عمومی

روش استفاده از وایرشو و سرسیم- بست کمربندی و سرسیم

ترمینال : در صنعت برق ترمینال برای به هم پیچیدن سیم‌هایی گفته میشود که به منظور اتصال الکتریکی و عایق بندی های نقاط اتصالی که در آنها استفاده از نوار چسب ممنوع است کاربرد دارد. بایستی بدانید که کمرگیری سیم‌ها بمنظور اتصال الکتریکی سیم ها به هم نیز کار مناسبی نمیباشد بدین معنی که مجاز نمیباشد. کاربرد ترمینال برای اتصال قابل اطمینان سیم‌ها به هم میباشد که در سه دسته شاخه‌ای، سرامیکی و تابلویی تولید میگردند.

وایرشو (سر سیم)

حال بمنظور اینکه بتوانیم یک اتصال کاملا مطمئن در یک سیم  ایجاد کنیم در  ترمینال از کابل های وایرشوی روکش دار استفاده میگردد.کابل وایرشو به گونه ای روی سیم نصب میشود که بخش  عایق وایرشو بر روی قسمت عایق سیم، و نیزبخش هادی آن روی سیم لخت نصب میشود.بعد از آن وایرشو (سر سیم) به کمک ابزار پرس به محل اتصال سیم وصل میگردد تا میان وایرشو و سیم اتصال مناسب و مطمئنی ایجاد گردد.

حال به جهت بستن سیم های رشته ای  که در زیر پیچ هستند استفاده از سرسیم یا همان اتصالات فیشی ضرورت دارد.این سرسیم ها انواع گوناگونی را دارا میباشند که عبارتند ازنوع حلقه‌ای، کشویی، سوزنی و دو شاخ کههر کدام از این ها دارای  کاربرد بخصوصی میباشند. رایج ترین نوع سرسیم که استفاده بالایی دارد سرسیم سوزنی میباشد..

و اما وایرشوها ، وایرشوها در دو مدل از جمله دوبل روکش دار TE و تکی روکش دار E تولید میگردند. انتهای وایرشوهای دوبل  قیفی شکل میباشند و انتهای وایرشوهای تکی به شکل گرد هستند. در پلاستیک هایی که حاوی وایرشو هستند روی آنها  علامت اختصاری مثل ITEMS:TE1510 موجود است که دو شماره اول بیانگر شماره سیم است و شماره 15 به این معنی میباشدکه سیم شماره 1/5 و TE وایرشو دوبل می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *