دی جی

لیست 8 دی جی برتر دنیا

ترندها و جنبش‌ های مختلفی در طول تاریخ موسیقی پدیدار شده ‌اند که عمیقاً جهان را متحول کردند. بسیاری از ژانرهای پویا در جهان به سرعت تحول یافته و رشد کرده اند. Disk Jockeying (DJ) انقلابی ‌ترین مسیر را در این زمینه تجربه کرده است.

در واقع Disk Jockeying به معنای معرفی یک آهنگ قدیمی با تغییرات جدید استدر این مقاله  لیستی از 8 دی جی برتر دنیا در سال های اخیر که سبب شدند تا افراد زیادی از سراسر جهان کورکورانه سبک آنها را دنبال کنند، را مورد بحث قرار میدهیم.

این دی جی است که آهنگ های کلاسیک را با حال و هوای زنده و جاری، مانند ریمیکس، ترکیب می کند. جیمی ساویل اولین دی جی در جهان بود و از آن زمان دی جی های متعددی در سرتاسر جهان ظاهر شدند. تنها تعداد انگشت شماری از نوازندگان جدید می توانند هر سال وارد صنعت موسیقی در سراسر جهان شوند. در ادامه این مقاله، 8 دی جی برتر دنیا را به شما معرفی خواهیم کرد :

لیست 8 دی جی برتر دنیا:

1- David Guetta

بیش از دو دهه پس از اینکه او برای اولین بار بر روی صحنه رفت، هنوز موسیقی دیوید گوتا در کلوپ ها و رادیو پخش می شود. علاوه بر این، او یک دی جی در فرانسه، یک تهیه کننده ضبط، یک مهندس صدا، یک آهنگساز و … است.

گستردگی ذوق موسیقی و مهارت فنی او لقب “بهترین دی جی” را برای او به ارمغان آورده است. او با بیش از 30 میلیون آلبوم و 9 میلیون تک آهنگ در سراسر جهان، پرفروش ترین هنرمند تکنواز تمام دوران است. 100 دی جی برتر دی جی مگ، گتا را به عنوان دی جی شماره یک در سال 2011 انتخاب کردند.

2-Tiësto

این استاد موسیقی ترنس هلندی، مدت ‌ها قبل از اینکه به سوپراستار تبدیل شود در کلوپ های محلی در هلند مشغول بود و کارهای خود را از ایبیزا به اجرای زنده در المپیک 2004 آتن رساند که از مهم ترین افتخارات او نیز به حساب می آید . تا همین اواخر، موسیقی او سبک مارپیچ ترنس ارتعاشی بود، اما اکنون به بیت های الکترونیکی بزرگتر توسعه پیدا کرده است.

با وجود دستمزد ۲۰ میلیون دلاری اش در سال، او قصد ندارد تنها به میلیون ‌ها فالوورش بسنده کند. به گفته او “اسکریلکس طرفداران کاملاً متفاوتی نسبت به من دارد. بنابراین می توانم احترام و تحسین او و سایر دی جی ها را جلب کنم. چیزی که مردم در مورد من می دانند این است که من تییستو هستم، اما آنها نمی دانند من چه کار می کنم.”

 

3-Martin Garrix

مارتین گاریکس که با نام مارتین جرارد گاریتسن نیز شناخته می ‌شود، یکی از بهترین دی ‌جی ‌ها و تهیه ‌کنندگان موسیقی در جهان است. آکادمی هرمان برود دانشگاه اوترخت به این دی جی هلندی مدرک تولید صدا اعطا کرد.

برخی از بهترین تجربیات موسیقی هاوس پروگرسیو توسط مارتین به لطف تخصص و استعداد او ساخته شده است. در حال حاضر، او محبوب ترین دی جی EDM در جهان است که بیشترین فالوور اینستاگرام را دارد.

 

4-Armin van Buuren

آرمین ون بورن که به‌ خاطر آهنگ ‌های هاوس پراگرسیو خود شناخته می‌ شود، یک دی ‌جی، تهیه‌ کننده و ریمیکسر معروف در صنعت موسیقی است. او در یک برنامه رادیویی برجسته به نام “وضعیت ترنس” با شش آهنگ خود محبوبیت جهانی پیدا کرده است.

آرمین در لیدن، هلند جنوبی به دنیا آمد. آهنگسازی و فعالیتش به عنوان دی جی در کلوب ها و میخانه های محلی از زمانی که او فقط 14 سال داشت، آغاز شد.

با گذشت زمان، او شاهد اوج گیری حرفه موسیقی خود بود. تمرکز او از قانون به موسیقی در اوایل دهه 2000 تغییر کرد. از آن زمان، او مجموعه های متعددی را منتشر کرده است که شامل هاوس پراگسیو و وکال ترنس است.

 

5-Deadmau5

Deadmau5 نام هنری جوئل زیمرمن، دی جی معروف است. علاوه بر این، او یک نوازنده با استعداد و تهیه کننده موسیقی الکترونیک است. او علاوه بر اینکه یکی از شناخته شده ترین و برترین دی جی های نقابدار در بازی است، مانند Claptone و Marshmello، بیشتر بر روی تولید موسیقی هاوس پراگسیو تمرکز دارد.

او در میان پردرآمدترین تهیه ‌کنندگان جهان، شش نامزدی جایزه گرمی را به خاطر آثار برجسته ‌اش در کارنامه خود دارد.

6-Hardwell

یکی از برترین دی‌ جی ‌های دنیا، دی ‌جی هاردول هلندی، تهیه ‌کننده، ریمیکسر و هنرشناس است. دیجی مگ برای دومین سال متوالی او را برترین دی جی دنیا معرفی کرد. رتبه سوم در فهرست تأثیرگذارترین هنرمندان موسیقی الکترونیک جهان توسط دیجی مگ با هاردول تعلق گرفت.

ترک ‌ها و ریمیکس‌ های این دی ‌جی و همچنین حضور مداوم او در جشنواره ‌های موسیقی، طرفداران زیادی را برای او به ارمغان آورده است. او از زمانی که شرکت ضبط خود را راه اندازی کرد، یازده سی دی تلفیقی و یک فیلم مستند منتشر کرد.

7-Diplo

دی جی و تهیه کننده ضبط، توماس وسلی پنتز که بیشتر با نام هنری خود “Diplo” شناخته می شود، یک دی جی مشهور در بخش موسیقی رقص الکترونیک (EDM) و الکترو هاوس (EH) است.

M.I.A. اولین هنرمند بین المللی بود که دیپلو با او شریک شد و از آن زمان با بسیاری از نوازندگان بین المللی دیگر از جمله مدونا، جاستین بیبر، جی دی اسنیک، میجر لازر و اسکریلکس همکاری کرده است.

 

8-Charlotte De Witte

شارلوت د ویت یک دی جی و تهیه کننده موسیقی بلژیکی است که به دلیل نام تجاری “dark and stripped back” موسیقی مینیمال تکنو و اسید تکنو معروف است. او از 18 سالگی به تولید موسیقی الکترونیک پرداخته است و در حال حاضر او یکی از پردرآمدترین دی جی ها در سراسر جهان است

در حدود سال 2009، او شروع به کاوش در صحنه های کلوپ شبانه کرد، جایی که او به سمت موسیقی رقص الکترونیک کشیده شد. او از سال 2010 کار خود را آغاز کرد و پس از دو سال کار بر روی موسیقی الکترونیک، کار تولید او آغاز شد. او با انتشار اولین EP خود در سال 2013، سفر خود را به عنوان یک دی جی زن آغاز کرد. پس از یک رشته EP در Bad Life و Crux Records، تک آهنگ او در سال 2015 “You’re Mine” به یک موفقیت تبدیل شد.

شارلوت د ویت یکی از محبوب ترین دی جی های جهان است. او همچنین دو بار در جوایز بین ‌المللی موسیقی رقص برنده «بهترین هنرمند تکنو زن» شده بود.

سخن پایانی

این لیست ما از بهترین دی جی های جهان است. این دی ‌جی ‌های برتر میلیون ‌ها طرفدار را در سراسر جهان دارند و در جشنواره ‌های پیشرو در صحنه ‌های اصلی شرکت می کنند و یا در داغ ‌ترین کلوپ‌ های شبانه اجرا دارند.  بی شک اگر در این زمینه فعالیت تخصصی دارید و یا علاقه به آموزش و شروع به کار در این حوزه هستید ، الگوبرداری و الهام گیری از برترین دیجی ها به شما کمک زیادی خواهد کرد.

اگر DJ مورد علاقه خود را در لیست پیدا نکردید، نام آن را با ما به اشتراک بگذارید .سعی ما بر این است که این لیست را به مرور به روز کنیم تا شما علاقه مندان بتوانید مطالب جدید در حوزه دیجی را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *