عمومی

روش نصب و راه اندازی درب اتوماتیک

  • درب اتوماتیک چیست؟
  • نحوه کارکرد درب اتوماتیک؟
  • شیوه نصب درب اتوماتیک به چه صورت است؟

درب اتوماتیک

در برقی یا همان درب اتوماتیک، به درب هایی گفته می شود که بدون نیاز به دست باز و بسته می گردد. با تولید درب اتوماتیک در سال های اخیر، در طراحی های ساختمانی، مراکز خرید و مراکز دولتی تفاوت زیادی در مقایسه با قبل ایجاد گردیده است. همچنین کلیه سازندگان خانه های نوساز از درب برقی بکار می برند. به منظور استفاده از درب برقی، احتیاج به همراه داشتن کلید نمی باشد. تنها لازم است به وسیله ریموت، دستور باز شدن درب را به بخش گیرنده در برقی ارسال نمایید.
به دلیل اینکه این درب ها بر اساس کارکرد اتوماتیکشان، به طور خودکار پس از ورود یا خروج شخص بسته می شوند. همچنین سرعت عمل درب ها موجب کم شدن مقدار انرژی خروجی می گردد. همچنین بعضی از درب های اتوماتیک دارای عایق حرارتی می باشند و از این رو موجب کم شدن میزان مصرف انرژی و ذخیره انرژی می گردند.

نصب درب اتوماتیک

سیستم های درب اتوماتیک به منظور افزایش رفاه مردم ایجاد گردیده اند که بسیار ایمن می باشند و در جاهای گوناگون کاربرد دارند. نصب درب اتوماتیک با استفاده از روشهای گوناگون صورت می گیرد. همچنین طراحی و ساخت درب های اتوماتیک به صورت نیم گرد و گرد کامل می باشد و در مدل های گوناگون در بازار موجود می باشد.

مراحل نصب و راه اندازی سیستم درب اتوماتیک

پس از انتخاب سیستم درب اتوماتیک بر اساس مدل درب، مکان قرارگیری آن و انتظارات محل مشتری مراحل زیر انجام می شود:

  1. قرارگیری تابلو و تجهیزات مکانیکی و الکتریک سیستم
  2. انجام سیم کشی تابلو و بقیه تجهیزات
  3. تنظیم کارکرد برد الکتریکی بر روی وضعیت عملکرد مناسب
  4. تست هر مرحله باز و بسته شدن درب
  5. تنظیم (ریگلاژ) میکروسوئیچ های مسیر جابجایی درب
  6. آزمایش نهایی و تحویل سیستم

    نحوه کارکرد درب اتوماتیک در بخش مکانیکی

    به منظور افزایش نیروی موتور تک فاز و منتقل کردن آن به منظور باز و بسته کردن درب از سیستم مکانیکی بکار برده می شود. در بیشتر مواقع از جعبه دنده گیربکس استفاده می شود. بعد از بیشتر شدن نیرو و منتقل شدن آن به درب، با توجه به مدل درب این کار به شیوه های مختلف انجام می شود. در دربهای ریلی یا کشویی نیرو به وسیله یک چرخ دنده از محور محرک مکانیکی به دنده های شانه ای قرار گرفته در زیر درب انتقال می یابد. در ارتباط با درب های یک تکه که به صورت عمودی باز و بسته می گردد و در پایه یک تکه چرخان، نیرو به وسیله زنجیر یا تسمه منتقل می شود.

    روش سیم بندی تابلو و تجهیزات الکتریکی درب های اتوماتیک

    هر برد الکترونیکی به منظور کارکرد احتیاج به یک ولتاژ تغذیه مستقیم ویژه خود دارد و دلیل اصلی جابجایی در سیستم درب اتوماتیک، موتور الکتریکی است و هر موتورالکتریکی می تواند به صورت یک سرعته یا چند سرعته باشد ، چپ گرد یا راست گرد باشد و نحوه به وجود آمدن هر یک از این وضعیت ها از طریق سیم های ورودی به سیستم موتور درب اتوماتیک تعیین می شود و همچنین سنسور مانند میکرو سوئیچ ها ، فرستنده و گیرنده های مادون قرمز به مکان خود بر روی برد کنترل درب اتوماتیک قرار می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *