عمومی

راهنمای انتخاب خرید بخاری برقی

بخاری برقی

وسیله ای می باشد که نیروی برق را به گرما تبدیل می کند و به این وسیله سبب ایجاد گرما در مکان می شود. از بخاری برقی به دلایل زیادی برای گرم کردن محیط های متفاوت استفاده می شود که عبارتند از سادگی ، سایز کوچک ، قابلیت حمل و جابه جایی آسان و استفاده از برق به جای بقیه سوخت ها به منظور ایجاد گرما

وسایل بخاری برقی با توجه به اندازه ، میزان توان مصرفی ، مدل طراحی ، نوع المنت گرمازا برای مکان های متفاوت مناسب می باشد .باید توجه کرد برای به دست آوردن بهترین نتیجه باید از بخاری برقی متناسب با محیط موردنظر استفاده شود.

نکات لازم جهت انتخاب بخاری برقی متناسب با مکان شما

به منظور خرید بخاری برقی متناسب با مکانتان به نکات زیر توجه کنید:

  • اتاق خواب

اگر اتاق خواب به وسیله شوفاژ گرم می شود ولی در روزهای سرد سال این سیستم جوابگوی گرمایش محیط نیست توصیه ما استفاده از بخاری برقی فن دار و یا بخاری برقی کانوکشن بدون فن است . در صورتی که صدای فن حتی اندک آن ، باعث اذیت شما می شود می توانید از بخاری برقی کانوکشن بدون فن خریداری کنید.

در صورتی که در اتاق شما سیستم گرمایشی وجود ندارد می توانید از رادیاتور برقی استفاده کنید . لازم به ذکر است که رادیاتور برقی، دستگاه دیرگرمکن است به این معنی که مدت بیشتری زمان می برد تا مکان شما گرم شود ولی اگر برای مدت طولانی از آن استفاده شود، فضا را به خوبی گرم کند. مزیت این دستگاه بدون صدا بودن و ایمنی کامل آن است.

توصیه می شود با توجه به جدول زیر رادیاتور برقی را خریداری کنید :

  • رادیاتور برقی 5 تا 7 پره برای اتاق 8 تا 10 متر مربع ( ارتفاع سقف حدود 2.8 متر)
  • رادیاتور برقی 7 تا 9 پره برای اتاق 10 تا 12 متر مربع
  • رادیاتور برقی 9 تا 11 پره برای اتاق 12 تا 15 متر مربع
  • رادیاتور برقی 11 تا 13 پره برای اتاق 15 تا 18 مترمربع

در صورتی که اتاق خوابتان کوچک است و یا وسایل زیادی وجود دارد که جایی برای گذاشتن بخاری ندارید و یا کودک در اتاق است که احتمال دارد به بخاری دست بزند توصیه می کنیم از بخاری های دیواری فن دار و یا بخاری کوچک رومیزی استفاده کنید.

  • سالن

معمولا به منظور ایجاد گرما در سالن بزرگ منزل و یا فضای اداری باید از بخاری های فن داری که فن بزرگ دارند استفاده کرد.

  • محیط های اداری

از انواع بخاری ها در محیط های اداری می توان استفاده کرد و هیچ گونه محدودیتی ندارد .لازم به ذکر است اگر می خواهید بخاری برقی تمام محیط را گرم کند اغلب موارد ابتدا مدلهای فن دار و بعد رادیاتور را توصیه می کنیم. اگر در گذشته رادیاتور در مکان شما نصب شده ولی گرمای موردنیاز را فراهم نمی کند توصیه می شود از مدلهای فن دار خریداری کنید تا هوای اتاق را علاوه بر گرم کردن به گردش درآورد.

اگر فردی در یک اتاق بزرگ و یا یک سالن در پشت میز اداری نشته و گرم کردن کل فضا امکان پذیر نیست توصیه می شود از بخاری برقی تابشی استفاده کنید که اغلب باید بخاری بر روی زمین و در نزدیک آن فرد گذاشته شود. اگر فضایی برای گذاشتن بخاری برقی وجود ندارد ،می توانید از بخاری فن دار رومیزی استفاده کنید.

  • فضای باز

به طور مسلم در محیط های باز و یا فضاهای بزرگ مثل سوله امکان گرم کردن تمام مکان وجود ندارد در این صورت استفاده از بخاری با سیستم گرمایش تابشی را پیشنهاد می کنیم و در این زمان اشخاصی که در نزدیک بخاری قرار دارند گرم خواهند شد.

  • حمام و سرویس بهداشتی

به منظور استفاده از بخاری ها در فضا دارای میزان ایمنی معینی هستند. از بخاری های دیواری و در سایز کوچک می توان به منظور گرم کردن فضای سرویس بهداشتی استفاده کرد . اگر حمام و دستشویی در یک مکان قرار دارند بخاری را در قسمت دستشویی قرار دهید تا با آب در تماس نباشد.

از بخاری های مادون قرمز که بر روی دیوار قرار می گیرند و دارای کلید خاموش / روشن به وسیله بند متصل به دستگاه می باشند و بخاری حمامی نیز نامیده می شوند، می توان در حمام قرار گیرد و در صورت روشن بودن دستگاه در زمان استفاده از حمام هیچ مسئله ای وجود نخواهد داشت. نصب این بخاری ها باید با سیم ضد آب و به صورت دقیق به وسیله برق کار خبره صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *