عمومی

مقایسه چراغ پنلی رو کار با تو کار

چراغ پنلی SMD – چراغ پنلی COB (چراغ های روکار و توکار)

چراغ های پنلی SMD و چراغ های پنلی COB یکی از تازه ترین فناوری های تولید شده به منظور فراهم کردن تولید نور در محیط می باشند که در حال حاضر استفاده از آنها در مقایسه با لامپ های قدیمی و پرمصرف افزایش یافته است .

در حال حاضر به دلیل مواجه با کاهش منابع انرژی ، صرفه جویی در انرژی های مصرفی موجود کاری ضروری است. همچنین برخورداری از بروزترین فناوری ها در دنیا در صنعت ساختمان سازی امری غیر قابل اجتباب می باشد .برای نمونه یکی از بااهمیت ترین موارد استفاده از انرژی در ساختمان سازی استفاده از انرژی الکتریکی به منظور ایجاد روشنایی در منازل و فضاهای گوناگون است که اغلب در گذشته از سیستم های روشنایی پرمصرف با لامپ های قدیمی و آزار دهنده اشتفاده می شد ولی در حال حاضر با پیشرفت و گسترش علم و تکنولوژی استفاده از چراغ های پنلی SMD و چراغ های پنلی COB رو به افزایش می باشد که عملکرد بهتری در مقایسه با انواع قدیمی تر دارند.

استفاده از این چراغ ها در سقف کارایی و زیبایی را همزمان برای شما ایجاد می کند. در صورتی که قبلا از آویزها و لوسترها به منظور نورپردازی سقف استفاده می کردید در دو صورت می توانید این چراغ ها را جایگزین کنید. در حالتی که ارتفاع سقف شما کوتاه می باشد و همچنین در صورتی که شما احتیاج به یک نورپردازی عمومی و کلی برای سقف دارید می توانید از پنل های سقفی استفاده کنید.

چراغ پنلی توکار

این چراغ ها در مدلهای مختلف مربع و گرد تولید می شوند و در کلیه محیط های اداری، تجاری و مسکونی کاربرد دارند. دلیل نام گذاری آن ها این است که منبع روشنایی به طور کامل در سقف قرار می گیرد و هیچ بخشی از آن قابل مشاهده نمی باشد و به همین دلیل سبب شده که در بیشتر سبک های دکوراسیونی کاربرد داشته باشند. نورهای مخفی زیر کابینت از پرکاربردترین مصارف این چراغ ها در منازل است. از مزایای چراغ های سقفی توکار ، روشنایی این چراغ ها می باشد. نور و اشعه این چراغ ها سالم می باشد و در تولید چراغ های سقفی به اصول کیفی و استانداردها نیز دقت می شود. برای نمونه اگر لامپ های زرد در یک چراغ سقفی وجود داشته باشد به علت وجود شیشه و محافظ ، از صدمه رسیدن و آزار دیدن چشم پیشگیری می شود. چراغ سقفی توکار با فناوری SMD LED یا Cob LED تولید می شود و روشنایی کاملا یکسان و ملایم و بدون خیرگی را به وجود می آورد. لازم به ذکر است بهره نوری این چراغ ها زیاد می باشد و طول عمر زیادی دارند.

چراغ های پنلی روکار

این چراغ ها مانند چراغ پنلی توکار می باشد با این فرق که منبع روشنایی بر روی سطح سقف قرار می گیرد و قابل مشاهده می باشد. با نصب شدن منبع روشنایی بر روی سقف و در نهایت پایین تر آمدن آن ،مقدار نور تابشی نیز افزایش می باشد. این خصوصیت سبب می شود که تنوع طرح ها و مدل ها در مقایسه با گروه قبلی افزایش یابد ولی ممکن است نتوانید در کلیه سبک ها از آن استفاده کنید و در انتخاب باید دقت خود را افزایش دهید. از مزایای دیگر چراغ های پنلی روکار ، نورپردازی کلی و یکسان است که در محیط ایجاد می شود. این چراغ ها در بیشتر محیط ها مثل آشپزخانه، نشیمن، اتاق خواب و سرویس بهداشتی کاربرد دارند. همچنین چراغ های پنلی روکار در انواع نورهای آفتابی، مهتابی و مدلهای هوشمند و قابل کنترل تولید می شوند و شما می توانید به تناسب با محیط خود از آن استفاده کنید. در حالت کلی این چراغ ها محیط را مدرن تر و خاص تر نشان می دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *