عمومی

ماژول تابلو روان چیست و چه سایزی دارد

در این مقاله قصد داریم راجع به ماژول های تابلو روان و سایز و ابعاد تابلوهای ال ای دی صحبت کنیم ، ماژول های تابلو روان در حقیقت به بلوک های آماده ای گفته میشود که بمنظور ساخت و تولید نمایشگرهای led بکار گرفته میشوند. ساختار ماژولها طوری طراحی شده که این امکان وجود داشته باشد که در کنار هم جای بگیرند که این مسئله باعث میشود ساخت و تولید نمایشگرها سهل گردد. در حقیقت چینش این ماژول های تابلو روان طوری میباشد که به شکل مکعب های خانه سازی اسباب بازیکنار هم قرار گرفته اند. بخش اصلی تابلو روان ها را یک برد مدار چاپی تحت عنوان PCB میسازد. در یک سمت این برد های ال ای دی درواقع نشانگرهای ماژول وجود دارند که اساسی ترین وظیفه ماژول را یعنی نمایش را اجرا می نماید. در سمت دیگر ماژول های تابلو روان نیز  قطعات الکترونیکی و ارتباطات وجود دارد. تمامی این قطعات روی یک قاب پلاستیکی تحت عنوان بدنه قرار دارند که این قاب جدا از محافظت کردن از ساختمان فیزیکی ماژول برای نصب راحت ماژول وظیفه حفاظت از قطعات و ال ای دی ها را هم نیز بر عهده دارند. روی این قاب های تابلو روان نیز تعدادی محل پیچ برای وصل نمودن ماژول به قاب فلزی اصلی تابلو  روان موجود میباشد.
تابلو روان ها پس از مدت ها که تنها مربعی شکل بودند و میتوان گفت که یکنواخت شده بودند به تغییری اساسی در شکل و ظاهر نیاز داشتند که در این راستا پیشرفت هایی صورت گرفت و این پیشرفت نیز همان ساخت قاب تابلو روان در اشکال استوانه ای ، گرد ، خمیده و ال مانند بود. در اینجا میتوان گفت که فقط فریم ها و شاسی های تابلو روان نیست که بایستی در شکل و سایز های متنوع طراحی و تولید شود.
قطعاتی از قبیل ماژول های ال ای دی ، نوع برد کنترلی و  نیز نوع منبع تغذیه بسیار مهم و اساسی میباشند که موفق به سازگار شدن با این نوع فریم و قاب شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *