عمومی

نکاتی برای سیم آنتن

در اینجا ما قصد داریم که مجددانکاتی را درباره سیم آنتن و کاربردش  برای شما توضیح دهیم.تا جایی که ممکن است از سیم آنتنیک تکه، از آنتن تا دستگاه رسیور یا تلویزیون خود استفاده نمایید. سیم آنتن های چند تکه  از اصلی ترین علت پایین آمدن کیفیت تصویر در تلویزیونهستند.

اتصال سیم آنتن شبیه به اتصال سیم برق نیست!برای کابل کواکسیال که سیم آنتن زیر مجموعه آن محسوب میشود، دارای انواع متفاوتی از فیش‌های نر و ماده  است. به منظور ایجاد اتصال بین این فیش‌ها یا کانکتور‌ها به یکدیگر بایستی از ، کوپلر‌های مخصوصی که در بازار وجود دارد استفاده نمود.

بایستی طول سیم آنتن و همچنین جنس آن را لحاظ کنید

در بازار دو مدل سیم آنتن وجود دارد. کابل‌های ۳C که به معمولی یا ساده شناخته شده اند و کابل‌های ۴.۵C که به کابل های صادراتی شهرت دارند . به خاطر افت سیگنال زیادتر در سیم آنتن های معمولی، برای طول‌های بالای ۱۵ متر، از کابل صادراتی استفاده نمایید.

 اتصال دو تلویزیون به یک سیم آنتن را به کمک اسپلیتر انجام دهید!

وصل نمودن دو تلویزیون به یک سیم آنتن یا دو رسیور به آن، طریقه خاصی دارد. اغلب بدین خاطر که بتوانیم از یک کابل کواکسیال یا سیم آنتن، انشعاب بگیریم، این امکان وجود ندارد که مثل سیم برق، با آن رفتار نماییم. بایستی برای انجام این کار از قطعه‌ای اسپلیتر کمک بگیریم. اسپلیترها، انواعگوناگونی را دارا هستند که هنگام خرید آنها، به تعدادخروجی ها ، و پهنای باند نیز بایستی توجه نمود.

 اسپلیتر یک ورودی و دو خروجی را دارا میباشد که بخش ورودی به آنتن و هرکدام از خروجی‌ها به یک تلویزیون یا گیرنده وصل میگردند.

این اسپلیتر این توانایی را دارد که از یک سیم آنتن، ۸ خروجی بگیرد.

تا جایی که ممکن است تلاش کنید، سیم آنتن را از کابل‌های برق و لوازم برقی دور نگه داشته که افت سیگنال کمتری  را نیز داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *