نورپردازی

ترکیبات مایع مه ساز چیست

ترکیبات مایع مه ساز چیست

امکان دارد سوالی که برایتان پیش می آید در خصوص دستگاه های مه ساز این باشد که مه تولید شده دارای چه کاربردی میباشد؟ در این خصوص بایستی بگوییم که ترکیب مایع مه ساز نیز از محلول فوگر تشکیل شده است که برای ایجاد یک هوای بسیار داغ  نیز بسیار پرفشار میباشد .چنین هوای پرفشاری بخاطر انبساط هوای فشرده در محفظه احتراق دستگاه نیز بوجود آمده است.

همانطور که بیان کردیم ترکیبات مایع موجود در دستگاه مه ساز نیز واتر اید نامیده میشود، که این محلول مه ساز قادر است در آب حل گردد  که پس از حل شدن در آب با مواد مورد نظر نیز وارد مخزن دستگاه مه ساز میشود.

در زمان مواجه شدن و برخورد این مایع با جریان هوای بسیار داغ، حضور این محلول مه ساز نیز از تبخیر سموم مایع جلوگیری کرده که قادر به تامین فضای مورد نیاز در معلق گشتن و پخش شدن آنها به طور قطرات بسیار ریز در هوا میباشد. ترکیبات و محلول مه ساز با جلوگیری کردن از تبخیر حجم  زیادی از سموم، توان شعاع پاشش آنها را بالا برده که منجر به تولید مه مورد نیاز ما میگردد.

محلول واتر اید موجود در دستگاه مه ساز نیز ، در ایجاد یک مه با پخش یکنواخت نقش موثری را دارد به شکلی که می ‌توان از مه بوجود آمده به آسانی برای پخش یکنواخت ترکیبات لازم روی سطوح هدف بهره برد. از سوی دیگر محلول مه ساز تحت عنوان واتر اید، یک ترکیب خنثی شده شیمیایی میباشد هر چند که در هیچ یک از مراحل تولید مه، چه موقع حضور در مخزن دستگاه مه ساز و چه موقع تولید مه بدلیل بالا رفتن و داغ شدن ناگهانی دما، قابلیت ترکیب شیمیایی بر مواد ضدعفونی کننده و یا سموم را دارا نمیباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *