نورپردازی

انواع دستگاه های رقص نور

امروزه  استفاده از دستگاه های نورپردازی که شامل پروژکتورهای پخش لیزر ، رقص نور ، مه سازها و بلک لایت ها هستند بسیار رایج است و در اکثر مهمانی ها و مجالس دیده میشوند. چرا که در حال حاضر لوازم برقی و الکتریکی حرف اول را در زندگی روزانه میزند و فقط لزوما به عنوان روشنایی بخشی مورد استفاده قرار نمیگیرد، بلکه با پیشرفت علم نورپردازی و ایده سازی نوین، شاهد ظهور انواع مختلف لیزر و رقص نور و دیگر ابزارهای  نورپردازی با تنوع رنگ ها ی مختلف هستیم که این نورپردازی ها با مه ساز و سایر دستگاه های مکمل همراه با موزیک در مهمانی ها و حتی کنسرت ها تاثیر بسزایی دارد. این امر باعث جذابیت بیش از پیش و بالا بردن شور و اشتیاق  برای افراد حاضردر این مکان ها شده که باعث میشود هیجان بیشتری را تجربه کنند.

دستگاه مه ساز

یکی از لوازم پرکاربرد که همراه دستگاه های نورپرداز مورد استفاده قرار میگرد دستگاه مه ساز است که در انواع مختلف با شکل های ظاهری مختلف و نوع کاربردی مختلف تولید و به بازار ارائه میشود .دستگاه های مه ساز آب را به ذرات ریز تبدیل میکنند و از طریق نازلی که به عنوان نازل مهپاش نامیده میشود، ذرات ریز آب را به طور یکنواخت در محیط اطراف پخش میکند. این ذرات به قدری ریز و سبک هستند که به سرعت در گرمای محیط تبخیر شده و تبدیل به مه میشوند و باعث خنک شدن محیط اطرافشان میگردند، و البته بدون اینکه باعث خیس شدن زمین شوند رطوبت محیط را نیز بالا میبرند.

پرکاربردترین موارد استفاده از دستگاه مه ساز در منزل ، دفتر کار ، گلخانه و مکان های دیگر به منظور خنک و مرطوب نگه داشتن محیط اطراف است، کارایی دیگری که از دستگاه مه ساز میتوان نام برد، زیبا سازی و رویایی کردن فضاهای شاد است که جذابیت مهمانی ها و جشن ها و حتی فضاهای سبز را  دو چندان میکند.

لیزر های رنگی

ابتدا بهتر است بدانیم لیزر چیست؟لیزر دستگاهی است که نور را به صورت پرتوهای موازی که طول موج معینی دارند پخش و هدایت میکند. موارد استفاده لیزرها در  صنعت، پزشکی و تزئینی بیشتر به چشم میخورد. لیزرهایی که از آن برای تزئین و نورپردازی جشن ها، عروسی ها، کنسرت ها و … استفاده می شود بیشتر از نوع رنگی هستند که ساختار پیچیده تر و هوشمندانه تر از نوع ساده آن داردکه در انواع و اشکال مختلفی در بازار به چشم میخورد. تلفیق رنگ و نور همراه با موسیقی باعث جذابیت هرچه بیشتر مهمانی ها و جشن های شما میشود.

لیزرهای رنگی در انواع و اشکال مختلفی دیده میشوند که از لحاظ ابعاد، کیفیت، مقدار پرتاب نور و زیبایی نیز دارای درجه بندی هستند. بعضی از انواع لیزر های رنگی توانایی ایجاد اشکال  خاص  روی سطوح مختلف را دارد  که جذابیت و زیبایی چشمگیری به فضا میدهد. انواع این دستگاه ها میتوانند با اتصال به سقف نور را از بالا به پایین و یا  با قرار گرفتن روی سطح زمین نور را از پایین به بالا بتابانند  و در انواع مختلف دیگر آن میتوان به مدل متحرک اشاره کرد که میتواند نور را در چند جهت بتاباند.

لامپ سیاه یا بلک لایت

نور بلک لایت که از آن به عنوان UV نیز یاد میشود همان نور ماورا بنفش است. این نور میتواند رنگ اشیا و اجسام مختلف را تغییر دهد چرا که اشیا در برخورد با نور بلک لایت  یا همان فرابنفش بازتاب متفاوتی از خود نشان می دهند و ممکن است  رنگ ها تیره تر و یا روشن تر از شکل واقعیه و حقیقی آن دیده شود. بلک لایت ها به دلیل کارایی خاص خود در مواردی چون مهمانی ها، کشف جعل اسناد بهادا، ردیابی حیوانات و انسان ها، احراز هویت، صنعت و تبلیغات نقش بسزایی را ایفا میکنند

لامپ UV یا لامپ سیاه  اخیرا  در مهمانی ها و مراسم عروسی و بسیاری از جشن ها به فراوانی استفاده میشود و طرفداران زیادی برای خود کسب کرده است و دلیل بارز این محبوبیت رنگ های درخشان زیر نور این لامپ است که با زیبایی خیره کننده ای که دارد مهمانی ها را منحصر به فرد میکند. نور بلک لایت حتی توانایی بازتاباندن نور را از تجهیزاتی چون: ظروف، لباس، پودرها، رنگ ها، عینک و دستبند های رنگارنگ را دارد  که در حالت عادی بازتاب نور خاصی ندارند.

رقص نور

نوع دیگری از دستگاه های نورپردازی که بسیار جذاب پر طرفدار است دستگاه های رقص نور است که همانطور که از نام آن ها پیداست متحرک هستند و نورهای رنگی را در جهات مختلف پراکنده و هیجان فضای مهمانی ها را بالا برده و نقش بسزایی در جلب توجه افراد حاضر دارد. این نوع چراغ ها انواع مختلفی دارند که از میان آنها میتوان به شکل لامپ حبابی، شکل یک توپ گرد یا نیم دایره اشاره کرد و حتی بعضی دیگر از انواع آن مانند دستگاه پروژکتور می باشند. رقص نور ها به دو طبقه دسته بندی میشوند که دسته اول فقط پرتوهای نور رنگی را به جهات مختلف می تابانند و دسته ی دوم ونوع پیشرفته تر آن ها اشکال مختلفی را توسط نور های رنگی بر روی سطوح بوجود می آورند. قابلیتی که در برخی از این دستگاه های رقص نور به چشم میخورد این است که دارای ریموت کنترل و پورت USB و یا رم می باشند و بعد از اتصال به منبع  ریتم، موزیک و حرکات نور هماهنگ میشوند و همزمان با موسیقی حرکات نور نیز بالا پایین میشوند.

رقص نور ها  نیز مانند سایر دستگاه های نور پردازی در سایزها و کیفیت های مختلف بیشتر در باغ و تالارهای عروسی، کنسرت ها، جشن های خانگی و تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرند. نقش مهمی که رقص نور در مجالس و مهمانی ها دارد این است  که با کم کردن نور محیط و ایجاد هاله های رنگی زیبا و پراکندن آن ها به  جهات مختلف توسط دستگاه یا لامپ های رقص نور که در تاریکی خود را نمایان می کنند جلوه و جذابیت زیادی دارد وترکیب آن با موزیک، لیزر و رقص نور و بلک لایت باعث هیجان، نشاط و شادابی افراد و مجلس شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *