عمومی

از چه دوربين مداربسته‌ای استفاده کنیم؟-دوربین مداربسته

در این مقاله قصد داریم تا در خصوص انواع دوربین های مداربسته صحبت کنیم و این که ویژگی های یک دوربین مداربسته مناسب چه چیزهایی میتواند باشد؟
دوربین های مداربسته از ابزارهایی هستند که نیاز به آن زمانی حس میشود که حادثه ای اتفاق بیفتد که به تبع آن منافعی از بین برود و یا اینکه امنیتی به خطر بیافتد این دوربین های مداربسته تا اندازه چشمگیری می تواند از بروز حادثه ای جلوگیری نمایند. چون آمارها نشان دهنده این است که در مکان هایی که دوربین مداربسته نصب شده است وقوع جرم کمتر از جاهایی بوده است که دوربین مدار بسته نداشته است.

دوربین های مداربسته کاربردهای متنوعی دارند که مهمترین آنها استفاده از دوربین مداربسته در مراکز و ساختمان های اداری میباشد. از کاربردهای دوربین مداربسته بایستی به نظارت به رفت و آمد ارباب رجوع،کنترل مراودات مالی و بالا بردن بازدهی کار کارمندان و بسیاری از موارد دیگر اشاره نمود.

امروزه با بوجود آمدن شرایط اینترنت و همچنین شکل گیری بسترهای فن آوری و پیشرفت نرم افزار های تشخیص چهره، دوربین های مداربسته قادر به نمایش آنلاین تصاویر محیط میباشند که همین مسئله بسیاری از ادارات را ترغیب به استفاده از دوربین های مدار بسته کرده چرا که امنیت ادارات و مراکز را بالا میبرد.

همانطور که گفتیم دوربین های مداربسته دارای  انواع گوناگونی میباشند که برخی از آن‌ها برای استفاده در ادارات ارجحیت دارندکه برای مثال میتوانیم به دوربین مداربسته بولت اشاره نماییم .

دوربین مداربسته بولت که از دوربین های مناسب برای فضاهای اداری میباشند ، شکل این نوع از دوربین مداربسته باریک و لوله ای مانند میباشد که بدین خاطر به آنها دوربین ماتیکی میگویند که قابلیت نصب را به طور نامحسوس دارند یعنی میتوان بدون اینکه کسی از وجود آن مطلع شود آنها را در محل مورد نظر ثبت کرد.

دوربین مداربسته لامپی
دوربین های مداربسته از نوع لامپی  از متداول ترین نوع دوربین های مداربسته در بازار هستند که با ایجاد امکان جمع آوری اطلاعات از محل به شکل 360 درجه نقشی اساسی را در کنترل تردد و نظارت دارند. دوربین های لامپی شکلی کاملا شبیه به یک لامپ رشته ای را دارند که روی سرپیچ نصب میشود. این دوربین های لامپی به دلیلی از جمله عدم شناسایی و تشخیص آسان آنها منجر گشته که  این نوع دوربین انتخابی مناسب و کاربردی برای سازمان های حفاظتی و محیط های جاسوسی باشد.

دوربین مداربسته AHD
این نوع از دوربین های مداربسته  از بهترین دوربین های آنالوگ هستند که بمنظور انتقال تصویر از تکنولوژی سیستم های تلویزیونی دیجیتال DTV بهره میبرد.این نوع از دوربین های مداربسته برخلاف دیگر دوربین های آنالوگ، به خاطر استفاده از سیستم کدگذاری AHD میتواند تصاویری با حجم بسیار پایین منتها با رزولوشن بالا تحویل شما دهند که بدین خاطر از نوع دوربین های معروف به شمار می رونند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *