عمومی

نکاتی-که-باید-در-هنگام-خرید-حشره-کش-برقی-بدانیم(روشنایی،-حشره-کش)

حشره کش برقی

 حشره کش برقی نوری توسط امواج الکترومغناطیس موجب نابودی حشرات می شوند . این اشعه بر روی بدن انسان اثر می گذارد ولی نگران کننده نیست. البته لازم به ذکر است اگر به مدت طولانی و به صورت مداوم از دستگاه استفاده شود بر روی سلامتی انسان تاثیر می گذارد.

انواع حشره کش‌‌ برقی

قرصی: این نوع از حشره کش با قرص کار می کند و قرص موجود موجب می گردد تا حشرات به آن جذب گردند و بر روی قرص قرار گیرند. در این هنگام کارکرد اعصاب حشرات با اختلال روبرو می شود و حشره از بین می رود. به دلیل تاثیر قرص ها بر روی اعصاب انسان و همچنین بخارهایی که از قرص ساطع می گردد و بر روی شش ها اثر می گذارد از این نوع دستگاه زیاد استفاده نمی شود.

نوری: این مدل حشره کش برقی، به منظور نابود کردن حشرات به قرص احتیاج ندارد و توسط نور ساطع شده از دستگاه، حشرات را جذب کرده و با برخورد جریان الکتریکی به حشرات آنها را از بین می برد. با جذب حشرات به نور، جریان الکتریکی به آن‌‌ها برخورد کرده و سبب از بین رفتن حشرات می‌‌شود. این نوع حشره کش برقی در مقایسه با حشره کش قرصی ضررهای کمتری دارد ولی قیمتش بیشتر می باشد. این حشره کش فقط یک ایراد دارد و تنها می تواند حشراتی که پرواز می کنند و به دستگاه جذب می‌‌شوند را نابود کند.

دلایل استفاده از حشره کش برقی نوری

حشره کش های شیمیایی به صورت اسپری و قرص موجود می باشند که استفاده از آنها مضر است و اثرات جبران ناپذیری بر روی بدن می گذارد. حشره کش های قرصی موجب مختل شدن سیستم اعصاب در حشرات می شوند و از این طریق آنها را نابود می کنند ولی این قرص ها بر روی اعصاب انسان اثر گذاشته و مضر می باشد. به همین دلیل در اکثر منازل و مکان های عمومی از حشره کش برقی استفاده می شود. این نوع حشره کش ها بدون نیاز به قرص و تنها به وسیله نور ماورای بنفش موجب از بین رفتن حشرات می گردد.

توصیه های ایمنی در هنگام استفاده از حشره کش برقی

  • از قرار دادن دستگاه حشره‌ کش برقی بر روی فرش و میز چوبی و نزدیک به مواد اشتعال‌ زا بپرهیزید.
  • در زمان روشن بودن وسیله به میله‌ های وسط حشره‏ کش برقی، دست نزنید.
  • به منظور جابجایی دستگاه حشره‏ کش برقی حتما دستگاه را خاموش کنید.
  • به منظور پیشگیری از برق ‌گرفتگی کودکان، دستگاه را بر روی میز و دور از دسترس کودکان قرار دهید.
  • از قرار دادن دستگاه‌ حشره ‏کش در نور مستقیم خورشید بپرهیزید.

مواردی که موجب بهبود عملکرد دستگاه حشره کش برقی می شود عبارتند از:

  • محلی که حشره کش در آن قرار می گیرد
  • انتخاب اندازه دستگاه متناسب با ابعاد محیط
  • طراحی مناسب دستگاه
  • عوض کردن به موقع لامپ ها و ورق چسبی . زیرا عملکرد لامپ ها و میزان تاثیر آنها با گذشت زمان کم می شود در نتیجه مناسب تر است تا هر 6 ماه یکبار یا هر 12 ماه یکبار لامپ ها عوض شوند .

مزایای استفاده از حشره کش برقی نوری

  1. برد دستگاه حشره کش زیاد است و تا 180 متر می باشد
  2. حشره کش برقی می تواند در زمان اندک و به صورت دائم حشرات را از بین ببرد
  3. دستگاه حشره کش برقی را می توان در کلیه مکان ها نصب کرد

 نکاتی که در هنگام خرید حشره کش برقی باید به آن توجه کرد عبارتند از:

  • حشره کش برقی نوری در رنج قیمتی مختلف موجود می باشد و شما می تواند با توجه به هزینه ای که می خواهید انجام دهید یکی از مدل ها را انتخاب نمایید.
  • بر اساس نوع حشره ای که می خواهید از بین ببرید دستگاه را انتخاب کنید. به منظور نابود کردن پشه‌‌ها، استفاده از حشره کش برقی که با برق عمل می‌‌کند مطلوب تر می باشد.
  • از برند معروف و مطرح استفاده نمایید زیرا تخریب محیط زیستی و عوارض کمتری دارند.
  • با توجه به متراژ محیطی که می‌‌خواهید دستگاه حشره کش برقی را قرار دهید، دستگاه را انتخاب نمایید. به عنوان مثال در مغازه و محیط های عمومی از دستگاه حشره کش بزرگ‌‌تر باید استفاده نمایید.
  • از دستگاه حشره کش برقی مدل مخزن دار آن استفاده نمایید زیرا از انتشار آلودگی جلوگیری می کند و حشرات را بعد از مرگ داخل مخزن جمع می کند.
  • در انتخاب مدل دستگاه دقت نمایید زیرا در برخی از مدل‌‌ها در صورتی که لامپ دستگاه بسوزد می توانید لامپ آن را تعویض نمایید و این نوع مدل ها مناسب تر می باشند. در صورتی که دستگاه شما از این قابلیت برخوردار نباشد پس از خراب شدن لامپ ها دیگر نمی توانید از دستگاه استفاده نمایید و بدون کاربرد می باشد.
  • توجه نمایید که تمیز کردن دستگاه به راحتی انجام شود زیرا محل تماس حشرات می باشد و نظافت آن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *