عمومی

انواع دوربین‌های مداربسته و موارد استفاده کدامند؟-دوربین مداربسته

در ابتدا بایستی در خصوص انواع دوربین های مداربسته توضیحی بدهیم که هر دوربین مداربسته ای در چه محیط هایی بایستی استفاده شود. دوربین های مداربسته به طور کلی به دو نوع کلی تقسیم می گردند:

· دوربین های مداربسته تحت شبکه

· دوربین های مداربسته آنالوگ

هر یک از دوربین های مداربسته ای که بیان کردیم برای محیط های داخلی و خارجی نیز کاربرد دارند که باید انتخاب مناسبی را برای محیط مورد نظر داشته باشیم.  دوربین های مداربسته کلاسیک اغلب با بهره گیری از یک محیط آنالوگ، راه اندازی شده اند. در حقیقت این دوربین ها بایستی به یک ضبط کننده دیجیتال ویدیو (DVR) متصل شوند که امکان پردازش و ذخیره ویدئوها نیز وجود داشته باشد.

از طرف دیگر، دوربین های  مداربسته تحت شبکه IP ویدیوهای خود را به شکل بی سیم به یک ضبط کننده ویدیوی تحت شبکه (NVR) میفرستد. فرق اساسی بین دوربین های آنالوگ  و تحت شبکه در نحوه پردازش تصاویر تولیدی میباشد.

در دوربین های مداربسته آنالوگ، DVR مسئولیت پردازش ویدیوها را بر عهده دارد در صورتی که در دوربین های تحت شبکه، عکس ها در خود دوربین پردازش میشوند و بعد به علت محدود بودن فضای ذخیره، در یک NVR ذخیره می شوند.

نکته قابل توجهی مه در این بین وجود دارد و بایستی به آن توجه کنید این میبباشد که دوربین های تحت شبکه تصویرهای با کیفیت تر و شفاف و واضح تری ارائه می دهند حتی بی کیفیت ترین دوربین های تحت شبکه هم تصاویر قابل قبولی را ارائه میدهد.ولی باید در نظر داشت که دوربین های تحت شبکه را در هر مکان و ساختمانی نمیتوان نصب نمود که این نکته را باید هنگام خرید دوربین مداربسته در نظر داشته باشید.

برخی از انواع دوربین های مداربسته عبارتند از : دوربین مداربسته مینیاتوری – دوربین مداربسته دام – دوربین مداربسته بولت – دوربین مداربسته  صنعتی و اسپید دام که هر یک از این دوربین ها کاربرد و قابلیت های خاص خود را دارا میباشند و موارد استفاده از هر یک این ها متفاوت میباشد برخی برای منزل مناسب هستند و برخی برای ادارات و برخی برای فروشگاهها و بسته به مشخصات و ویژگی های دوربین مداربسته بایستی دوربین مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *