عمومی

نحوه ی نصب چراغ صنعتی- چراغ کارگاهی وخیابانی

چراغ صنعتی و کارگاهی

این گروه از محصولات از تنوع زیادی برخوردار می باشند و در انواع مدل ها با اندازه ها و ابعاد مختلف ساخته می شوند. در تولید چراغ های کارگاهی و سوله ای از تکنیک های طراحی و تولید پیشرفته ای استفاده شده است که به منظور استفاده از این محصولات در محیط های سخت ، فضاهای شیمیایی ، محیط هایی که گردوغبار و دود زیادی دارند مناسب می باشد. در تولید چراغ کارگاهی و صنعتی از مواد با کیفیت بالا استفاده می شود که نور را به طور یکسان و همگن در محیط منتشر کند و در مقابل نم یا گردوغبار دوام زیادی داشته باشند .لازم به ذکر است چراغ های کارگاهی و صنعتی باید از مقاومت بالایی در مقابل آب و رطوبت برخوردار باشند تا بتوان مدت طولانی از این محصول استفاده کرد.

 انواع چراغ صنعتی و چراغ کارگاهی به شکل سقفی و یا آویز تولید می شوند و در مدلهای گوناگونی ساخته می شوند که مشتریان بر اساس محل موردنظرشان هر کدام از آنها را می توانند انتخاب کنند.

چراغ LED صنعتی به صورت سقفی

چراغ صنعتی و کارگاهی به صورت سقفی نیز موجود می باشند و نصب می شوند. این چراغ ها دارای لامپ های فلورسنتی یا لامپ های ال ای دی هستند که نوع آنها طبق مکان موردنظر  انتخاب می شود. برای نمونه اگر از لامپ های LED بکار برده شود موجب می شود طول عمر چراغ افزایش یابد و همچنین در مصرف انرژی به مقدار قابل توجهی صرفه جویی می شود.

مدل دیگری از چراغ صنعتی موجود می باشد که علاوه بر ضد نم و ضد غبار بودن به طور اضطراری نیز کار می کند و کارکرد آنها به صورتی می باشد که با قطع شدن برق ، باطری فعال می شود و از خاموش شدن چراغ خودداری می کند. در نتیجه استفاده از این نوع چراغ می تواند کارآیی زیادی در فضاهای صنعتی داشته باشد.

چراغ صنعتی مدل آویز

این چراغ ها در مکان های صنعتی مثل سوله ها ، کارگاه ها ، کارخانه های کوچک و بزرگ بکار برده می شوند و از استانداردهای لازم مثل جنس بدنه ، کارکرد چراغ و سایر خصوصیات استاندارد برخوردار می باشد. چراغ های صنعتی دارای توان های گوناگونی می باشند و انتخاب هریک از آنها بر اساس مکان مورد نظر انجام می شود. لازم به ذکر است در این محصولات می توان از انواع لامپ های بخار جیوه ، لامپ بخار سدیم و غیره بکار برد. این چراغ ها در مدل های گوناگون با توان های مختلف از 150 تا 400 وات ساخته می شوند .

خصوصیات ویژه انواع چراغ کارگاهی و صنعتی

  • ضد آب بودن

این خصوصیت موجب می شود تا چراغ در مقابل پاشیدن آب و یا در محیطی که نم و رطوبت وجود دارد دچار خرابی و صدمه نشود. به این صورت که در ساختار داخلی و بیرونی این محصولات از قطعاتی بکار برده شده است که ضدآب می باشند و از درجه حفاظتی بالایی برخوردار می باشند که موجب می شود آنها را در مقابل رطوبت و آب مقاوم باشند.

  • مقاوم در مقابل حرارت

چراغ های صنعتی باید در مقابل دماب بالا و گرمای زیاد مقاومت داشته باشند به دلیل اینکه امکان دارد در کارگاه ها و صنایع دستگاه ها و ماشین آلاتی استفاده شوند که گرما و حرارت زیادی ایجاد کنند در نتیجه این چراغ ها باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند تا حرارت موجب آسیب به آنها نشود.

  • ضد گرد و غبار

احتمال دارد در یک کارگاه یا سوله صنعتی به دلیل کار با مواد گوناگون مثل مواد شیمیایی و غیره گردوغبار تولید شود. اگر در این شرایط از چراغ های معمولی استفاده کنیم این ذرات موجب صدمه زدن و در نتیجه خرابی چراغ می گردند اما چراغ های کارگاهی به صورتی بر اساس استاندارد های روز دنیا ساخته می شوند که ضد گردوغبار می باشند و در مقابل این ذرات از مقاومت زیادی برخوردار می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *