عمومی

پروژکتور وال واشر و نقش آن در زیبایی نمای ساختمان ها

چراغ وال واشر چیست

وال واشر وسیله ای می باشد که از تعدادی لامپ در کنار یکدیگر ایجاد شده است و تعداد لامپ ها ،اندازه آنها ، مقدار توان آنها با یکدیگر متفاوت است و به شکل های گوناگون در کنار یکدیگر قرار می گیرند. ازآنها براساس نیاز و نوع پروژه در اشکال مختلف استفاده می شود. وال واشرها در تعداد زیاد در نقش یک پروژکتور ال ای دی می باشند و اغلب به صورت خطی هستند و در نمای داخلی و خارجی ساختمان کاربرد دارند.

خصوصیات پروژکتور وال واشر

وقتی که یک فضای کم عرض در نورپردازی نمای ساختمان ها ، پل ها و انواع دیوارها وجود دارد، پروژکتورهای معمولی توانایی ایجاد نور عرضی و خطی همراه با انتشار نور یکسان و هدفمند را ندارند. در پروژکتور وال واشر جهت نور، زاویه تابش نور و میزان نور را می توان تغییر داد و قابل کنترل می باشد. همچنین وال واشر در زوایای متفاوت نور سایه روشن در سطح ایجاد می کند. وال واشرها در انواع تک رنگ با توانایی تولید نور سفید یا رنگی (قرمز، آبی، سبز، زرد، بنفش و …) و در انواع هفت رنگ یا RGB ساخته می شوند. مدل دیگر وال واشر به اسم RGBW طیف کاملی از رنگ ها را دارد، به صورتی که توانایی تولید نور سفید و نورهای رنگی فول کالر را به صورت همزمان دارد .لامپ های وال واشر ال ای دی توانایی کنترل رنگ و کنترل از طریق سیستم هوشمند نورپردازی DMX را دارند که به منظور نورپردازی بسیار مطلوب می باشند. سیستم کنترل هوشمند DMX ، یک پروتکل هوشمند به منظور کنترل روشنایی می باشد و کلیه قابلیت های کنترل نورپردازی مثل تغییر رنگ و خاموش و روشن شدن را دارد.

برای استفاده از چراغ های وال واشر به شکل پروژکتوری و در محیط های بیرون ، کیپ بودن و حفاظت در مقابل آب و گرد و غبار بسیار حائز اهمیت می باشد. میزان حفاظت در این پروژکتورها با کد IP که یک عدد دو رقمی می باشد تعیین می شود و طبق استانداردهای جهانی تعریف و تعیین شده اند. لازم به ذکر است در بعضی نورپردازی های داخلی احتیاج به درجه حفاظتی زیاد نمی باشد و IP33 در این پروژکتورها رایج است.

وال واشرها به لحاظ نوردهی ،کارایی بالایی دارند و نسبت به بقیه چراغ ها و محصولاتی که به منظور تولید نور وجود دارند، از توان مصرفی کمتری برخوردار هستند و در نتیجه در مصرف برق صرفه جویی خواهد شد.

نصب راحت در مکان های متفاوت

کیفیت بالای شدت نور خروجی

کیفیت بالای بدنه (از جنس آلیاژ آلومینیوم)

مقاومت در مقابل شرایط جوی و محیطی مانند نور خورشید، اشعه ماورا بنفش، آب و گرد و خاک

تنوع طیف رنگ نورهای تولید شده

توانایی افزایش طول وال واشر ها (با اتصال آنها به یکدیگر)

توانایی کنترل به وسیله ریموت (مجهز به افکت های متفاوت که می توان از طریق نرم افزارهای ویژه آنها را معین کرد)

انواع وال واشر در تولید نور تزیینی در فضاهای زیر مورد استفاده قرار می گیرند :

  • محیط های باز و یا سرپوشیده
  • نمای بیرونی و داخلی ساختمان های مسکونی، تجاری
  • مراکز تفریحی و رستوران ها
  • فروشگاه های بزرگ
  • بدنه ی پل ها برای تولید روشنایی تزیینی
  • بناهای تاریخی، موزه ها و گالری های هنری
  • استفاده در مکانهایی مانند برج ها، تونل ها، زیر گذرها و ستون ها
  • استفاده از آنها در صنعت تبلیغات برای تزیینات غرفه های نمایشگاهی و ویترین های تبلیغاتی

انواع وال واشر

وال واشر در انواع آبشاری، پرچمی، مولتی کالر و فول کالر RGB، انواع LED یا خطی ساخته می شود و می توان از آنها به منظور انواع پروژه های نورپردازی استفاده کرد. هر یک از انواع وال واشر در دو مدل تک رنگ یا هفت رنگ با توان های مصرفی مختلف تولید می شوند. وال واشر خطی توانایی تولید طیف نور ثابت و یکسان را دارد که استفاده از این وال واشر به منظور تولید روشنایی دکوراتیو یا نورپردازی فضاهای خارجی بسیار رایج می باشد.همچنین ازخصوصیت مهم وال واشر ال ای دی خطی، میزان دوام و طول عمر زیاد آنها می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *