عمومی

عوارض حشره کش برقی

حشره کش برقی چیست؟

نحوه عملکرد حشره‌کش‌های برقی به این صورت است که انرژی را به صورت امواج الکترومغناطیس و الکتروسونیک در محیط منتشر می‌کند. این پرتوهای ماورای بنفش که از این وسایل انتشار می یابد بر روی بافت زنده تاثیرگذار می باشد . این انرژی در محدوده و به اندازه‌ای می باشد که سبب اذیت و آزار حشرات و جوندگان می شود و موجب می‌شود نتوانند در آن مکان به حیاتشان ادامه دهند. این امواج روی هر موجود زنده و یا بافت بیولوژیک تاثیرگذار می باشد. بدن انسان ها هم بافت زنده است و این انرژی را دریافت می‌کند و این امواج اثرات زیان آوری بر روی انسان ها می گذارد.

موجودات زنده بر اساس شدت انرژی دریافتی، مسافت آنها تا منبع تولید انرژی، مدت زمان قرار گرفتن آنها در معرض امواج و خصوصیات منحصر به فردی که دارند از این امواج تاثیر می‌گیرند. برای نمونه بعضی افراد به امواج الکترومغناطیس آلرژی دارند و در اثر قرار گرفتن در معرض این امواج دچار سردرد و آبریزش‌بینی می‌شوند. در برخی افراد به بیماری های پوستی منجر می شود و در برخی موارد انواع سرطان ها را در پی دارد.

بعضی از این وسایل امواج را به وسیله سیم‌کشی برق در کل خانه منتشر می کنند. لازم به ذکر است مقدار شدت امواج به منظور از بین بردن موجودات کوچک مثل سوسک، پشه و موش آنقدر زیاد نیست و بعید است که روی بدن انسان اثر بگذارد ولی قرار گرفتن طولانی‌ مدت در برابر این امواج در خانه احتمال دارد زیان‌آور باشد.

در صورت استفاده از این حشره کش برقی ، نکات ایمنی زیر را رعایت کنید:

  • دستگاه حشره‌ کش را روی فرش و نزدیک به مواد اشتعال‌ زا قرار ندهید.
  • اگر دستگاه روشن است ، از دست زدن به میله‌ های حشره ‌کش خودداری کنید.
  • دستگاه حشره‏ کش را قبل از جا به جا کردن، خاموش کنید.
  • به منظور پیشگیری از برق ‌گرفتگی، دستگاه را روی میز و دور از دسترس اطفال قرار دهید.
  • دستگاه‌ حشره ‏کش را در مکانی قرار ندهید که نور آن به طور مستقیم به سمت شما بتابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *