تالار

جذاب‌ترین منوهای غذایی ویژه تالار پذیرایی

امروزه یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها در زمینه برگزاری مراسم‌های باشکوه، نوع منو غذایی است. از قدیم گفتن “عقل مردم به چشمشونه “. بنابراین کیفیت غذا، تنوع و نحوه سرو غذا از مهم‌ترین مسائلی است که نمی‌توان از آن به سادگی گذشت؛ تا بتوان مراسم باشکوهی برگزار کرد. در ادامه بیشتر با انواع منوهای غذایی ویژه تالارهای پذیرایی که جلوه‌ی زیادی به مراسمتان می‌دهد، صحبت خواهیم نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

تعریف منو غذایی

منوی غذایی فهرستی از غذاها و نوشیدنی‌هایی است که قرار است در طول مهمانی سرو شوند. این منو مانند یک منوی معمولی رستوران، حاوی جزئیاتی از نحوه پخت غذا و مواد تشکیل دهنده برای تهیه و آماده‌سازی هر کدام است. با این تفاوت که  این نوع منو، جزئیات بیشتری دارد؛ زیرا نحوه سرو غذا برای مهمانان در مراسم مهم است. همچنین می‌توانید با توجه به مراسمی که دارید از جمله: جشن تولد، جشن عروسی، جشن فارغ‌التحصیلی و … نوع منوی خود را انتخاب کنید ( با توجه به اطلاعات سایت unileverfoodsolutions).

انواع منوهای غذایی در تالارها

یکی از ابزارهای ضروری برای برنامه‌ریزی مراسم‌ها، انتخاب منوی غذایی خوب است. انتخاب نوع منو غذایی بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا نقش اصلی در برگزاری مراسم دارد. بنابراین باید تالاری را برای برگزاری ضیافتتان انتخاب کنید که از مواد درجه یک، باکیفیت و تازه در طبخ غذاها استفاده می‌کند. همچنین پرسنل مرتب، تمیز و با برنامه برای سرو غذا دارد.

یکی دیگر از نکات مهمی که در برگزاری مراسمتان باید به آن دقت کنید، توجه به سلایق مختلف غذایی مهمانان است. اگر قصد دارید یک منو غذایی مجلل و رنگین برای مراسمتان آماده کنید، بهتر است از انواع غذاهای سنتی، دریایی، فرنگی، انواع پیش‌ غذاها، انواع سالاد و دسرها استفاده کنید ( با توجه به اطلاعات سایت viconference).

غذاهای کبابی همراه با پلو

یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی در مراسم‌ها، غذاهای کبابی است. غذاهای کبابی؛ شامل: جوجه‌کباب، کباب کوبیده، کباب برگ، باقلاپلو با ماهیچه، شیشلیک، بختیاری، سلطانی و چلو مرغ زعفرانی است. این منو برای کسانی که وگان (گیاه خواری مطلق) هستند مناسب نیست.

غذاهای دریایی

این نوع غذا، مخصوص کسانی است که غذای دریایی دوست دارند. غذاهای دریایی؛ شامل: قلیه ماهی، سوشی، میگو سوخاری و پفکی، ماهی گریل‌شده و ماهی کبابی است.

فینگرفودها

یکی از منوهای غذایی لاکچری در تالارها، فینگرفودها است. فینگرفودها در سایزهای کوچک و شیک در دیس‌های مخصوص سرو می‌شود. با سرو این نوع غذا در منو خود می‌توانید تنوع غذایی مختلفی به میز غذای خود بدهید.

غذاهای خورشتی

رایج‌ترین غذاهای خورشتی در تالارها؛ شامل: قرمه‌سبزی، قیمه و فسنجان است.

منو غذایی خاص برای افراد خاص

بعضی از مهمانان با توجه به دلایل مختلف نمی‌توانند از دیگر غذاها میل کنند. با سرو منو غذای رژیمی و گیاهی در میز غذا، این مهمانان عزیز نیز می‌توانند بدون دغدغه و نگرانی غذا میل کنند. شما با قرار دادن این نوع منو در منو غذاییتان به مهمانانتان احترام می‌گذارید.

غذاهای فرنگی

بعضی از مهمانان با توجه به سلیقه غذایی که دارند از خوردن غذاهای فرنگی مثل: چیکن استراگانوف، بیف استراگانوف، استیک گوشت و مرغ، شنیسل و ناگت بیشتر لذت می‌برند.

فست‌فودها

امروزه اکثر جوانان علاقه‌ی زیادی به فست‌فودها دارند. فست‌فودها؛ شامل: پیتزا، انواع همبرگر و چیزبرگر، لازانیا و انواع سوخاری‌ها و … است. اگر مهمانان جوان با سن کم در مراسمتان دارید، این نوع منو غذایی می‌تواند بهترین گزینه باشد.

دسرها

وجود دسرها باعث رنگین شدن میز غذا می‌شود. همچنین بعد از خوردن غذای سنگین، مهمانان نیاز به دسر و شیرینیجات دارند تا غذایشان هضم شود. دسرها شامل: ترامیسو، چیزکیک، پاناکوتا، انواع ژله‌ها و … است.

 

انواع سالادها و پیش غذاها

در اکثر مراسم‌ها قبل از سرو غذای اصلی، پیش‌غذا سرو می‌شود. انواع سالادها و پیش‌غذاها عبارت‌اند از: سالاد اولویه، سالاد ماکارونی، سالاد سزار با رول مرغ گریل یا سرخ‌شده، سالاد کلم، سالاد یونانی، قارچ و پنیر و بورانی اسفناج و … اشاره کرد. این منو غذایی محبوب کسانی است که رژیم غذایی دارند و تمایلی به خوردن غذاهای چرب و چیل ندارند.

انواع نوشیدنی‌ها

نوشیدنی‌های‌ منو غذایی مراسم‌ها؛ شامل: نوشابه، آب، دلستر و آب میوه‌های طبیعی (همراه با بستنی) است. این نوشیدنی‌ها باید با توجه به خواسته مهمانان گرم یا سرد سرو شوند.

انواع سرو منو غذا

نحوه پذیرایی در تالارها به سه صورت سلف سرویس، دیس پرس و پک غذایی ارائه می‌شود. هزینه انواع مدل‌های سرو غذا در تالارهای مختلف باهم متفاوت است. شما نیز می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که دارید نوع سرو غذای خود را انتخاب کنید. ناگفته نماند سرو غذا به‌صورت سلف سرویس؛ به دلیل تنوع غذایی بالا و مقدار زیاد آن طرفداران زیادی دارد ( با توجه به سایتmenu planning unileverfoodsolutions).

الف) سلف سرویس

یکی از راحت‌ترین و باکلاس‌ترین نوع سرو غذاها در مهمانی‌ها، سلف سرویس است. مهمانان در این نوع سرو از غذا، از غذاهای مختلفی که روی میز گذاشته شده است، از خود پذیرایی می‌کنند. در این مدل سرو از غذا زمان زیادی برای دریافت غذا طول نمی‌کشد و مهمانان به آسانی می‌توانند از منو غذایی حاضر بر روی میز به مقدار دلخواه نوش‌جان کنند.

ب) سرو تک پرس

یکی از روش‌های پذیرایی در تالارها، سرو غذا به‌صورت پک غذایی است. این نوع روش در زمان‌های قدیم بسیار رایج بوده است. امروزه از این نوع سرو غذا کمتر استفاده می‌شود. مهمانان در این نوع سرو از غذا، غذای از پیش انتخاب شده خود را مستقیماً برایشان سرو می‌کنند.

این نوع ضیافت اغلب زیباتر از سلف سرویس است؛ چون که مهمانان مجبور نیستند برای خود غذا تهیه کنند. یکی از مزایای این روش، تقسیم‌بندی مناسب غذاها است و همچنین از آنجایی که مهمانان مستقیماً به آن‌ها خدمات داده می‌شود احساس بهتری دارند. اگر می‌خواهید منو غذایی اقتصادی داشته باشید حتما این نوع سرو را انتخاب کنید.

پ) دیس پرس

اگر می‌خواهید 2 یا 3 مدل غذا در مراسمتان سرو کنید می‌توانید از دیس‌پرس استفاده کنید. در این مدل می‌توانید با غذاهای مختلف از مهمانان خود پذیرایی کنید و به‌طبع هزینه آن کمتر از سلف سرویس خواهد بود.

یکی از نکات مهمی که در این نوع سرو از غذا باید به آن توجه کرد؛ این است که تالاری را انتخاب کنید که پرسنل مجرب و مدبر جهت شارژ کردن دوباره دیس‌های خالی‌شده روی میزها داشته باشد.

مزایای سرو غذا به‌صورت سلف سرویس

سرو غذا در مراسم‌ها به‌صورت سلف سرویس یکسری مزایایی دارد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آماده‌سازی و سرو آسان

حجم کاری کم پرسنل ( فقط باید نگران سرو نوشیدنی‌ها و شستن ظرف‌های کثیف باشند)

تنوع بالای غذایی

حفظ گرم نگه داشتن غذاها با ظروف مخصوص

معایب سرو غذا به‌صورت سلف سرویس

از جمله معایب سلف سرویس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اسراف زیاد غذاها

تست کردن از همه‌ی غذاها و درنتیجه دست‌خورده شدن آن‌ها

هزینه بالا

سرویس‌دهی در ظروف شکیل و مجلل

یک تالار عالی علاوه بر سرو غذای باکیفیت باید به چیدمان میز و همچنین ظروف سرو غذا توجه نماید. برای این کار لازم است؛ که از ظروف شیک، تمیز، لیوان‌های بدون لکه، دستمال‌های تمیز و … استفاده کند. همچنین جمع‌آوری ظروف بعد از اتمام غذا از سمت راست مهمانان انجام می‌پذیرد.

مهم‌ترین نکات قابل توجه مشتریان

برای اینکه مراسم باشکوه و بدون نقص داشته باشید به نکاتی که در پایین به آن‌ها اشاره می‌کنیم توجه کنید. این نکات مهم عبارت‌اند از:

قبل از انتخاب منو حتما از مشتریان قبلی درباره‌ی منوی غذایی و کیفیت آن بپرسید و تحقیق کنید.

قبل از انتخاب تالار، حتما از غذاهای آن تست کنید.

قبل از مراسم تمام خواسته‌های خود را به پرسنل مربوطه؛ جهت بهتر برگزار شدن مراسم منتقل کنید.

درباره‌ی نوع خدمات و نحوه سرویس‌دهی نیز سوال کنید.

 

سخن پایانی

در این مقاله به انواع منوهای غذایی جذاب تالارها و انواع سرو غذاها اشاره کردیم. شما نیز می‌توانید با توجه به نکات، سلیقه و بودجه خود که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم نوع منو غذایی و نحوه سرو آن را در مراسمتان انتخاب کنید و مهمانی خود را به بهترین شکل ممکن برگزار کنید.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *