عمومی

از تابلو برق در چه مکان های استفاده می شود؟-تابلو برق

با لحاظ کردن درخواست اداره ی برق و همچنین نوع کاربری از ساختمان ها، تابلو برق هایی که در ساختمان های نصب گشته اند را به سه گروه عمده تقسیم بندی می نمایند که عبارتند از:

– تابلو برق اصلی
– تابلو برق عمومی
– تابلو برق تقسیم واحد

در این مقاله ما برای شما توضیحاتی را راجع به تابلو برق عمومی آورده ایم که امیدواریم برایتان مفید باشد. در  تمام ساختمان ها فضاهایی وجود دارد که  ساکنین یک ساختمان آن را فضای مشترک میدانند که این فضاهای مشترک می توانند راه پله ها باشند و یا گاراژ و پشت بام و حیاط باشد که افراد مورد استفاده خود قرار می دهند . از این رو برای برق رسانی مجزا به هر واحد مسکونی نیاز به تابلو های برق میباشد  که هر یک از این تابلو برق ها  به صورت مجزا در این فضای مشترک نصب میگردند که بدین جهت است به آن ها تابلو برق عمومی می گویند.

در تابلو برق عمومی  نیز کابل اصلی،بعد از ورود به تابلو کلید گردان ۰-۱ وارد گشته تا از این راه بتواند برق اصلی تابلو برق را تامین نماید  و نیز آن را توسط یک کلید، قطع و وصل نماید. سیم های فاز بعد از رد شدن از کلید وارد فیوز سه فاز گشته و نیز مقدار جریان نامی فیوزها با توجه به مصرف تابلو برق ها محاسبه گشته و انتخاب میگردند بمنظور نشان دادن اینکه در داخل تابلو برق هم جریان برق جاری است از سه لامپ سیگنال جهت سه فاز مورد استفاده قرار میگیرد.

پس عملکرد تابلو برق عمومی مبنی بر این است که برق اصلی را میان تمام واحدهای مشترک پخش نماید و برق آن ها را تامین نماید.تابلو برق عمومی برای روشنایی راه پله ها، پارکینگ، حیاط، موتور خانه  و آسانسورها کاربرد دارد. از تابلو برق های عمومی  برای آیفون، سیستم اعلام حریق و آنتن مرکزی و… استفاده می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *