عمومی

همه چیز درباره ی چراغ پنلی رو کار

چراغ های پنلی

چراغ های پنلی SMD و COB از تازه ترین فناوریها به منظور فراهم کردن روشنایی محیط می باشند که در حال حاضر استفاده از آنها در مقایسه با لامپ های قدیمی و پرمصرف افزایش یافته است .چراغ پنلی SMD یکی از تازه ترین چراغ های ساخته شده می باشد که در ساختمان داخلی آنها از لامپ SMD بکار برده شده است. در حقیقت لامپ SMD  نوعی تکنولوژی می باشد و به منظور تولید قطعاتی به کار می رود که به شکل سطحی نصب می شوند . این قطعات در واقع آی سی هایی با پایه کوتاه می باشند که بدون سوراخ شدن روی بورد نصب می شوند. با استفاده از انواع لامپ SMD هم می توانید در مصرف برق صرفه جویی کنید و همچنین می توانید از نوری با کیفیت بالا بهره مند شوید. لازم به ذکر است چراغ های SMD تولید گرمای بسیار کمتری در مقایسه با چراغ های قدیمی دارند و از طول عمر بالاتری برخوردار می باشند.

چراغ پنلی COB جز تازه ترین تولیدات روشنایی می باشد و در حال حاضر در مقایسه با سیستم های روشنایی قدیمی کاربرد و راندمان بیشتری دارند. در ساختار داخلی چراغ های COB که به شکل چراغ COB روکار یا چراغ COB توکار می باشد یک لامپ COB به کار رفته است. کلمه COB یعنی چیپ های الکترونیکی چسبیده شده روی بردهای الکترونیکی می باشند. در این مدل پنل تعداد زیادی چیپ یا دیود در کنار هم قرار دارند که به صورت یک مرکز نورانی مشاهده می شود . از مزایای استفاده از چراغ های پنلی COB مصرف پایین انرژی ، طور عمر بالا و تولید نور بسیار زیاد با کیفیت بالا می باشد.

پنل های روکار

مدل های گوناگون چراغ پنلی در اندازه ها و کاربردهای مختلف تولید می شود و از این محصولات می توان در طراحی دکوراسیون منازل، شرکت ها، اداره ها و… بکار برد . پنل‌های LED به منظور فراهم کردن روشنایی آن مکان از فناوری متفاوتی در مقایسه با سایر چراغ‌ها استفاده می کنند. این پنل‌ها به سبب طراحی مدرنی که دارند جایگزین مطلوبی برای چراغ‌های فلورسنت به حساب می آیند و یکی از مناسب ترین گزینه‌ها به منظور تامین روشنایی داخلی مکان های مختلف ساختمان می باشند. انعطاف‌پذیری در طراحی، کیفیت نور مناسب، قابلیت استفاده دائم و طولانی مدت، طول عمر زیاد ، وجود طیف رنگی مختلف ، سازگاری با نرم‌افزارهای گوناگون و … از نقاط قوت پنل LED به حساب می‌آید.

قیمت این پنل‌ها به عوامل گوناگونی از جمله اندازه‌ و سایز آنها، کیفیت جنس و نور منتشر شده از آنها بستگی دارد.

اجزای سازنده چراغ پنلی روکار

پنل‌های LED به دلیل ایجاد شرایط نوری مناسبتر تولید شده‌اند. این پنل‌ها اغلب شامل یک قاب آلومینیومی سبک وزن می باشند که از سه لایه ایجاد شده است؛ قاب پنل‌ها یکی از بااهمیت ترین اجزای تشکیل‌دهنده آن می‌باشد و برای پیشگیری از هدر رفتن نور ایجاد شده است. لایه‌های درونی شامل چیپ‌های LED، صفحه هدایت‌کننده نور و دیفیوزر می‌باشد. اغلب دیفیوزر در مقابل صفحه هدایت‌کننده نور قرار می گیرد و وظیفه آن انتشار نور به شکل یکنواخت و یکسان در سطح پنل می‌باشد. همچنین، صفحه منعکس‌کننده نور دقیقاً در پشت صفحه هدایت‌کننده نور نصب می شود. قسمت حیاتی دیگر در پنل، صفحه انتهایی پنل می باشد که بر دید کلی چراغ‌های روشنایی اثرگذار می باشد . به طور معمول پنل‌های LED به وسیله هیت‌سینک تجهیز می‌شوند تا ایمنی را افزایش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *