عمومی

مقایسه پروژکتور اس ام دی و ال ای دی

در خصوص این مقاله که قصد داریم راجع به مقایسه پروژکتورهای ال ای دی و اس ام دی صحبت نماییم که نخست به تعریفف هر یک از این لامپ ها می پردازیم.

لامپ ال ای دی چیست؟

پروژکتور ال‌ ای‌ دی :  پروژکتورهای LED از دسته لامپ‌های جامد میباشند و که از دیود های نورافشان  در آنها برای نور، بکار گرفته میشود. لامپ های ال ای دی در گذشته اغلب به عنوان یک چراغ قرمز رنگ داخل وسایل الکترونیکی به کار گرفته میشوند، که از آنجایی که این پروژکتورهای LED مصرف انرژی بسیار پایینی را دارند و طول عمر بالا و قابل قبولی دارند به همین دلیل توانستند در بازار بین صنعت روشنایی محبوب واقع گردند و متقاضیان زیادی را از آن خود کرده است.

لامپ‌های ال ای دی با امکانات و کاربرد هایی که دارند چندین برابر این لامپ های رشته ای نوردهی داشته و شکل و ظاهر مناسب تری را دارا هستند. بیان شده است که لامپ های ال ای دی  قادر به پخش ۳۰۰ لومن در هر وات  میباشند البته در برخی از مدلهای ال ای دی این قدرت وجود دارد.بر اساس پیش بینی هایی که وجود دارد این است که تولید لامپ های ال ای دی در صنعت نورپردازی در ده سال آینده تا 12 برابر افزایش یابد . راجع به شاخص بهبود راندمان مصرف نیزحدودا  از سال ۲۰۱۶ به بعد، مقدار تقاضا و خرید و فروش و نیز مصرف انرژی در لامپ‌های ال ای دی به  ۱۰ درصد  از مقدار مصرف لامپ‌های رشته‌ای رسیده است.

لامپ SMD چیست؟

در خصوص لامپ های اس ام دی باید گفت که پروژکتورهای ال ای دی هستند با تکنولوژی SMD تولید شده اند و با لامپ های COB از نظر ساختار و امکانات تفاوتهایی را دارنند. در لامپ های نسل COB کلیه متریال و قطعات نیز روی مدار چاپی نصب شده ولی در نسل اس ام دی پروسه و فرآیند تولید دقیقا برعکس این موضوع است. در پروژکتورهای SMD کلیه متریال و قطعات از قبل تولید شده که به کمک لحیم کاری روی مدار چاپی نصوب میگردند.

بوردهای تکنولوژی SMD دارای ضخامت اندکی میباشند و بدین خاطر به سهولت و با استفاده از چسب، میتوان آن ها را روی بورد نصب کرد. در پروژکتور SMD نسبت به سایر لامپ های ال ای دی برای پروسه نصب و اتصال، به هیت سینک بزرگ تری احتیاج داشته که دلیل آن نیز نحوه ی عملکرد این قطعات میباشد. در لامپ SMD از هیچ گونه سوراخیروی بورد استفاده نکرده وفقط توسط لحیم کاری به ساخت قطعه اقدام می نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *