عمومی

انتخاب سه راهی برق مناسب- سه راهی و محافظ برق

اغلب در خانه‌ها، شرکت‌ها و ادارات، تعداد محدود و مشخصی پریز برق وجود دارد در حالی که تعداد وسایلی که به برق احتیاج دارد زیاد است. به همین دلیل ما به سه راهی برق نیاز داریم تا بتواند یک پریز را به چندین پریز برق تبدیل نماید و بتوانیم چندین دستگاه گوناگون را در یک محل به هم وصل کنیم.

عوامل تاثیرگذار در انتخاب سه راهی برق

1- تعداد اتصالی که نیاز داریم : بايد مشخص کنیم در مکانی که می خواهیم از سه راهی برق بکار بریم ، به چند اتصال به طور همزمان احتیاج است.

2- جمع تعداد آمپرهای دستگاههای متصل

3- دارای محافظ نوسان برق باشد یا بدون محافظ

4- جنس بدنه

5- اندازه سیم و فرم ظاهری : طول سيم‌هاي چندراهي گوناگون می باشد و بر اساس اینکه مسافت پریز برق تا محل قرارگیری سه راهی برق چقدر است باید معین شود.

6- قیمت

7- مقاومت در مقابل نوسانات جريان برق : تعداد زیادی از سه راهی های برق جدید، از نوعی محافظ داخلی برخوردار می باشند كه موجب مقاومت آنها در مقابل نوسانات جريان برق می شود. اين محافظ داخلی از یک فيوز و یک تعدیل کننده جريان ایجاد شده است. هنگامی كه نوسانات زياد نباشند، متعادل‌كننده موجب یکنواختی جريان برق می شود و برق خروجی را پايدار می نماید ولی زمانی که نوسانات جريان زياد باشد، فيوز به طور خودکار ، جريان برق را قطع مي‌كند.

8- ظاهر استاندارد پريزها: پريزهای برق در كشورهای گوناگون از نظر ظاهری دارای شکل های گوناگونی می باشند. به طور مثال در بعضی کشورها از پريزهایی با 3سوراخ و در بعضی كشورهای ديگر (مثل ايران) از پريزهایی با دو سوراخ بکار برده می شود و در هنگام خرید سه راهی برق باید به این مورد توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *