نورپردازی

پروژکتور بلک لایت چیست

پروژکتور بلک لایت چیست؟

در توضیح این نوع از پروژکتور بایستی گفت که به لامپ های سیاه رنگ بلک لایت میگویند، به این دلیل که نورسیاه یا بلک لایت در حقیقت به طیف ویژه ای از نور ماوراء بنفش میگویند که قابل رویت با چشم های غیر مسلح  نمیباشند در حالی که با تابش به ترکیبات رنگی بخصوصی که اغلب شامل فسفر میباشند، شروع به درخشیدن میکنند. به اختصار باید گفت که لامپ های سیاه در حقیقت همان لامپ مهتابی میباشند که دارای تفاوت های ناچیزی با یکدیگر هستند. کنش و واکنش هایی که در لامپ های مهتابی روی جیوه اتفاق می افتد ،باعث تولید نور فرابنفش میگردد که به کمک لایه ی داخلی و سفیدرنگ مهتابی، مانع از ورود این نور مضر به محیط میگردد ،در حالی که لامپ‌های سیاه تفاوتی را با لامپ مهتابی دارا میباشند ، اینکه  لامپ‌های سیاه آن ماده سفید رنگ را ندارند و فقط متشکل از گاز جیوه با شیشه‌ای به رنگ سیاه هستند. بدین خاطر است که برخی مواقع تعدادی از لامپ‌های سیاه ، یک نور بسیار جزیی از رنگ بنفش را دارا میباشند.به این معنی که لامپ‌های سیاه تولید کننده نور فرابنفش هستند که این نور توسط موادی که دارای فسفر میباشند بمنظور جذب نور فرابنفش ـ جذب میگردند  و برخی از مواد دور آن نیز می‌درخشند. این مواد حاوی فسفرنسبت به ناخن و مو و … همانند ماده ای سفید رنگ در جداره ی داخلی لامپ مهتابی عمل کرده که نور فرابنفش را به نور مرئی مبدل نموده که منجر به درخشش بیشتر میگردد. پروژکتور بلک لایت مجهز به نور ال ای دی  uv از بلک لایت های پرمصرف میباشند که در مشاغلی از قبیل پزشکی و دندانپزشکی و یا بمنظور تمیزکاری و نورپردازی مراسم و مجالس نیز دارای کاربردهای چشمگیری میباشند.

پروژکتور بلک لایت ال ای دی uv در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟

پروژکتور های LED بلک لایت همانطور که گفتیم در حوزه پزشکی و دندانپزشکی دارای مصرف بوده که پزشک بمنظور انجام کار خود از LED بلک لایت UV استفاده میکند و اینکه طیف نوری این نوع از LED ها مخصوص به کار خود پزشکان میکه یکی از این مصارف در صنعت پزشکی و دندانپزشکی است و پزشکان برای کار خود از ال ای دی های یو وی استفاده می کنند که طیف نوری این ال ای دی ها مخصوص کار خود می باشند.

از بلک لایت های LED نوع UV جهت تمیزکاری هم استفاده میگرددبه این صورت که شرکت های خدماتی اغلب از این LED بهره بردن تا تمام لکه ها و کثیفی ها قابل مشاهده باشند تا بتوان انها را برطرف نمود. بمنظور پاکسازی کردن اتاق های عمل هم نیز از این بلک لایت های LED از نوع UV استفاده میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *