عمومی

انواع بخاری برقی کدامند؟-بخاری برقی

در این مقاله راجع به انواع بخاری برقی میخواهیم صحبت کنیم که بخاری برقی ها دارای مدل های متنوع و متعددی میباشند که به چندین نمونه از آنها اشاره کرده و توضیح مختصری را درباره آنها به شما میدهیم.از بخاری برقی میتوانیم به رادیاتور برقی اشاره نماییم.

رادیاتور برقی

رادیاتور های برقی که تحت عنوان رادیاتورهای روغنی و یا به اصطلاح دیگری مثل شوفاژ شناخته میشوند نوعی از بخاری برقی بوده که شکلی کاملا مشابه به رادیاتور دارند اما با این تفاوت که درون آنها بجای آب از روغن پر شده است. عملکرد این نوع از بخاری برقی به این  صورت است که المنت های موجود در این رادیاتورها سبب گرم شدن روغن موجود در رادیاتور شده و منجر به حرکت روغن در پره ها میگردد که باعث گرم شدن محیط میشود.

روغن موجود در رادیاتورها ناقل گرما میباشند و نه سوخت که بدین خاطر نیازی نیست که روغن را تعویض کنید و روغنی که در آن وجود دارد دائمی میباشد .

رادیاتورهای برقی عموما ایمن تر از دیگر مدلهای بخاری می باشد. ضمنا معمولا بدلیل پوشیده بودن سطوح گرمازا از این دستگاه گه گاه می توان برای خشک کردن حوله و یا کمی البسه استفاده کرد.البته توجه کنید در صورت خشک شدن حتما بایستی البسه از روی دستگاه برداشته شود خصوصا لباس های پلی استر که بعد از خشک شدن احتمال جمع شدن و یا سوختن آنها وجود دارد.

از دیگر بخاری های برقی نیز بخاری تابشی میباشد

در بخاری تابشی به همان شکل که از نامش مشخص است در این  نوع بخاری برقی ، گرمای ایجاد شده در درحقیقت از تابش گرمای ایجاد شده از سمت لامپ و یا المنت دستگاه است. در بخاری برقی تابشی  انتقال گرما از یک سطح گرم مثل ( المنت) به یک سطح سرد مثل ( محیط و یا انسان) به کمک نیروی تابشی صورت می گیرد.

بخاری برقی فن دار

در این نوع از بخاری برقی  ،گرما از سوی یک فن به بیرون از دستگاه انتقال پیدا کرده و سبب گرم شدن محیط می گردد.استفاده از فن باعث چرخش بهتر هوا و تسریع در گرم شدن محیط میگردد.
بخاری برقی های فن دار اغلب دارای ترموستات تنظیم دما و سنسور خاموش شدن میباشد که چنان چه دما بیش از اندازه بالا رود به طور خودکار بخاری خاموش میشود. استفاده از این نوع از بخاری برقی در محیط هایی که رطوبت بالا دارند پیشنهاد نمیشود.

بخاری برقی کانوکتوری بدون فن

این بخاری شبیه به بخاری های فن دار است اما فن آن برای انتقال گرما کاربرد نداشته و نیز روشن بودن یا نبودن فن اختیاری میباشد. ویژگی این بخاری برقی در قیاس با نوعمدلهای فن دار آن عملکردی بدون صدا ( عدم نیاز به روشن بودن فن) دارد ولی از سوی دیگر سایز و ابعاد این نوع از بخاری برقی در مقایسه با بخاری های فن دار بزرگتر میباشد.

بخاری برقی از نوع حمامی

بخاری های حمامی یکی از انواع بخاری های تابشی و یا فن دار هستند که جهت استفاده در سرویس های بهداشتی بیشتر کاربرد دارند . یک نوع از این بخاری که جهت استفاده در حمام ساخته شده از ایمنی بالایی یعنی IP24 برخوردار بوده و کلید خاموش و روشن آن نیز به کمک یک بند که به دستگاه وصل است انجام میشود.

بخاری برقی اتاق خواب

برای خرید برقی مخصوص اتاق خواب بایستی نکات و مسایلی را لحاظ کنید

وقتی که سیستم گرمایشی اتاق خواب با شوفاژ میباشد ولی در روزهای سرد شوفاژ جوابگو نبوده که بهتر است بخاری برقی تهیه کنید که این بخاری برقی میتواند فن دار یا بدون فن باشد.

وقتی که صدای فن هر چقدر هم که کم باشد ، برای شما آزاردهنده باشد ترجیح بر این است که از  بخاری برقی کانوکشن بدون فن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *