عمومی

روش ساخت المنت سرامیکی

  • المنت سرامیکی چیست؟
  • المنت سرامیکی چگونه تولید می گردد؟
  • اجزای سازنده المنت سرامیکی؟

المنت سرامیکی

المنت سرامیکی از جمله المنت های صنعتی می باشد که این المنت شامل یک قطعه سرامیکی که مقاومت بسیار زیادی دارد می گردد و در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. به وسیله مقاومت به وجود آمده ناشی از جریان الکتریکی داخل سرامیک، درون خود حرارت تولید می نماید. همین کارکرد موجب افزایش دمای محیط و یا سطوح توسط همرفت یا فشار هوا می گردد.

لازم به ذکر است در صنایع گوناگون مثل دستگاه تزریق پلاستیک، صنایع ذوب ،ساخت لاستیک و تزریق آلومینیوم و … بکار برده می شود که در این دستگاه ها به شکل استوانه ای قرار می گیرد و بکار برده می شود.

نحوه ساخت المنت سرامیکی

المنت سرامیکی از یک هسته که از جنس نیکل کروم است و به میزان زیادی مانند المنت کویل هیتر می باشد تشکیل شده است سپس بر روی این هسته یک یا تعدادی لایه روکش سرامیکی قرار گرفته می شود.

طریقه ساخت آنها به میزان زیادی همانند یکدیگر می باشد. المنت سرامیکی با ساختمان کلی یک تیکه، دو تیکه و سه تیکه و در اندازه های گوناگون ساخته می شود. این المنت می تواند تقریبا تا 800 درجه سانتی گراد درجه حرارت را تحمل کند که این خاصیت به دلیل سرامیک استفاده شده در مراحل تولیدی می باشد که ویژگی بسیار بااهمیت و کاربردی می باشد. سیم المنت سرامیکی از کروم نیکل می باشد که در کیفیتهای بسیار مختلفی ساخته می شود. این مورد موجب گردیده تا حرارت به صورت یکسان در مکان توزیع گردد و از اتلاف انرژی گرمایشی ایجاد شده پیشگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *