنت سرامیکی

المنت های سرامیکی در وسایل و قسمت های گوناگون دارای کاربرد می باشند و اشخاص بر اساس احتیاج خود می توانند از آنها بکار برند.

از جمله مواردی که از این المنت ها بکار برده می شود در قالب گیری تزریقی می باشد و افراد می ‌توانند به وسیله این المنت ها ، قالب گیری تزریقی انجام دهند و موجب کم شدن مصرف انرژی گردند. از سایر قسمت هایی که می ‌توان از المنت سرامیکی بکار برد، قالب ‌گیری ضربه ای است. در نتیجه قالب‌ گیری ضربه ‌ای احتیاج به حفظ حرارت دارد که این امکان را برای اشخاص ایجاد می نماید.

اکستروژن پلاستیک از سایر موارد استفاده از المنت های سرامیکی است. بکارگیری از المنت سرامیکی برای اکستروژن پلاستیک دارای درجه انعطاف پذیری زیادی برای اشخاص می باشد.

المنت های سرامیکی در ماشین آلات پردازش پلاستیک و لاستیک ها کاربرد دارند.

تجهیزات تست

تجهیزات آزمایشگاهی

پمپ های خلاء

ماشین آلات بسته بندی

ماشین آلات فرآیند مواد غذایی

ماشین آلات صنایع کفاشی و …

مزایای المنت سرامیکی

این گونه المنت ها در مقایسه با سایر المنت ها دارای مزایایی می باشند. معمولا این المنت ها دارای طول عمر زیادی می بانشد و گرمای متعادل تری در مقایسه با المنت سیمی ایجاد می کنند. در آخر المنت های سیمی می سوزند و دیگر قادر به ایجاد گرما نمی باشند و امکان دارد در تماس با سایر مواد آتش زا موجب آتشسوزی گردند.

از دیگر مزایای المنت سرامیکی این است که در هنگام کار کردن ، گرما را به شکل متعادل و مساوی توزیع می نماید. این مورد سبب می گردد که حرارت ایجاد شده توسط مقاومت الکتریکی در مکان یا سطح مورد نظر به خوبی توزیع گردد و اتلاف نشود.

همچنین المنت سرامیکی توانایی تحمل تعداد بسیاری دوره گرمایشی را بدون احتمال ترک خوردگی یا شکستگی دارد. فقط هنگامی احتمال ترک خوردگی و شکستگی در این المنت وجود دارد که فشار زیاد مثل افتادن یا وارد شدن ضربه به صورت مستقیم به وسیله یک شی دیگر ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *