عمومی

بررسی سالم بودن کابل با تستر کابل-تجهیزات اندازه گیری

بررسی سالم بودن کابل با تستر کابل

اطمینان از سالم بودن کابل شبکه با تستر کابل حائز اهمیت می باشد  چرا که با تست کردن کابل هنگام نصب کابل شبکه جدید در تشخیص عیوب کابل نقش بسیار کاربردی را دارد.
حال میخواهیم از برای شما بررسی سالم بودن کابل شبکه را با استفاده از تستر کابل که کابل اترنت نام دارد صحبت کنیم که آیا شما تستر کابل اترنت را میشناسید چرا که باید اطلاع دقیق و کافی را از ویژگی تستر کابل داشته باشید.

تستر کابل اترنت از رایج ترین کابل‌شبکه ای است که طرفداران خاص خودش را دارد و در شبکه‌های سیمی زیاد مورد استفاده قرار گرفته است.

بمنظور جریان یافتن امل و صحیح اطلاعات، زوج سیم بایستی با دقت کامل به شکل صحیح متصل گردد.

تستر کابل اترنت اغلب استانداردهای صنعتی متعدد را از قبیل رده ۵ (CAT5) و رده ۶ (CAT6) را ساپورت می نماید.

تسترکابل اترنت از لحاظ ظاهری در دو شکل اساسی طراحی گشته که به هم تابیده می‌شوند.

کابل اترنت بخاطر اینکه بتواند عملکرد بهتری را ارائه دهد بایستی در برابر تداخل الکتریکی از آن محافظت گردد.

کابل‌های به هم تابیده شده موقع جابه‌جایی مقاومت بسیار بالایی داشته اند و مناسب دستگاه‌های قابل‌حمل  می‌باشند.

کابل برق را برای تشخیص سالم بودن می توان با تستر کابل های معمولی هم تست کرد اما تسترهای معمولی تنها قادرند که اتصال ساده برق را تست نمایند ولی امکان دارد اختلالاتی که منجر به خرابی میگردد را نتواند شناسایی کند که این موضوع مشکل است.
کابل اترنت امکان دارد موقعی که نزدیک آن یک منبع تداخل و دارای نویز وجود داشته باشد به درستی عمل نکند.
خطاهای رایج و معمولی را امکان دارد حین تست کابل تشخیص و نمایش ندهد چرا که ممکن است این خطاها پایدار نباشند و موقت باشند که در این صورت روی تستر کابل نمایش داده نمی شود. تستر کابل شبکه از نوع پیشرفته و حرفه ای علاوه بر اینکه  قطع شدن مدار باز را نمایش می دهند، امکان دارد که محل قطع شدن مدار را هم تشخیص دهد.

تسترهای کابل شبکه دارای انواع گوناگونی میباشد و اینکه با توجه به نوعشان دارای تنوع قیمت هم می باشند ولی تستر های کابل ساده یک منبع جریان الکتریکی و یک دستگاه اندازه گیری دارند که سالم بودن کابل و خوب بودن و اتصال میان آنها را تشخیص میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *