عمومی

انواع قطعات تابلو روان کدامند

چنانچه که بخواهیم راجع به قطعات تابلو روان صحبت کنیم بایستی در ابتدا از اصلی ترین قطعه تابلو روان یاد کنیم که این قطعه مهم و حیاتی همان ماژول های ال ای دی میباشند.
از اساسی ترین قطعه های تابلوهای روان نیز ماژول های ال ای دی هستند که با کیفیت های متنوعی به بازار عرضه میگردند و هر قدر که ماژول های LED دارای کیفیت بیشتری باشند نیز کیفیت تصویر  میزان کیفیت این ماژول ها بیشتر باشد در کیفیت تصویر نهایی تابلو نیز موثر خواهد بود. سطح ماژول ها با استفاده از لامپ های LED کوچک پوشانده شده و چینش آنها در کنار هم از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در واقع طرح، متن، تصویر یا انیمیشنی که قرار است بر روی تابلو نمایش داده شود، طبق طرحی میباشد که لامپ های ال ای دی نیز در کنار هم چیده شده اند. این امکان وجود دارد که بعد از مدتی کار کردن نیز هر یک از این لامپ های استفاده شده در تابلو روان خراب گردد و به تبع آن نیز نوری را از خود ساطع ننماید که در این شرایط میتوان ماژول را تعویض نمود و آن را با یک ماژول جدید و سالم جایگزین کرد.

ماژول های LED متشکل از  قطعات و اجزای  متنوعی میباشند که در بین آنها میتوان به IC ماژول، برد آدرس دهی ماژول، چیپ ست و قاب پلاستیکی هم نیز اشاره نمود. هر قدر که قطعات تابلو روان و ماژول ها با کیفیت تر باشند عملکرد و طول عمر ماژول ها نیز به مراتب بیشتر میگردد. وظیفه ماژول ها در تابلو روان بدین شکل میباشد که دستورات متنوعی را از برد کنترلر دریافت نموده و  به لحاظ کردن این فرمان ها نیز باعث روشن گشتن ال ای دی ها میشود.

پیکسل
بایستی توجه داشت که وجود پیکسل ها در تابلو روان در حقیقت نشانگر تعداد LED ها با نوع رنگ تشکیل دهنده آن است. درحقیقت بایستی بگوییم که هر ماژول از تعدادی پیکسل ایجاد گردیده که این پیکسل ها در ماژول هایی که تک رنگ هستند دارای یک ال ای دی میباشند و در ماژول های که به شکل Dual هستند ، دو LED و در ماژول های فول کار نیز چهار ال ای دی را دارا میباشند.

نزدیک بودن پیکسل ها به هم منجر به کار بردن بیشتر آنها و در نهایت بهبود یافتن کیفیت تصویر میشود.

برد کنترل تابلوی ال ای دی متحرک
این قطعه در تابلو روان که در حقیقت همان motherboard است، اطلاعات متنوعی را به ماژول تابلو روان داده و آنها را نیز دریافت می نماید. اطلاعات محتوایی که در تابلو روان انتشار میابد در برد کنترلر یا میکروکنترلر تابلو  روان نیز جا دارد. در تابلو روان های آفلاین ، اطلاعات به طور مستقیم نیز به برد داده میشوند و در تابلو روان های آنلاین این کار به کمک نرم افزار کامپیوتری نیز انجام میشود و  برد کنترلرها انواع متنوعی دارند که توانایی پشتیبانی نوع و تعداد خاصی ماژول را دارا هستند.

واشر آب بندی
این قطعه تابلو روان، بمنظور این که در زمان شست و شو و یا بارش باران مانع از ورود آب به داخل تابلوهای روان شود بکار گرفته میشود.هر چند که میشود استفاده از چسب های مخصوصی را جایگزین این قطعه نمود، استفاده از چسب های مخصوصی که از ورود آب به داخل تابلو جلوگیری می نماید.

منبع تغذیه
منبع تغذیه قطعه حیاتی تابلو روان میباشد که بمنظور تبدیل ولتاژ متناوب به ولتاژ مستقیم و نیز تأمین کردن جریان برق که مورد نیاز برد کنترلر تابلو است ، از این قطعه استفاده میگردد و میتوان گفت که بدون استفاده از  در واقع تابلو روان هیچ کارایی و عملکردی نخواهد داشت و با کمک این قطعه است که برق به ماژول و ال ای دی ها میرسد و باعث روشن شدن و عملکرد آن ها میگردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *