عمومی

ریسه شلنگی، نواری ، خطی SMD – راهنمای انتخاب و خرید ریسه های شلنگی –خطی – هفت رنگ – نواری

انواع ریسه ها

ریسه ها ، روشنایی های باریک و بلندی می باشند که به منظور تزیینات روشنایی استفاده می شوند. این محصولات با تولید نور به صورت غیر مستقیم نقش تاثیرگذاری در زیبایی محیط دارند. این ریسه ها انواع متفاوتی دارند و می توان از آنها بر اساس شرایط و موقعیت های مختلفی استفاده کرد. به کار بردن این ریسه ها در محیط هایی مانند هتل ها، منازل مسکونی، فروشگاه ها و مراکز مذهبی امکان پذیر می باشد.

به طور کلی این ریسه ها به دو دسته ریسه شلنگی و ریسه نواری تقسیم می شوند:

انواع ریسه شلنگی

  • ریسه شلنگی معمولی

نوع قدیمی تر ریسه های شلنگی می باشند و روشنایی آنها مانند لامپ های رشته ای است و خصوصیات همان لامپ ها را دارد. مقدار مصرف برق در این ریسه ها زیاد می باشد و گرمای زیادی نیز ایجاد می کنند. رنگ های متفاوت در ریسه شلنگی معمولی، با استفاده از شلنگ های رنگی است و خود لامپ نقشی در تولید رنگ ندارد. بسته های این ریسه ها 100 متری می باشد ولی برش های آن یک متری خواهد بود.

  • ریسه شلنگی LED یا ریسه ال ای دی

در این ریسه ها از لامپ های ال ای دی به منظور روشنایی استفاده می گردد. میزان مصرف برق در لامپ های ال ای دی مناسب می باشد و می توان از آن ها در هر محیطی استفاده کرد. همچنین این لامپها گرمای زیادی ایجاد نمی کنند. همچنین تنوع رنگ در این ریسه ها به دلیل وجود لامپ های رنگی داخل آن می باشد. این دسته از ریسه ها فقط در هنگام روشن شدن رنگ خود را به نمایش می گذارند که استفاده از آن در تزیین منازل، ویترین فروشگاه ها و… مناسب است. ریسه ال ای دی شلنگی دارای ریموت نیست و کنترل روشن و خاموش بودن آن به صورت دستی انجام می شود. لازم به ذکر است که این ریسه ها در اندازه های 2 متری موجود هستند و آنها را باید به صورت زوج (مضربی از عدد دو) خریداری کرد.

  • ریسه شلنگی فلکسی

فرق اصلی این ریسه با انواع دیگر آن این است که نور تولید شده به وسیله آن ، به صورت نقطه نقطه نمی باشد و  یکدست مشاهده می شود. یکنواخت بودن نور فلکسی، نقش زیادی در زیباتر دیده شدن آن دارد. استفاده از این ریسه ها برای سقف مناسب نمی باشد و در بقیه فضاها کاربرد دارد و از آنها در زیر پل ها، برای نمای ساختمان ها و… استفاده می شود. به دلیل ضد آب بودن و طول عمر زیاد این ریسه ها ، می توان از آنها در هر محیطی استفاده کرد. قطر بدنه این محصول 1×2 سانتی متر است.

  • ریسه شلنگی نئون فلکسی

این ریسه ها گران ترین مورد به حساب می آیند و مثل ریسه فلکسی در سقف قابل استفاده نمی باشد و برای نمای ساختمان ها به کار می رود. این ریسه ها نور یکسان تولید می کنند که به صورت نقطه ای نبودن نور موجب می شود در شرایط مخصوص از آن استفاده شود.همچنین به سبب یک دست بودن نور تولید شده می توان از آن در تولید المان و نوشته ای ویژه استفاده کرد. در این مدل در هر یک متر جای معینی به منظور برش وجود دارد و به همین دلیل می توان از هر ابعادی از آن استفاده کرد.

  • ریسه شلنگی SMD

ریسه شلنگی اس ام دی یکی از مناسب ترین انواع می باشد که در تولید آن لامپ های SMD بکار برده شده است. این لامپ شامل آی سی هایی با پایه کوتاه می باشند که این پایه ها به وسیله لحیم کاری بدون ایجاد سوراخ بر روی بورد قرار می گیرند و با عبور جریان برق می توانند نور مطلوبی را تولید کنند. مصرف برق در ریسه های اس ام دی بسیار کم (حتی پایین تر از ال ای دی ها) می باشد. لازم به ذکر است می توان این ریسه ها را مجهز به ریموت کنترل کرد که روشن و خاموش کردن آن به آسانی انجام می شود. این ریسه های شلنگی در دو مدل اصلی موجود می باشند. نوع اول آن ها رنگی ثابت دارند و تغییر نمی کند. ولی مدل دیگر آن که به هفت رنگ شناخته می شود، می تواند به رنگ های متفاوتی تبدیل شود. یعنی می توان از یک نوار کم عرض با رنگ های مختلفاستفاده نمود. همچنین به دلیل داشتن ریموت ، تغییر رنگ در آن به آسانی انجام می شود. این ریسه ها به اندازه 100 متر می باشد ولی برش های آن به صورت 1 متری انجام می شود و دارای سطح مقطع مربعی هستند.

انواع ریسه نواری

ریسه نواری SMD

ریسه های نواری برعکس ریسه های شلنگی ، قطر زیادی ندارند و به طور نواری و باریک تولید می شوند. اندازه طول آن تا 5 متر و یا 10 متر است، اما امکان آن وجود دارد که تا اندازه 3 سانتی متری نیز جدا شود. به وسیله لحیم کاری می توان ریسه نواری به آسانی استفاده کرد. از این ریسه ها به عنوان نور مخفی در گچ بری های ساختمان استفاده می شود و به دلیل تنوع رنگ می توان آن ها را با شکل ها و فضاهای متفاوت هماهنگ کرد.

ریسه نواری LED

از این ریسه در محیطهای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می شود که این موضوع به مقدار مقاومت آن ها در مقابل آب بستگی دارد. به دلیل توانایی انعطاف و برش آنها به تقسیمات کوچک تر ،به طور وسیعی در مناطق متفاوت قابل نصب می باشند. از این ریسه ها به غیر از ساختمان در مواردی مثل کامپیوترها، اسباب بازی، روشن کردن فضای کار، آلاچیق ها و خانه های تابستانی استفاده می شود.

ریشه شلنگی هفت رنگ

ریسه های شلنگی هفت رنگ کلیه رنگ های موجود در ریسه ها را دارد و سبب زیبایی بیشتر در نورپردازی های داخلی خانه می شود و می توانید با تنظیم فلشر بر روی تعویض رنگ خودکار این زیبایی را موجب افزایش زیبایی شوید. از ریسه شلنگی هفت خط در نورپردازی ها به عنوان نور مخفی ، مجالس و نمای بیرون ساختمان ها استفاده می شود.

ریسه شاخه ای (خطی)

این نوع ریسه ها نسل بعد از ریسه های نواری می باشند و به علت سختی بدنه آلومینیومی ،انعطاف پذیر نمی باشند.  این نوع ریسه ها به دلیل قطعات ارزان قیمت قیمت بسیار مناسبی دارند و در رنگها و کیفیت متنوع به بازار عرضه می شند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *