دی جی

سوالاتی که دیجی ها باید قبل از مهمانی بپرسند

هنگام برنامه ریزی یک رویداد و رزرو اجرای دیجی ها، سوالات زیادی برای پرسیدن از دیجی خود خواهید داشت. اینها از سؤالات اولیه بررسی و درخواست مراجع تا اطمینان از اینکه شما مطابقت مناسبی برای موسیقی و خلق و خو دارید، انجام می شود.

دیجی یکی از مهمترین اجرا کنندگان هر رویداد است. همیشه سوالاتی وجود دارد که شما به عنوان میزبان از دیجی ها می پرسید. اما در این محتوا می خواهیم به سوالاتی که دیجی ها باید از میزبان بپرسند بپردازیم. می دانیم که دیجی ها لحن را تنظیم می کنند، تدارکات، انرژی و جریان را از همان ابتدا تا انتهای روز مدیریت می کنند. برای اینکه اجرای دیجی ها طبق برنامه پیش برود نکاتی وجود دارد که دیجی ها باید از آن باخبر باشند.

چرا باید از میزبان سوال کرد؟

سوالات شما به میزبان نشان می دهد که نگران کیفیت اجرای خود هستید. و می خواهید بهترین اجرا را به نمایش بگذارید. پس با فراغ بال تمام سوالات خود را از میزبان بپرسید. برخی از سوالات در این محتوا مطرح شده اند. اما اگر مورد دیگری در ذهن دارید حتما آن را یادداشت کنید و در زمان مناسب بپرسید. اما اگر هیچ سوالی از میزبان نپرسید احتمال اینکه کار خود را به صورت روتین و تکراری انجام می دهید زیاد است.

سوالاتی باید به عنوان دیجی قبل از مهمانی بپرسید

در این محتوا پنج سوال بسیار مهم را مطرح می کنیم. آگاهی از پاسخ این پنج سوال به دیجی ها کمک می کند تا هم حرفه ای بودن و هم قابل اعتماد بودن خود را به اثبات برسانند. بنابراین به عنوان دیجی این سوالات را یادداشت کنید. بنابراین در اسرع وقت از میزبان خود سوالات را بپرسید.

یک دی جی خوب همیشه مخاطبان خود را قبل از ورود به تالار می شناسد. برای به دست آوردن ترکیب درست، آنها باید مفهومی از آنچه که جمعیت احتمالاً می خواهند بشنوند را در ذهن خود داشته باشند . این به جامعه شناسی دیجی ها باز می گردد که تا چه حد می توانند تم حسی یک مهمانی و جمعیت را تشخیص دهند.

برای چه قشر از مردم اجرا برگزار می شود؟

یک رویداد مهمانی اداری با مخاطبان شرکتی رسمی تر به معنای حفظ انتخاب موسیقی در یک خط امن تر و محدودتر از ژانرها نسبت به یک فعالیت بازاریابی در فضای باز با هدف جوانان هزاره است. این وظیفه دیجی است که باید به این موارد تسلط داشته باشد.

چه زمانی می توانید دستمزد خود را دریافت کنید؟

یک دیجی حرفه‌ای همیشه قبل از پذیرش اجرای جدید پیش پرداخت را دریافت می کند. بپرسید که چه زمانی می توانید دستمزد خود را دریافت کنید. دریافت حق الزحمه خود را به بعد از مهمانی موکول نکنید. اگر قصد مدارا با میزبان را دارید حداقل 50 درصد از دستمزد را قبل از شروع مهمانی دریافت کنید. البته که در این مورد توافق طرفین حرف اول را می زند. اگر به عنوان دیجی در مورد دریافت پرداخت خود سوال نکنید برای میزبان خطرناک جلوه خواهید کرد. از این جهت که در نظر میزبان هر لحظه امکان دارد که مهمانی را ترک کنید.

نوع رویدادی که در آن اجرا دارید چیست؟

دانستن نوع رویداد حتی فراتر از اطلاع‌رسانی در مورد انتخاب ژانرهای موسیقی است و به دیجی کمک می‌کند تا بداند چگونه لباس بپوشد یا سبک یا زیبایی‌شناسی مناسب را برای رویداد انتخاب کند. همه این موارد می تواند و باید با نوع رویداد و انتظارات پیرامون آن هماهنگ باشد. این به ویژه برای رویدادهای بازاریابی که سبک برند خاصی را در ذهن دارند صادق است.

میزبان چه نوع تنظیم صدایی را در نظر دارد؟

دیجی باید از میزبان بپرسد که چه برنامه‌ای برای سیستم صوتی دارد. این موردی است که یک دیجی حرفه ای همیشه در مورد آن سوال می پرسد. اطلاع از بلندگوها و بقیه تنظیمات صدا توسط یک فرد حرفه ای مدیریت می شود. بود و نبود این فرد تاثیر بسزایی در کیفیت کاری دیجی خواهد داشت.  البته که وجود چنین شخصی باعث نگرانی کمتر شما به عنوان دیجی خواهد بود.

نحوه چیدمان غرفه شما و اندازه آن چگونه خواهد بود؟

آیا به عنوان دیجی غرفه اختصاصی در اختیار شما قرار می دهند؟ حداقل اندازه مکان اختصاصی شما باید 4 در 4 فوت باشد. بنابراین نسبت به محل استقرار خود کنجکاو باشید.  باید مطمئن شوید که می توانید به راحتی در آن فضا در کنار وسایل خود قرار بگیرید یا خیر.

به خوبی می دانید که اگر فضای مناسبی در اختیار شما قرار نگیرد ممکن است تمرکز شما در هنگام اجرا از دست برود. به این ترتیب کیفیت کار شما پایین خواهد آمد.  پس قبل از شروع مهمانی محا استقرار خود را با میزبان چک کنید.

در مورد ساعت شروع و اتمام کار خود سوال کنید.

در نظر میگیریم که ساعت اجرای شما 9 تا 11 شب است. توافقات صورت گرفته نیز بر همین اساس است. اما در برخی مواقع میزبان از شما می خواد که برنامه را ادامه دهید. همیشه در بخشی از قرارداد خود ذکر کنید که در صورت ادامه برنامه خارج از ساعات تعریف شده دستمزدی دریافت خواهید کرد یا خیر. اگر چنین بندی در قرارداد خود ندارید از ادامه کار تا بعد از ساعت مشخص شده خودداری کنید. مگر زمانی که می خواهید داوطلبانه به اجرا ادامه دهید.

در پایان:

سوالات مطرح شده تنها بخش کوچکی از مجموعه سوالاتی هستند که شما باید به عنوان دیجی از میزبان بپرسید. برای ارتقای کیفیت کاری خود پاسخ های شفاف دریافت کنید. اگر در هنگام اجرا مورد غیر قابل پیش بینی اتفاق افتاد خونسردی خود را حفظ کنید. برای ادامه اجرا با میزبان هماهنگ باشید. از میزبان بپرسید که آیا تمایل دارد برنامه را ادامه دهید یا خیر. بسته به پاسخ میزبان مدیریت مهمانی را برای یک اجرای بی نقص به عهده بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *