عمومی

راهنمای خرید چراغ پنلی رو کار

چراغ پنلی چیست؟

در محیط هایی که احتیاج به چراغ هایی تخت همراه با روشنایی زیاد داریم می توانید از چراغ های پنلی SMD روکار یا توکار بهره مند شوید . به دلیل اینکه این چراغ ها مانند صفحه های نورانی می باشند در طراحی دکوراسیون منازل اثرگذار هستند و سبب زیبایی محیط می شوند . همچنین در صورتی که در یک فضا احتیاج به نور پروژکتوری به منظور تزیین المان های گوناگون باشد می توانید از چراغ های پنلی COB استفاده کنید زیرا به طور یک کانون نورانی مشاهده می شوند و می توان از آنها در تزیینات گچ بری ، بوفه های منازل ، ویترین مغازه ها و غیره استفاده کرد.

عوامل موثر برای انتخاب چراغ پنلی روکار

  • میزان شار نوری و توان چراغ پنل روکار

یکی از خصوصیات بااهمیت در انتخاب پنل‌ها، میزان شار نوری می باشد. شار نوری، مقدار کلی نور منتشر شده از منبع نور می‌باشد. مقدار شار نوری لازم در مکان های گوناگون با یکدیگر تفاوت دارند.

توان، مقدار انرژی مصرفی منبع نوری را مشخص می کند. توان توسط شار نوری به منظور سنجش بهره‌وری انرژی چراغ‌های LED محاسبه می‌گردد(لومن/وات). پنل‌های LED نسبت به تیوب‌های فلورسنتی قدیمی، توان (انرژی) کمتری مصرف می کنندو این مورد موجب بالارفتن راندمان می شود.

  • (UGR (Unified Glare Rating

راحتی بصری در دفاتر اداری، کلاس درس، بیمارستان از اهمیت بالایی برخوردار است. روشنایی بیش از اندازه ، به عنوان تابش خیره‌کننده نامیده می‌شود که از نظر بصری نامطلوب میباشد. منابع کوچک روشنایی، به صورت عادی نور خیره‌کننده به طور مستقیم و غیرمستقیم منتشر می کنند . نور خیره‌کننده به صورت غیرمستقیم و منعکس‌شده به دلیل انعکاس سطوح داخلی می‌باشد. همچنین نور خیره‌کننده را می توانبه وسیله فرمول اندازه‌گیری کرد. برعکس تصورات عمومی UGR یک مشخصه از چراغ نمی باشد و به مکان نصب، پس‌زمینه محل نصب و زاویه دید ناظر بستگی دارد. به منظور اندازه‌گیری مقدار نور خیره‌کننده، UGR را اندازه گیری می کنیم که از تقسیم مقدار روشنایی منبع نوری بر روشنایی پس‌زمینه اتاق بدست می آید. محدوده UGR بین 5 تا 40 می‌باشد که با کمترین مقدار اندازه‌گیری شده مورد انتظار می‌باشد. یک پنل LED معمولا کمتر از 20UGR را باید تولید نماید.

  • مدل پنل‌ LED

با توجه به نیاز و محیط موردنظر ، پنل‌های LED گوناگونی را می‌توانید تهیه نمایید. اغلب پنل‌‌‌های LED برای تامین روشنایی عمومی بکار می روند. برخی از این پنل ها عبارتند از:

  1. پنل‌های مستطیلی/مربعی : معمولا پنل‌های LED به صورت مربع و مستطیل می‌باشند. ابعاد آنها معمولا 30*30 | 60*60 | 30*60 | 30*120می باشد.
  2. پنل‌های دایره‌ای LED : پنل‌های دایره‌ای با ابعاد بزرگ معمولا به طور معلق قرار می گیرند. پنل‌های دایره‌ای با ابعاد کوچک به صورت توکار و روکار در تعداد زیادی از مکان‌ها مانند اتاق خواب، راهروها، بیمارستان‌ها، راه پله‌ها و غیره استفاده می شود.
  3. پنل‌های Edge Light : در این مدل پنل‌ها، منبع نور در اطراف پنل قرار گرفته است. روشنایی از کنار پنل وارد می شود و از سطح پنل خارج می‌گردد. این نوع پنل‌ یکی از محبوب‌ترین نوع پنل‌ها می‌باشد.
  4. Back Light : در این پنل‌ها، منبع نور در پشت پنل می باشد. این پنل‌ها در زمره پنل‌هایی با عمق نصب بیشتر بکار می روند. در این پنل‌ها، نور به طور مستقیم از سطح پنل منتشر می شود.
  5. پنل های سه‌حالته دو رنگ : نسل سوم پنل‌های LED، پنل‌های سه‌حالته دو رنگ با توانایی تغییر رنگ به وسیله روشن و خاموش کردن کلید می‌باشد. در این پنل از فناوری تراشه‌های SMD استفاده شده است که طول عمر بیشتری در مقایسه با لامپ‌های هالوژنی دارند. این پنل‌ها به سبب بدنه قوی و مقاوم و طراحی منحصربه‌فرد، به منظور استفاده در مکان های بسته و بدون رطوبت مطلوب می باشند. از مزایای این محصول شفافیت بالای پوشش و پوشش ضد خیرگی، منبع تغذیه با ولتاژ بالا، شروع به کار سریع و بدون صدا و همچنین محکم بودن کابل درایور اتصال به بدنه را می توان نام برد. بدنه die-cast این پنل‌ها نقش بااهمیتی را در تخلیه خوب و با سرعت گرما و کاهش دما ایفا می‌نمایند.
  • مدل های مختلف روش‌ نصب

سه روش اصلی برای نصب پنل‌ها وجود دارد. هر روش یا ترکیبی از روش‌ها، با توجه به نیاز شما برای روشنایی بکار می روند. روش نصب چراغ پنل عبارت است از روکار، توکار و معلق.

  • کاربردها

پنل‌های LED به منظور طیف زیادی از کاربردها مانند کاربردهای تجاری و مسکونی مطلوب می‌باشند. با توجه به محل نصب پنل می توانیم از میان آنها گزینه مناسب را انتخاب کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *